2026-02-28, 10:19
Medlem
Metallharrys avatar
Man har gjort en mindre justering av sprintbanan tydligen, där man om jag förstått saken rätt "förlängt" sista kurvan in mot stadion och nypt till den så det går långsammare. Många som verkar haft problem med den under träning
Citera
2026-02-28, 10:34
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Kvikkstine Stavgås Skiglad blir säkert svår att rå på i dag. Men jag hoppas Linn Svahn har det som krävs:

https://www.sportbibeln.se/skidor/ovantade-orden-om-kristine-stavas-skistad-i-kalle-anka/

Här kan man se den tecknade Kikki:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=26160917020201136&set=a.10074952664 4575&type=3
Kvikkstine Stavgås Skiglad är nop rätt sugen på en vinst, var ett tag sedan nu, typ Rukka eller? Jag har inte så bra koll på hur många gånger hon fått pisk av Linn Svahn i fristil. Har den ens hänt? Sen har Linn varit sjuk vilket nog också påverkar en del.
Citera
2026-02-28, 10:35
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Man har gjort en mindre justering av sprintbanan tydligen, där man om jag förstått saken rätt "förlängt" sista kurvan in mot stadion och nypt till den så det går långsammare. Många som verkar haft problem med den under träning
Den er jo skreddersydd for incidenter og strul nu. Et bra recept om man ikke vil ha et fair race er egentlig alt de har fått til.
Citera
2026-02-28, 10:40
Medlem
katws avatar
Kungen skippar Vasaloppet och är på plats både i dag och i morgon 👑
Citera
2026-02-28, 10:40
Medlem
En fråga angående Falun.

När "mördarbacken" introducerades(när var det?) så tyckte väl många att den var i hårdaste laget?

Hur ter den sig i jämförelse idag mot andra banor?
Utan att veta tycker jag att det finns andra banor idag som är betydligt tuffare men har ingen fakta bakom det, bara en känsla.

Tyckanden??
Citera
2026-02-28, 10:53
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Kvikkstine Stavgås Skiglad är nop rätt sugen på en vinst, var ett tag sedan nu, typ Rukka eller? Jag har inte så bra koll på hur många gånger hon fått pisk av Linn Svahn i fristil. Har den ens hänt? Sen har Linn varit sjuk vilket nog också påverkar en del.

Kollade bara snabbt nu men säsongen 2023-24 hände det åtminstone tre gånger: Toblach och Davos under Touren samt Minneapolis.

Linn trivs i Falun. Seger 2020, 2021 och 2025 i sprint men samtliga gick då i klassiskt.
Senast redigerad av katw 2026-02-28 kl. 10:58.
Citera
2026-02-28, 11:06
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Känns väl hyfsat avslaget idag. Kul att se om det norska vidundret har orkat ladda om sedan OS, hon har tydligen gått under jorden sedan dess och inte pratat med media vilket hon fått kritik för i Norge.

Bara varit hemma, alltså?
Citera
2026-02-28, 11:07
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Kungen skippar Vasaloppet och är på plats både i dag och i morgon 👑

Timingen är ju väldigt tveksam, känns onödigt att Falun och Sälen till Mora ska behöva kollidera. De två tunga skideventen i landet under en säsong.
Citera
2026-02-28, 11:14
Medlem
FNLSs avatar
Den klassiska slingan avslutas nu med en kort sprintbacke istället för att glida hela vägen ner till hästskon
Citera
2026-02-28, 11:17
Medlem
Thiijjjjjs avatar
Kanske redan har sagts någonstans, men varför är inte Evelina Crusell med?
Citera
2026-02-28, 11:19
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thiijjjjj
Kanske redan har sagts någonstans, men varför är inte Evelina Crusell med?

Laddar sannolikt för u23-VM som drar igång mån-tis
Citera
2026-02-28, 11:20
Medlem
TaxenSixtens avatar
Känns ej så kul att Svt inte sänder detta när det är i Falun.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in