2026-02-26, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steven.Seagal
Hej!

Jag tänkte börja steka lite ägg snart, men tanken slog mig varför finns det inte färdigstekta ägg i affären? Hade ni velat ha detta?
Finnes
Citera
2026-02-26, 08:20
Medlem
Långägg är häftigare, prova såna.

https://www.kronagg.se/storhushall/frysta-produkter/
Citera
2026-02-26, 08:44
Medlem
Jag kan steka ägg åt dig och sälja om du vill
Obs skämt
Citera
2026-02-26, 17:18
Medlem
Zoologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Finns ju rätt många fler anledningar att köpa något än att man inte kan tillverka det själv...

Jag förstår mycket väl att man kanske köper någon färdiglagad mat (fast den egentligen inte är nyttig för att den är ultraprocessad). Men ett litet stekt ägg???
Citera
2026-02-26, 17:20
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6jrgt5hhjfdddd
Långägg är häftigare, prova såna.

https://www.kronagg.se/storhushall/frysta-produkter/

Långågg är så jävla behändigt 👍
Citera
2026-02-26, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoologen
Jag förstår mycket väl att man kanske köper någon färdiglagad mat (fast den egentligen inte är nyttig för att den är ultraprocessad). Men ett litet stekt ägg???
Jag är inte speciellt sugen på att köpa det själv, men jag har noll problem att förstå varför vissa skulle vilja göra det. Finns de som köper färdigskivad ost också. Det betyder inte att de inte kan hantera en osthyvel.
Citera
2026-02-26, 18:51
Medlem
Vem0ths avatar
Det kommer nog bli mer aktuellt i framtiden eftersom det har blivit en rejäl efterfrågad ökning på tillagade äggprodukter.

Tror mycket kommer från just folk som rest till Japan, Kina, Sydkorea och Taiwan där det säljs kokta och stekta ägg i butikerna. Men även att Keto, GI och Karnivordieter har blivit väldigt populära på sistone då ägg är perfekta mellanmål.

Vad som är tråkigt dock är att vi kommer nog aldrig kunna köpa rinniga kokta ägg i butik som i östra Asien eftersom livsmedelsverket har krav på att all mat som säljs ut till konsument måste ha passerat 72 grader därav hårdkokta ägg. Men jag är optimistiskt att ägg kanske får ett undantag i framtiden.
Citera
2026-02-26, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Svårt att förklara för en som inte begrip. Men ska försöka. Du tar och sätter på spisen. Du tar mellanläge där. Sedan tar du en macka. En sådan där rostad. Tar bort mitten av den. Sedan lägger du den på spisen. Låter den vara för någon minut, sedan kläcker du ett ägg över den. Låter det spisa i säg två minuter, sedan vänder du på mackan. Du gör liksom detta väntar och vänder några gånger. Sedan japp du har något gott att käka!

Det du rekommenderar är alltså att äta stekt ägg med brödkanter?
Citera
2026-02-26, 22:32
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertines
Det du rekommenderar är alltså att äta stekt ägg med brödkanter?

Man gör ju mest ett hål för äggulan , det blir inte en tavelram av brödet...

Hyfsat gott o allt man behöver till frulle
Citera
2026-02-26, 23:11
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Jag är inte speciellt sugen på att köpa det själv, men jag har noll problem att förstå varför vissa skulle vilja göra det. Finns de som köper färdigskivad ost också. Det betyder inte att de inte kan hantera en osthyvel.
Färdigskivad ost är lika smidigt som färdigskivat bröd och färdigskivat pålägg som korv och skinka

Får nog fråga i affären efter färdigstekta ägg och i så fall så dom inte är stekta i någon äcklig olja någon dag jag ska handla
Citera
2026-02-27, 06:24
Medlem
Skrattkramps avatar
Företaget som sålde detta gick i konkurs när deras nästa produkt inte funkade, färdigkokt tevatten.
Citera
2026-02-27, 19:31
Medlem
SphericalHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Det kommer nog bli mer aktuellt i framtiden eftersom det har blivit en rejäl efterfrågad ökning på tillagade äggprodukter.

Källa på "en rejäl efterfrågad ökning"?
Finns det här inlägget på svenska?

Skulle inte tro att det är en rejäl ökning av det.

Fatta vad det ska lukta sunkigt. Ungefär som att Mamma Scan pruttar i alla påsar med köttbullar innan de fryses in. Ser ingen rejäl ökning på det heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in