2026-02-28, 09:43
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Inte enligt folkrätten och den "regelbaserade världsordningen" som europeiska politiker säger sig försvara. Hyckleriet är ju uppenbart.

Men jag skiter i folkrätten.

De regler jag angav är de som många konservativa går efter.
Nu vet jag inte om Trump kommer införa demokrati i varken Iran eller Venezuela, men det hade varit snyggt om han gjorde det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Någon som hört Trumps krigsförklaring? Jag tycker att det var ett sjukt starkt tal (jag undrar vem som hjälpte honom med formuleringarna). Nu gillar jag honom igen...!

Här är det:
https://www.youtube.com/watch?v=PhMytKVT-kI

Faktiskt, ja det är ju långt över hans eget freestylande i avsaknad av värdighet.

Men om tollan är död kommer säkert ett ”He died like a daaawg!”
Citera
Medlem
Anklagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Nja det var nog högst troligt agenter från väst!! Glöm inte Ajax operationen .. det gick till exakt så då..
detta handlar om oljan!!! Och makt i området.. USA å Israel vill åt oljan som i Venzuela..
Får de bort mullorna är de värda all olja de kan få
Citera
2026-02-28, 09:44
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs
Men enda landet som använt kärnvapen är kristet. Inte sett Pakistan använda sina kärnvapen så här långt.

Man kan ju jämföra det med människor och råttor.
Så vitt jag vet är det bara människor som använt råttfällor.
Citera
Medlem
Biggedys avatar
Flyglarm i Jerusalem

Alla ner i bunkern!
Citera
Medlem
Det är så märkligt att så många känner ett behov av att välja en som är god och en som är ond. Alla kan väl vara onda?

Revolutionsgardet och bosättardårarna är ju samma typ av människor. De hatar och mördar och förintar. Det känns som att hela Mellanöstern är ett enda stort hål av hat.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Men jag skiter i folkrätten.

De regler jag angav är de som många konservativa går efter.
Nu vet jag inte om Trump kommer införa demokrati i varken Iran eller Venezuela, men det hade varit snyggt om han gjorde det.

Men snälla någon, om du tror att det här är för att skapa en "demokrati i Iran" så är du en naiv svensk.

Det här handlar om att Israel ska erövra Mellanöstern och skicka ut varenda människa hemmahörande där till Europa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Tycker de förvisso är sjukt att USA och Israel alltid kommer undan med allt skit dom startar.. nu när de äntligen varit lugnt i området startar dom krig igen.

Vi blir av med Hamas, vi blir av med Hizbollah, vi blir av med Irans mullor, vad kan man klaga på?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
PressTV är en verifierad press-källa.
Och de visade sig i det här fallet ha rätt då flera källor bekräftat det nu.
Så håll käften med dig din zionist som är här för att vilseleda.

Lol PressTV är ju ägt av IRIB (de har monopol på media i iran) och IRIB i sin tur leds av individer direkt tillsata av mullorna.
Citera
2026-02-28, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 180mg
Värdelösa för att dom försvarar mot terror?

Haha du är ju lika tappad som gemene man som håller med USA och Israel, vilken jävla terror, dom största terroristerna är väl ändå Israel och USA, bara för att dom inte är musmlimer så blir det ett krig emot men dom är äckliga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardonia
Varifrån kommer alla ni diktaturkramare? Är ni bara sedvanligt hjärndöda vänsterdårar, eller invandrade islamister?

Regimen i Iran förtrycker det iranska folket, och finansierar terrorister i andra länder. Ett anfall välkomnas av flesta som drabbats av ayatollornas våldsmakt.

Låt oss nu hoppas på att regimen kan avsättas utan för stora offer. USA och Israel kommer att hyllas av alla goda krafter, men ni andra får gärna gnälla. Era unkna åsikter är nu helt irrelevanta.

Oavsett om regimen i Iran förtrycker sin befolkning eller inte, ger det USA/Israel rätten att bomba dem?
Om USA förtrycker sin befolkning, genom att till exempel sätta in federala trupper för att bekämpa protester, ger det då Iran rätten att bomba USA och befria befolkningen?

Det här kan man debattera om länge.
Jag tror dock inte att lösningen är att alla börja skjuta på varandra som man tydligen börjat göra nu (igen).

Vi får se hur Iran svarar.
Citera
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iDiot5
På vilket sätt anser du Iran vara en demokrati?
På inget sätt och det rör mig inte i ryggen. Men på nåt sätt är Israel så otroligt viktigt för stora delar av västvärlden trots att de bara skapar problem för oss genom sin mordiska regim och deras infiltration av framförallt USAs krigsmakt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in