2026-02-28, 08:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Iran kallar USA "stora satan" och Israel "lilla satan". Du har en mycket begränsad geopolitisk kompetens om du tror att Iran inte skulle vara ett hot mot amerikanska intressen om Israel togs ur bilden.
Funderat på varför Iran kallar USA så?
Citera
2026-02-28, 08:20
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
An unnamed security source tells Channel 12 that the operation was jointly planned for months.

The source says Israel is going “all out” in this operation, and the US is “on the same page.”

The source also says the “initial phase” of the joint attack is planned to last for four days.

https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/report-joint-us-israeli-operation-planned-for-months-daylight-attack-intended-to-surprise-iran/

Detta låter som början på en invasion. Skulle förklara Reza Pahlavis oro för Irans territoriella integritet.

https://rezapahlavi.org/en/statements/message-territorial-integrity-february-25-2026
Citera
2026-02-28, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
Så det är fritt fram för Iran att använda kem-, bio-, och kärnvapen nu? De slåss ju för sin överlevnad så varför skulle de avstå från att använda allt i sin arsenal?

lite sen på den puckan va, iran använde väll kempvapen redan mot iraq på på 80 talet.

problemet är väll att Isreal givetvis oxo har det, och inte heller har låg iq pga generationer av inavel .
Citera
2026-02-28, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Isreal borde få gå med i EU,

i detta ögonblick sparkar de IRGC rejält i fittan. en Terrorganisation som hotar hela den fria världen.
Instämmer.

Jag tror inte folk i allmänhet förstår hur mycket elände mullornas skräckvälde har orsakat över hela världen.
Förhoppningsvis är 46 år av brutalt förtryck och terror nu över.
Citera
2026-02-28, 08:23
Medlem
🇮🇷🇮🇱⚡️Tehran is preparing for retaliatory measures, the response will be crushing, an Iranian official told Reuters.
Citera
2026-02-28, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaeva
Du källa på det? Eller suger du kuk en på en neger
Han är inte ens i teheran
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Iran kallar USA "stora satan" och Israel "lilla satan". Du har en mycket begränsad geopolitisk kompetens om du tror att Iran inte skulle vara ett hot mot amerikanska intressen om Israel togs ur bilden.

En stor del av de amerikanska intressena i Mellanöstern beror ju på att de stödjer Israel, tror du att så ej är fallet har du begränsad kunskap du också. Sen att Iran har varit intressant för stormakterna är ju ett faktum sedan Ryssland och Storbritannien sysslade med det stora spelet.
Citera
Medlem
KillPus avatar
Dags att jämna mullorna med marken! Det ska finnas bara EN stormakt i Mellanöstern! Och den ska heta ISRAEL!
Shalom!
Senast redigerad av KillPu 2026-02-28 kl. 08:29.
Citera
2026-02-28, 08:25
Medlem
Heja Israel och USA tack för ni gör världen bättre!
Citera
2026-02-28, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Kan du läsa? Jag nämner ju tom USAs alla tidigare framgångsrika regimbyten.
Saddam håller inte med dig.... eller maduro för att ta något mer dagsfärskt...

Citat:
Jag måste ju träffat hårt med mina tidigare inlägg om vaccin och epstein.
Där ser man, min mönsterigenkänning tycks vara överlägsen din. Människor kan altså vara mer än bara instinikter....

Citat:
Det är autister som ser mönster som inte finns.
Nej. det är en instinkt. egentligen 5 olika delar av din hjärna som alla sysslar med det.

Citat:
JAg utgår ifrån erfarenheter som människan tidigare gjort. Jag gör så när jag tex. refererar till bibeln (hela bibeln är uppbyggd via trail and error), när jag ex.refererar till ekonomisk historia (som jag läst) som bygger på att samla information om det som hänt till skillnad från Nationalekonomi som bygger på att skapa utopier som ingen har sett.

hahahahaha. du lär vara ungefär lika "framgångsrik" som fodorabudet jag sprang på häromdagen...

Citat:
Och skall vi gå in på covid så visste jag (och skrev här tidigt) att det är självklart att om man haft covid har man ett skydd (just för att så fungerar alla infektioner).

inte infektioner, utan iumunförsvaret fungerar så.

Citat:
Att människan har en tendens att skapa mönster som inte finns har du uppenbarligen läst någonstans men inte förstått.
Du märker uppenbarligen inte att jag är raka motsatsen, utåtriktad, förstår omvärlden via studiebesök i densamma, lyssnande på andra människor.

du bara glömde bort saddam och maduro?
Citera
Medlem
Vid krig så får man bryta Ramadan. Men helt klart så är det inte en bra start för Iran att ställa om från fastan. Lär finnas en hel del internt hat med tanke på hur demonstranterna hanterades.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Många krig nu. Kan vi till slut säga att tredje världskriget är igång?
Det får vi hoppas. Världen har varit spänd länge nu. Det behövs en rejäl storstädning nu. Mycket mögel som behövs tas bort.

Med lite tur är detta slutet för mullorna. Med ännu mer tur får vi snart se Rysslands ekonomi krascha totalt också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in