2026-02-28, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Oavsett om regimen i Iran förtrycker sin befolkning eller inte, ger det USA/Israel rätten att bomba dem?
Om USA förtrycker sin befolkning, genom att till exempel sätta in federala trupper för att bekämpa protester, ger det då Iran rätten att bomba USA och befria befolkningen?

Det här kan man debattera om länge.
Jag tror dock inte att lösningen är att alla börja skjuta på varandra som man tydligen börjat göra nu (igen).

Vi får se hur Iran svarar.
Du har helt rätt!
Om iranska folket vill ha förändring, då får de själva fixa det. Inte fan ska folk komma utifrån och påverka.
Citera
2026-02-28, 09:50
Medlem
Mailmanss avatar
Har inte orkat läsa på. Vad handlar ens denna konflikten om?

Expressen skriver inte ett skit om varför.
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/israel-har-attackerat-iran-q2725/
Citera
Medlem
Israel måste väl ändå ha något på Trump. Tror det senaste utsläppet av Epstein-filerna fungerande som en varning. Attackera Iran eller så släpper vi filerna på dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaeva
Varför flyttar du inte ditt? Bidrag som håller dig kvar? Jävla parasit pedofil är du.
Eller så är man bara trött på Israels krigsföring som orsakar massinvandring till europeiska länder.

Fast du är ju iq-fiskmås och kan inte tänka längre än din näsa. Israel begår folkmord vilket du anser är ok.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Ska bli intressant att se om iran vågar attackera usas hangarfartyg som ledaren ayatollan hotade med att dom har vapen att göra så.

Det är nog en av poängerna med att placera Ford utanför Haifa. Dels för att skydda Israel men även för att många attacker mot Israel i praktiken blir attacker mot USA.

Det ger Trump mer spelutrymme och skulle Iran vara uthålliga nog för att hålla i med attacker under säg, 7-10 dagar och riskera att motmedel börjar tryta blir det svårt för allierade till USA att inte stiga in i kriget.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hur följer ni?

Agenda free tv sänder live.

Jag följer här.
De är betydligt snabbare på att rapportera och postar massvis med bilder och videor:

https://x.com/i/spaces/1yxBeMedzZEJN?s=20
Citera
2026-02-28, 09:51
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Har inte orkat läsa på. Vad handlar ens denna konflikten om?

Att trump vill inte att iran nånsin ska ha tillgång eller kunna tillverka kärnvapen.
Citera
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Någon som hört Trumps krigsförklaring? Jag tycker att det var ett sjukt starkt tal (jag undrar vem som hjälpte honom med formuleringarna). Nu gillar jag honom igen...!

Här är det:
https://www.youtube.com/watch?v=PhMytKVT-kI
Ja jävlars, det var ord och inga visor det. Fullt krig råder tveklöst nu. Undrar smått - kommer Iran efter regimskiftet sen få ha fritt fram vad det gäller deras kärnprogram?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Så länge rätt sida mördar och våldtar tycker väst det är det okej… det är de som är så bizzart i detta. Israel kommer ju undan med precis allt. Eftersom dom är lillebror till USA.

Återigen, ni ryZZjävlar är då de sista att prata om bizzart!

Om Israel och USA kallar detta för en "special-operation" som är tänkt att skydda deras "intressesfär", är det okej då?
Citera
2026-02-28, 09:52
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memixen
Hääärligt, nu håller vi tummarna att Iran gör sitt jobb, bara tråkigt att USA också ska vara inblandad och att Israel vågar ta fighten ensamma, fega jävla kräk
Revolutionsgardets kompisar Nobollaz i södra Libanon verkar ha blandat sig i nu.
De har dock inte två atomkraftsdrivna hangarfartyg med moderna krigsflygplan i området f n.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Jag följer här.
De är betydligt snabbare på att rapportera och postar massvis med bilder och videor:

https://x.com/i/spaces/1yxBeMedzZEJN?s=20

Tack för tipset, nu vet vi var vi INTE ska följa det hela 👍
Citera
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Det är USA som attackerar Iran så fel rubrik på tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in