Citat:
Ursprungligen postat av
minay
Hade jag inte bevittnat videon. så hade jag sagt att detta är inget annat än en lögn. Och efter att sett videon är jag ännu mer förvirrad. Förstår inte medias hysteri kring Karate för det var det ju knappast. Det såg heller inte ut som någon kraft i örfilen, så jag förstår inte riktigt fallet och medvetslösheten på direkten och dessutom att skon flög av?? Kan det ha varit såååå illa att han fick en hjärtattack?? JUST det ögonblicket han fick örfilen. Haha, men.. vad vore oddsen. Men tror verkligen inte detta förorsakades av den vänliga klappen han fick på kinden. Omöjligt.
Är du dum på riktigt? Slaget ser svagt ut på en video... Det som händer är inte att slaget i sig dödar utan att personen faller bakåt, helt oförberedd, och slår i huvudet. Det är just den typen av fall som i medicinska sammanhang är kända för att kunna vara dödliga, även om själva slaget är minimalt. Att skon flyger av beror på att han förmodligen tappar balansen el. svimmar direkt av slaget.
En hjärtattack i exakt samma millisekund? Teoretiskt möjligt, men oddsen är så små att det knappt är värt att nämna. Det behövs inte heller som förklaring. Det räcker att han blev överrumplad, tappade balansen eller svimmade reflexmässigt. Resten sköter gravitationen.
Hoppas dom behåller den där håriga babben länge i Thailand. Inte för att slaget var brutalt utan för att konsekvensen av att hans slag blev katastrofal ! Jävla smuts.