2026-02-28, 10:53
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Han är kristen men även nationalist och avskyr Islamism, Iran osv. Inte alltid fullt pålitlig information, lite slarvig och propagandistisk men samtidigt ofta välunderrättad.
Jag avskyr Islam och förtryck.
Men jag tror på Gud.
Gud vill människor väl.
Mänskligt begär står i vägen för det på jorden.
En jude som erkänner Jesus liv på jorden är bättre än den som inte erkänner Jesus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Vart har personalen förflyttats - till USA - inte mycket till baser det om de bara fungerar i fredstid

Den frågan ställer jag mig också. Var är all militär placerad i detta nu? Jag tvivlar på att man flyttade hem soldaterna, men däremot kanske annan personal till USA. Det har faktiskt varit märkligt tyst om vart soldaterna har förflyttats.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Åh nej, nu blir BlackRock ledsen 😅😥

Återigen, de bekräftar inget.
precis som jag sa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Vad har London,Paris, Madrid, Nice , Manchester, London (bridge) .... Julmarknader runtom i norra europa , Stockholm (Drottninggatan) gemensamt ?
Ska man tro hälften av skribenterna så är det de listiga judarna som lurat i de stackars muslimerna att de ska ställa till med saker. Dvs framställa dem som efterblivna offer.

Oavsett vad så antar jag att barnamördare v.puttin vridit på värmen i lägenhet bredvid Assads, moskva kan vara kallt för en gammal skäggig gubbe i nattlinne såhär vintertid.
Citera
2026-02-28, 10:54
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Varför vill du att Iran ska kunna försvara sig? Alltså om kriget bara varar några dagar så innebär det också mindre förstörelse och att irans befolkning klarar sig bättre än om iran lyckas förvandla det till ett utdraget krig som kommer att pågå i årtionden.

Menar du att du vill att irans extrema regim ska överleva?
Nej.
Helst av allt inget krig.
Men Israel och USA är den som startar aggressionen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballefralle
Tror ni Iran köttar hela sitt lager nu? Gräver de sin egen grav?

Dom har ett stort lager och detta är ett existentiellt krig för regimen. Gissar att dom kommer svara så gott dom kan så länge dom blir attackerade själva och kan hålla ut.
Citera
Avstängd
BREAKING: AN AMERICAN SAILOR RECORDS THE IRANIAN STRIKE IN BAHRAIN

"OH S**T, OH F*CK!!”

https://x.com/ShaykhSulaiman/status/2027683031675265333?s=20
Citera
Avstängd
Härligt!!! Dags att smutsiga fascister och diktatorer blir slaktade!!! Underbart
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Varför vill du att Iran ska kunna försvara sig? Alltså om kriget bara varar några dagar så innebär det också mindre förstörelse och att irans befolkning klarar sig bättre än om iran lyckas förvandla det till ett utdraget krig som kommer att pågå i årtionden.

Menar du att du vill att irans extrema regim ska överleva?
Det tog nästan ett år att bomba sönder Libyen och 14 år att förstöra Syrien. Iran är mycket större och kommer inte bombas sönder på ett par dagar. Lyckligtvis har Iran goda chanser att klara sig så vi lär inte få en till flyktingvåg till Europa.

USA krigar, attackerar och kaosar runt i Mellanöstern. Att USA får en rejäl smäll på fingrarna är bara bra för oss. Då kanske USA lär sig att sluta lägga sig i MENA.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Are the US and Iran moving closer to war? | Inside Story

Al Jazeera ger en ganska bra redogörelse om den amerikanska och Iranska militära kapacitet dagarna innan kriget började.

Ganska bra sammanfattning om det diplomatiska läget som förelåg attacken.

Såg en sammanställning häromdagen. USA har ju plats 1 medan Iran låg på plats 19 om jag minns rätt. I budgeten skiljde det många miljarder dollar.
Citera
2026-02-28, 10:55
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Stenegard fördömer som väntat inte brottet mot den "regelbaserade världsordningen" utan lägger skulden på Iran:

Om Ryssland eller Kina hade anfallit Iran hade det nog låtit annorlunda...

Det här påminner om USA:s invasion av Irak. De lär väl inte hitta några kärnvapen den här gången heller...

Jag hoppas att det trots allt kommer något positivt ur detta för det iranska folket. Den nuvarande så kallade "islamiska" regimen är grym, korrumperad, hycklande och fullständigt inkompetent att leda landet. Tyvärr är det troligt att USA kommer att "ta betalt" för "befrielsen" genom att låta Trumps sponsorer ta kontrollen över Irans olja och naturtillgångar.
Den människan har varit en bevisad Israelisk docka åter och åter igen. En svenska skam...

Den Iranska regimen är inget att hurra över men likaså är Israel. Det är en mycket bitter utveckling som skett i svensk utrikespolitik när vi nu stöttar aggressorer villkorslöst.
Citera
2026-02-28, 10:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Riktat mot baser men en raket landade i centrala Doha rätt framför Aljazeeras kameror. Det går inte gömma sig med att man attackerar USA.

Toppen.
En konsekvens av att stötta terrorregimen USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in