2026-02-27, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Jag tror att Hanna ser precis som andra med hjärna att Linneas inblandning är en helt annan än Julias. Julia har varit naiv och korkad (bless her heart) och gjort som Kräftan ville för hon älskade honom. Linnea å andra sidan är högst delaktig med att leka hjärna i det hela samt hjälpa han att försöka få fram folk som kan hjälpa dom osv. Hade inte kräftan och lilla frun stoppats hade dom kört ännu hårdare. Tror jag iallafall 🤷🏻‍♀️

Tror att du har helt rätt! Lilla frun har nog hjälpt till med mer, än att föreslå folk, att dra in i skiten.
Citera
2026-02-27, 19:23
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Hanna har bedömt att Julias inblandning var värre än Linneas. Det var därför hon yrkade på strängare straff för Julia.

Är du glömsk?

Var skrev jag att hon skulle anse att hennes är värre än Julia? Tycker jag skrev att hennes inblandning är en helt annan än Julias.

Är du tappad?
Citera
2026-02-27, 19:25
Avstängd
Citat:
Var skrev jag att hon skulle anse att hennes är värre än Julia? Tycker jag skrev att hennes inblandning är en helt annan än Julias.

Är du tappad?

Nej, jag tar in vad de åtalats för och inget annat.
Citera
2026-02-27, 19:28
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Nej, jag tar in vad de åtalats för och inget annat.

Så jag skulle vara glömsk för att du tar upp något annat än vad jag skrev, svara mig inte ens om du inte fattar vad folk skriver. Du är tappad, krya på dig hjärtat.

Sen är ju dock sannningen nu att Hanna vill se ett högre straff för Linnea eftersom hon överklagade på ett år och nio månader eller något sådant va? Medan hon inte överklagade Julias utan lät den ligga på 21 dagar.
Senast redigerad av Nejellerva 2026-02-27 kl. 19:31.
Citera
2026-02-27, 19:30
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Tror att du har helt rätt! Lilla frun har nog hjälpt till med mer, än att föreslå folk, att dra in i skiten.

Tror hon är en riktigt problematisk person den där Linnea - precis som hennes mamma tycker att hon är. Det var bara ”tur” att dom blev påkomna när dom blev för Linneas skull, men sen har dom inte tagit upp 2025 än heller
Citera
2026-02-27, 19:31
Avstängd
Citat:
Så jag skulle vara glömsk för att du tar upp något annat än vad jag skrev, svara mig inte ens om du inte fattar vad folk skriver. Du är tappad, krya på dig hjärtat.

Sen är ju dock sannningen nu att Hanna vill se ett högre straff för Linnea eftersom hon överklagade på ett år och nio månader var det eller något sådant va? Medan hon inte överklagade Julias utan lät den ligga på 21 dagar.

Hur du än vrider på det är Julia dömd för ett värre brott.

Är det därför Julia har börjat prata med sin stressade röst? Lite gällare och snabbare tal...
Citera
2026-02-27, 19:32
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Hur du än vrider på det är Julia dömd för ett värre brott.

Är det därför Julia har börjat prata med sin stressade röst? Lite gällare och snabbare tal...

Just nu ja, 2025 är yet to come för lilla frun
Citera
2026-02-27, 19:36
Avstängd
Citat:
Man hoppas ju at Tomas och t Linneas påföljder blir lindrigare än Julias med tanke på att Julia begått ett värre brott.

Julia är dessutom en återfallsförbrytare.

När 2025 utreds är Linnea en återfallsförbrytare också och Chrippa dömd för 4e gången i sitt liv. Lyckat par...
Citera
2026-02-27, 19:37
Avstängd
Citat:
Du kan liksom inte jämföra Chrippas påföljd med de andras.

De mest jämförbara är Julia och Linneas. Och då spelar det roll att Julia tvättat mycket högre summor än Linnea och dessutom är tidigare dömd.

Haha va? 0 logik 😆
Citera
2026-02-27, 19:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
När 2025 utreds är Linnea en återfallsförbrytare också och Chrippa dömd för 4e gången i sitt liv. Lyckat par...

Nu ska vi inte gå händelserna i förväg.

Eller det kanske vi ska eftersom om Julia åker dit för bidragsbrott så blir det fängelse. Detta eftersom hon har skyddstillsyn.

Ljuvligt
Citera
2026-02-27, 19:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
13 Mars kommer domen
&
13 Mars fyller han år..

Isn't it ironic, don't you think?

Och huvudförhandling morsans 65 års dag 😁
Citera
2026-02-27, 19:41
Medlem
Citat:
Tror hon är en riktigt problematisk person den där Linnea - precis som hennes mamma tycker att hon är. Det var bara ”tur” att dom blev påkomna när dom blev för Linneas skull, men sen har dom inte tagit upp 2025 än heller

Exakt!
Vet vi något om när det blir?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in