2026-02-27, 08:11
Avstängd
En person med namnet TUG*Y T*yy*r Pekt*s förekommer i (åtminstone) ytterligare en tråd här. Tydligen inte främmande för våld om det är samme person. Men med det namnet...

FUP och dom finns i tråden.

(FB) person brutalt misshandlad flemingsberg oktober 2019

https://www.expressen.se/nyheter/sherif-37-lurades-i-falla-hittad-med-snara-om-halsen/

QUOTE/"Han var misshandlad till oigenkännlighet och hade skärsår i ansiktet. Han var bakbunden, hade bindel för ögonen och gav ifrån sig rosslande ljud när han andades. Ett vittne hade senare svårt att beskriva alla detaljer eftersom det sammantaget ”såg ut som en skräckfilm.”

"Den misshandlade mannen fördes till akuten med livshotande skador där han sövdes ner och hölls intuberad. Senare fann läkarna att misshandeln lett till dubbla hjärnblödningar."

"24-åringen är välkänd hos polisen. Han beskrivs som en av de ledande medlemmarna i det kriminella ”Flemingsbergsnätverket” och finns med på Stockholmspolisens fokuslista för Operation Rimfrost."
/UNQUOTE

*=a
Senast redigerad av Detdundrar 2026-02-27 kl. 08:20.
Citera
2026-02-27, 09:10
Medlem
K.K.Ks avatar
Rubriken är felaktig! Turk med svenskt pass bör det stå. Ts far med osanning
Citera
2026-02-27, 09:18
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Alan Roger Jolliffe, 57, från Liverpool, körde på sin moped längs en trafikerad väg i Phuket när en annan moped började köra in honom på onsdagen. Händelsen inträffade när båda männen körde motorcykel och tutade på varandra.

Pektas Tuguy Tayyar, 29, från Sverige, började tuta och paret stannade och började ställa sig mot varandra.

Filmklipp visar hur Tayyar slår Alan i huvudet med undersidan av handen och omedelbart slår honom medvetslös av det brutala slaget.

Bild på Alan Roger https://cdn.images.express.co.uk/img/dynamic/78/940x/secondary/Alan-Roger-Jolliffe-6767131.avif?r=1772092546301

Fragil turkego, trafiken är lite annorlunda där borta, inget man borde ta personligt. Först trodde jag BO hade högt promille i blodet eftersom han dog direkt men att körde moped talar ändå för att han var nykter(hoppas jag) någon som ver om han körde rattfull?
Citera
2026-02-27, 09:33
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterSthlm1
En 29-årig svensk, Pek*us *ugui *ayar, har gripits i Patong i Phuket efter ett bråk med en 58-årig australisk man. Enligt thailändsk polis ska svensken ha slagit honom en gång i ansiktet, varpå mannen föll, slog i huvudet och senare dog på sjukhus.

Det ska ha hänt på kvällen den 25 februari utanför en gränd vid Prachanukhro Road. Händelsen fångades på övervakningskamera. Svensken har erkänt att han slog till mannen men är nu misstänkt för misshandel som lett till död.

Oavsett vad som föregick bråket är det en sjuk tragedi efter ett enda slag. Och Thailand är nog sista stället man vill hamna i rättsprocess som turist.

Någon som vet mer om vad som hände — och vem svensken egentligen är?

*=t

Låter som Pectoralis (bröstmuskel) Ajvar (grillad paprika och aubergine, samt ofta vitlök och chili)

Många skadas allvarligt när de faller handlöst efter ett slag i ansiktet. Boxare som blir knockade och faller i boxningsringen gör det på ett vadderat underlag.
Slår man huvudet på betonggolvet då spricker skallen och hjärnan skadas men om skallen klarar sig så måste man ändå snabbt komma till sjukhuset för att öppna upp skallbenet eftersom hjärnan kommer svälla och personen dö.
Citera
2026-02-27, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Hade jag inte bevittnat videon. så hade jag sagt att detta är inget annat än en lögn. Och efter att sett videon är jag ännu mer förvirrad. Förstår inte medias hysteri kring Karate för det var det ju knappast. Det såg heller inte ut som någon kraft i örfilen, så jag förstår inte riktigt fallet och medvetslösheten på direkten och dessutom att skon flög av?? Kan det ha varit såååå illa att han fick en hjärtattack?? JUST det ögonblicket han fick örfilen. Haha, men.. vad vore oddsen. Men tror verkligen inte detta förorsakades av den vänliga klappen han fick på kinden. Omöjligt.

Är du dum på riktigt? Slaget ser svagt ut på en video... Det som händer är inte att slaget i sig dödar utan att personen faller bakåt, helt oförberedd, och slår i huvudet. Det är just den typen av fall som i medicinska sammanhang är kända för att kunna vara dödliga, även om själva slaget är minimalt. Att skon flyger av beror på att han förmodligen tappar balansen el. svimmar direkt av slaget.
En hjärtattack i exakt samma millisekund? Teoretiskt möjligt, men oddsen är så små att det knappt är värt att nämna. Det behövs inte heller som förklaring. Det räcker att han blev överrumplad, tappade balansen eller svimmade reflexmässigt. Resten sköter gravitationen.
Hoppas dom behåller den där håriga babben länge i Thailand. Inte för att slaget var brutalt utan för att konsekvensen av att hans slag blev katastrofal ! Jävla smuts.
Citera
2026-02-27, 09:37
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo
Tragiskt. Men skumt att han ramla och flög i backen så hårt? Slaget ser inte jätte hårt ut? Som en vanlig örfil? Inte ens en våldsam örfil?

Eller om slaget träffade punkten på sidan av halsen som gör att man tappar medvetandet direkt och att han därför faller handlöst bakåt och slår huvudet i gatan?
Finns kampsporter där man tränar på just ett sånt slag. Man svimmar direkt men vaknar till på några sekunder. Om man inte faller bakåt slår bakhuvudet i gatan...

Maximal otur för gubben om slaget tog mer illa än vad den andra tänkt sig.

Edit: Kollat igen med 0,25x hastighet, det är ju en örfil som träffar på kinden typ och det ser inte särskilt hårt ut. Tragiskt och max otur för gubben.

En hård örfil över örat rubbar balansen, luften trycks in i örat.
Citera
2026-02-27, 09:41
Medlem
rex144s avatar
Skalliga har mer testosteron och är mer aggressiva och har komplex på grund av sin skallighet och när där finns även en kvinna inblandad då slutar det i våld.
Citera
2026-02-27, 09:55
Medlem
Man kan önska att fanstyget (mördaren), aldrig får komma tillbaks till Sverige, igen.
Ta ifrån honom medborgarskapet, istället för att utvisa 8 månaders barn eller 18 åriga ungdomar som precis har gått klart gymnasiet.
Citera
2026-02-27, 10:12
Medlem
Paris24s avatar
Man kan läsa Karolina Jonsson "diplomatdotterns" bok om sina år i Thai-fängelse om man vill veta hur det fungerar. Hon dömdes till 50 år mot sitt nekande.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Karolina_Johnsson
Citera
2026-02-27, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det missade jag. Han kanske var lite full eftersom han föll som en fura.
Ja de va bara en liten snärt med handflatan så mycket konstigt att han föll handlöst som om han skulle va avtuppad.....jag skulle bli förvånad om de blir fängelse längre än några månader de kan även bli bara böter....hade de varit en thai som dött hade det blivit hårdare
Citera
2026-02-27, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Man kan önska att fanstyget (mördaren), aldrig får komma tillbaks till Sverige, igen.
Ta ifrån honom medborgarskapet, istället för att utvisa 8 månaders barn eller 18 åriga ungdomar som precis har gått klart gymnasiet.
Bättre att utvisa allt , då menar jag även framtida våldtäkts män .
Dessa skit folk har ju som standard minst en våldtäkts dom på sej innan dom passerat 20 år.
Citera
2026-02-27, 10:38
Medlem
Driver nån med mig, de är en fattig örfil och gubben blir helt steldäckad när han faller? Helt sjukt. Ajja en örfil som kostar några år... Fyfan vilken mardröm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in