2026-02-27, 08:41
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Det galna är att strunta i alla möjliga förklaringar och bara rikta in sig på en ren fantasi.
Det finns ingen möjlig naturlig förklaring. Ingen har kunnat ge någon, många har försökt.
Citera
2026-02-27, 08:42
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Vad har en bäbis som dör efter några månader av en sjukdom gjort för fel menar du?
Ingenting, men det är inte gud som skadar bebisen, det är sjukdomen. Bebisen kommer till himlen sen.
Citera
2026-02-27, 08:43
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Det finns ingen möjlig naturlig förklaring. Ingen har kunnat ge någon, många har försökt.
Jag gav ju dig precis en naturlig förklaring, och dina motargument om möjliga bluffmakare har jag hanterat övertygande.
Citera
2026-02-27, 08:46
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Jag gav ju dig precis en naturlig förklaring, och dina motargument om möjliga bluffmakare har jag hanterat övertygande.
Detta är faktiskt inte någonting som du är kvalificerad till att göra, din förklaring var löjlig och odetaljerad. Om du vill försöka måste du förklara varje minsta detalj, att bara skriva "bluff" är komedi. Hade det funnits en möjlig naturlig förklaring skulle det vara känt.
Citera
2026-02-27, 08:47
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ingenting, men det är inte gud som skadar bebisen, det är sjukdomen. Bebisen kommer till himlen sen.
Gud (och Jesus) kan ju bota de sjuka enligt Bibeln men de senaste 2000 åren har de tydligen struntat i att använda sin allsmäktiga medicinska kompetens. Man kan inte betrakta detta som något annat än ren ondska. Är Gud egentligen djävulen i fårakläder?
Citera
2026-02-27, 08:49
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Detta är faktiskt inte någonting som du är kvalificerad till att göra, din förklaring var löjlig och odetaljerad. Om du vill försöka måste du förklara varje minsta detalj, att bara skriva "bluff" är komedi. Hade det funnits en möjlig naturlig förklaring skulle det vara känt.
Varför ska jag beskriva lampor och scenografi i detalj? Vet du inte vad orden betyder kan du väl googla.
Citera
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Gud (och Jesus) kan ju bota de sjuka enligt Bibeln men de senaste 2000 åren har de tydligen struntat i att använda sin allsmäktiga medicinska kompetens. Man kan inte betrakta detta som något annat än ren ondska. Är Gud egentligen djävulen i fårakläder?
Du vet inte syftet med denna värld, det finns så mycket som du inte förstår. Du är varken smartare eller godare än gud kan jag lova.
Citera
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Varför ska jag beskriva lampor och scenografi i detalj? Vet du inte vad orden betyder kan du väl googla.
Lampor och scenografi kan inte skapa detta.
Citera
2026-02-27, 08:53
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Du vet inte syftet med denna värld, det finns så mycket som du inte förstår. Du är varken smartare eller godare än gud kan jag lova.
Om jag hade kunnat rädda alla spädbarn från dödliga sjukdomar i en handvändning då hade jag så klart gjort det, genast. Hade inte du det? Eller föredrar du att de ska dö i smärtor, eftersom du tror mer på guds allsmäktiga sadism än på humanism och sunt förnuft?
Citera
2026-02-27, 08:56
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Om jag hade kunnat rädda alla spädbarn från dödliga sjukdomar i en handvändning då hade jag så klart gjort det, genast. Hade inte du det? Eller föredrar du att de ska dö i smärtor, eftersom du tror mer på guds allsmäktiga sadism än på humanism och sunt förnuft?
Och så hade det skapat kaos i världen när alla samtidigt får reda på vad som hänt. Alla vet nu med total säkerhet att gud finns, även de onda. Sen blir 100% av världen troende, inte för att de älskar gud utan bara för att de vill till himlen, och sen är himlen full av psykopater och du har förstört den perfekta världen. Bra jobbat. Gud vet vad han gör, allt kommer att bli bra till slut.
Citera
2026-02-27, 08:59
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Lampor och scenografi kan inte skapa detta.
Enligt min uppfattning är det fullt möjligt och jag har redan förklarat varför med mitt exempel om illusionister, som har skapat betydligt häftigare illusioner än detta tafatta försök.
Citera
2026-02-27, 09:00
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Enligt min uppfattning är det fullt möjligt och jag har redan förklarat varför med mitt exempel om illusionister, som har skapat betydligt häftigare illusioner än detta tafatta försök.
Enligt experters uppfattning är det omöjligt. Du verkar ha en väldigt hög uppfattning av dig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in