2026-02-27, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClueless
Ja, verkligen obegripligt. Vanligtvis brukar man få höra att vi boomers är hopplöst efter vad gäller internet, men den här göken #745 är ynka 40 (på en bild ser han dock ut att vara minst 60 och hedersmedlem i hembygdsföreningen) och har ändå inte en susning om vad som väntar efter konfrontationen. Han vet inte ens vad Sara heter. Hon borde väl vara rikskänd vid det här laget, men till Vessigebro når uppenbarligen inte dom stora nyheterna från världen utanför.

Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Gädda 745 måste leva i någon form av kollektivt utanförskap. Att inte känna till Dumpen? Framför allt med den sexuella dragningen. Uppfödd med att det är normalt? Ångesten speglar väl ändå att gäddan är medveten om hur fel hans beteende är.

Stor risk för att den gäddan lämnar in handduken.
Att inte säga sig inte veta, eller ens hört talas om dumpen förminskar sitt agerande till något litet och något som bara hände nu "första och enda gången". Smart och bevisligen så funkar det. Eller hur?
Citera
2026-02-27, 11:56
Medlem
rallykalle69s avatar
Någon som vet hur det gick för Bodström och 744? Var det bara tomma ord på papper, eller är det nytt rättsfall på G tro.
Citera
2026-02-27, 12:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Någon som vet hur det gick för Bodström och 744? Var det bara tomma ord på papper, eller är det nytt rättsfall på G tro.
Du kan ju kontakta advokat Anders Sjögren personligen och fråga. Eftersom brevet till Dumpen var underskrivet av honom och inte Bodström.
Här finns hans kontaktuppgifter:

https://www.bodstrom.se/medarbetare-sodertalje/

Senast redigerad av Laban2026 2026-02-27 kl. 12:12.
Citera
2026-02-27, 14:03
Medlem
tens avatar
Citat:

Fy fan va kul att Dumpen synade Bodströms bluff med att inte publicera ljudet från konfrontationen med gädda #744.
Upp med korten nu då Bodström, lets play!
Citera
2026-02-27, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
Att inte säga sig inte veta, eller ens hört talas om dumpen förminskar sitt agerande till något litet och något som bara hände nu "första och enda gången". Smart och bevisligen så funkar det. Eller hur?

Nja, jag tror inte 745 är så smart. Hade han haft koll på vad Dumpen är så hade han stuckit därifrån direkt, inte stått kvar och pratat med dem och erkänt sin sjukliga läggning medan de filmade. För att sedan tigga och be om att de inte skall publicera, medan de fortsätter filma.

Och om han spelade förvånad när de berättade vilka de är och att de kommer lägga ut allt så är han en extremt bra skådespelare.

Det tycks som om han på riktigt inte visste vilka de var. Vilket är obegripligt då de flesta i Sverige nog känner till dem numera. Och bland gäddor som aktivt söker efter barn på nätet så borde rimligen 100% känna till dem tycker man. Men tydligen inte.

Den här gäddan är nog rejält desperat nu.
Citera
2026-02-27, 14:36
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Nja, jag tror inte 745 är så smart. Hade han haft koll på vad Dumpen är så hade han stuckit därifrån direkt, inte stått kvar och pratat med dem och erkänt sin sjukliga läggning medan de filmade. För att sedan tigga och be om att de inte skall publicera, medan de fortsätter filma.

Och om han spelade förvånad när de berättade vilka de är och att de kommer lägga ut allt så är han en extremt bra skådespelare.

Det tycks som om han på riktigt inte visste vilka de var. Vilket är obegripligt då de flesta i Sverige nog känner till dem numera. Och bland gäddor som aktivt söker efter barn på nätet så borde rimligen 100% känna till dem tycker man. Men tydligen inte.

Den här gäddan är nog rejält desperat nu.

Jo, jag vet 85åringar som har hört talas om Dumpen. Är man i barn jagar branschen måste man känna till sådant annars slutar det som det gjorde.
Citera
2026-02-27, 14:40
Medlem
yinyang915s avatar
Citat:
Jag gillar läsa i "Hur gick det sen trådar" (annat forum).

Det är väldigt olika måste jag säga. En del jobbar kvar, bor kvar, allt som vanligt. En del byter stad och börjar på ny kula och det går bra. En del hänger sig.

Så det är verkligen olika. Sen är det som vi konstaterat en jävla skillnad på leta 1-5 åring och snuskgubben som gärna drar på en utvecklad "snart 15" (dvs dom som vore lika nöjda med en 20 åring).

Funderar lite på varför ändå. Bara någon/några månader är dom allra flesta historia. Så ja, antar att det är hur styrkt psyke och envishet dom har.

Gäller merparten. 721 och 744 är väl inte bästa exemplet dock.

744 kombinerar 5 åring med till synes svajigt psyke (iaf när man ser konfrontationen)

Jag har en gädda i mina kretsar. Han ville träffa en 14-åring och mötte dumpen för ett bra tag sen nu. Vi omkring honom som vet, vet, och så vitt jag förstår är han orolig för att de som inte redan vet ska få reda på det. På vissa sätt verkar livet gå vidare för honom, han verkar ha en tjej nu (som så vitt jag vet, vet), men på andra sätt verkar hans möte med dumpen satt spår i honom och hans sociala miljö. Så visst, just du skulle säkert inte känna igen honom på ICA, men vi som vet om bär alltid med oss den vetskapen om honom. Han är inte ovälkommen, men vi har våra ögon på honom, och det vet han.
Citera
2026-02-27, 14:48
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yinyang915
Jag har en gädda i mina kretsar. Han ville träffa en 14-åring och mötte dumpen för ett bra tag sen nu. Vi omkring honom som vet, vet, och så vitt jag förstår är han orolig för att de som inte redan vet ska få reda på det. På vissa sätt verkar livet gå vidare för honom, han verkar ha en tjej nu (som så vitt jag vet, vet), men på andra sätt verkar hans möte med dumpen satt spår i honom och hans sociala miljö. Så visst, just du skulle säkert inte känna igen honom på ICA, men vi som vet om bär alltid med oss den vetskapen om honom. Han är inte ovälkommen, men vi har våra ögon på honom, och det vet han.
Låter som hur jag föreställer mig det. Problemet för männen (såtillvida det inte är leta 4 åringar), är det mentala fängelset.

Skulle gissa att även om denne man flyttar till en storstad, så skulle den känslan flytta med. Även om den då är 100% obefogad. Men för alla som lever vidare helt OK verkar det ändå ge med sig med tiden.

Tack för du delade med dig, intressant!
Senast redigerad av rallykalle69 2026-02-27 kl. 14:51.
Citera
2026-02-27, 15:41
Medlem
yinyang915s avatar
Citat:
Låter som hur jag föreställer mig det. Problemet för männen (såtillvida det inte är leta 4 åringar), är det mentala fängelset.

Skulle gissa att även om denne man flyttar till en storstad, så skulle den känslan flytta med. Även om den då är 100% obefogad. Men för alla som lever vidare helt OK verkar det ändå ge med sig med tiden.

Tack för du delade med dig, intressant!

Jo. Finns folk i vår krets som avskyr honom och säkert helst skulle vilja att han slängs ut, men vi är en förlåtande krets (läka trauman och sånt) så han är kvar (kanske mest på nåder). Så hans "fängelse" handlar om att han värderar kretsen högt och att den inte riktigt går att finna någon annanstans. Till vardags har han det säkert lättare, kanske inte går runt och är orolig över att alla vet, som du är inne på.
Citera
2026-02-27, 16:24
Medlem
Citat:

Tror inte det blir nånting mer av det här en hotbrevet.

Svårt att försvara en pedofil som uttryckligen har erkänt tidigare övergrepp på barn, klart och tydligt är ute och söker träff med 11-åring samt har en dragning till djur.

Blir svårt att ställa sig i rätten och försöka förklara bort det med "han tänkte lite klumpigt".

Antagligen fick inte Bodströms advokatfirma hela historien berättad av pedofilen och nu när allt är publicerat och den negativa PRn som det gav, så tror jag inte att dom är så sugna på att försöka försvara det här.
Citera
2026-02-27, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yinyang915

Jag förstår att du inte vill nämna nr men var det en sån där rolig och bisarr helt verklighetsfrånvänd chatt där Dumpen raggade överdrivet, du vet ju hur det brukar låta med tjockisarna på Saras blogg. Var han sen tidigare fittmagnet eller blev han det helt plötsligt i chatten?
Citera
2026-02-27, 18:56
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Tror inte det blir nånting mer av det här en hotbrevet.

Svårt att försvara en pedofil som uttryckligen har erkänt tidigare övergrepp på barn, klart och tydligt är ute och söker träff med 11-åring samt har en dragning till djur.

Blir svårt att ställa sig i rätten och försöka förklara bort det med "han tänkte lite klumpigt".

Antagligen fick inte Bodströms advokatfirma hela historien berättad av pedofilen och nu när allt är publicerat och den negativa PRn som det gav, så tror jag inte att dom är så sugna på att försöka försvara det här.
Advokatfirman är säkert extremt sugna på att få in arvode, men någonstans tycker man ju att dom bör sansa sej en smula, ta ett steg tillbaka och verkligen fråga sej om detta är något dom bör ta sej an. Det kan aldrig vara bra för affärerna att uppfattas som en pedofiladvokatbyrå i allmänhetens ögon. Oavsett vilket, nu har #744 valt att hota med advokat och därmed riktat uppmärksamheten mot sej själv betydligt mer än om han låtit bli. Ett riktigt genidrag, alltså. Den där Anders Sjögren borde för övrigt dra ner dumstruten långt ner över öronen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in