2026-02-27, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitigaharry
Skavlan om 30 år.

"Var tog alla svenskar vägen?"

Istället för att lägga tusentals miljarder på invandrare vilket sverige gjort, så borde sverige kanske lagt en del av de summorna till att belöna svenskar som föder många barn?

Nja de får ju fortsätta med att låtsas att alla är svenskar, även fast det då bara bor afrikaner och araber i majoriteten av områdena i Sverige vid det laget. Då är det också försent att ångra sig utan då är de fast med denna verklighet vare sig de vill eller inte.

De svenskar som inte gillar denna utvecklingen och tycker det blir för dåligt för att vara kvar i Sverige kommer att göra det helt naturliga att emigrera, precis som svenskarna för ungefär 200 år sedan gjorde. Till slut finns det bättre alternativ än Sverige för svenskarna.
Citera
2026-02-27, 01:02
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattdemon
Min mormor var finsk från Karelen, jag kan inget finska & har aldrig hört min mamma tala finska, jag är då alltså bara 75% svensk. Jag har träffat på många olika hud nyanser där personerna med dom är mer svenska än mig.

Är man född här & talar utan brytning borde man få stanna.

Ifall Jimmy Åkesson/SD utvisar mig till Åland ska jag inte klaga, det är hans land.

Jag röstar helst SD för jag är svensk medborgare.
  • Vad är det för fel på tex finsk brytning? Jag fucking älskar det!
  • Det är hans land, men han representerar inte hela landet! Vi har ingen diktatur i Sverige!

Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
Är man född här, talar utan brytning och respekterar sederna och vårt sätt att leva, ja då har man gjort sig förtjänt att få vistas här. Men det finns faktiskt individer, som är födda här till utländska föräldrar; dvs andra generationens invandrare som inte respekterar Sverige och baktalar landet de är födda i. Jag har sett och hört det med egna ögon och öron i verkligheten. Många ser sig dessutom inte som svenskar utan identifierar sig med sina föräldrars hemland. Bara att ta sitt pick och pack och lämna om man inte gillar landet man bor i eller folket i landet

• Om jag identifierar mig som italienare, varför ska jag ta mitt och pack och dra? Man kan fortfarande tycka om Sverige!
Citera
2026-02-27, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Nja de får ju fortsätta med att låtsas att alla är svenskar, även fast det då bara bor afrikaner och araber i majoriteten av områdena i Sverige vid det laget. Då är det också försent att ångra sig utan då är de fast med denna verklighet vare sig de vill eller inte.

De svenskar som inte gillar denna utvecklingen och tycker det blir för dåligt för att vara kvar i Sverige kommer att göra det helt naturliga att emigrera, precis som svenskarna för ungefär 200 år sedan gjorde. Till slut finns det bättre alternativ än Sverige för svenskarna.

Jag håller med. Lösningen är inte politisk, utan man får bygga sitt eget samhälle. Jag har inget emot invandrare men förstår inte varför hela europa ska likna mellanöstern och varför svenskar inte får ha rätt till ett eget land.
Citera
2026-02-27, 01:12
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Är svenskar samer?
Är svenskar tornedalingar?
Kan svenskar bli samer eller tornedalingar?

Det är så konstigt att man kan definiera judar och samer, men inte svenskar. Det är ju inget mindre än sveofobi och anti-sveoism. Hela programmet, fullständig postmodernistisk propaganda, och vår samtidige genomsyras av samma narrativ, svenskar existerar inte, så folkutbytet är ju legitimt, för ingen och alla är svenskar. Det är så lustigt att svenskar blir odefinierbara när andra folkslag med lätthet är definierbara. Däremot delar samer och svenskar just definitionen, jus sanguinis, man tillhör sitt folk genom blod.

Samer och tornedalingar är erkända minoriteter, många av dem är samtidigt svenska medborgare.
I praktiken bygger dessa identiteter på härkomst, kultur och egen identifikation. Det är alltså inte något man "byter till" hur som helst.

Ordet "svensk" används som medborgarskap, nationell identitet eller etnicitet. Det är inte ett förnekande av att svenskar finns!

Och vad menar du med blod? Hur långt tillbaka är ok att gå? Är kungahuset svenskar? Kan man säga att de är franska, tyska eller brasilianare? När blir de svenskar? Tre av mina kollegor har finska rötter, är de inte svenskar än?
Citera
2026-02-27, 01:14
Medlem
ziracorns avatar
Min pappa och min farfar/farmor var från Sundsvall med långa generationer bakåt.

Deras släkt kom från Tyskland (Preussen) till Sverige long ago..

Min mamma var däremot norsk. Kom hit som flykting efter andra värlskriget som 5-åring, för hennes föräldrar hade inte råd att behålla henne! Fick adoptivresa till Borås av alla städer! Träffade min far där och så blev jag till.

Hennes släkt kom oxå från Preussen.

Min mamma HATADE HITLER/TYSKLAND ända tills hennes död, för att hon ofriviligt fick skiljas från sina biologiska föräldrar.

Hon hade dock ett fint förhållande med sina biologiska föräldrar livet ut.

Så oxå jag med mina norska kusiner.

Slut på lilla biografin.
Citera
2026-02-27, 01:22
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
I världens mest toleranta land har många invandrare missbrukar den generositet som visats dem genom att begå brott. Kanske inte så himla konstigt att vi svenskar då blir betydligt mindre toleranta? Invandrare från Mena är överrepresenterade i fråga om gängkriminalitet, våldtäkter, hedersbrott etc. Kanske inte så konstigt att svensken blir avvaktande? Det vore kanske på sin plats för invandrare i första, andra, tredje etc generationen att inse vad som gjort att svenskar är misstänksamma gentemot er? Det är tusan i mig inte svenskar ni ska hata utan det är snarare de brottsliga invandrarna som förstör för hederliga invandrare som ni ska hata!

Vi bjöd in er och tacken blev gängkriminalitet, skjutningar, sprängnigar, hedersförtryck, välfärdsbrottslighet och ungdomsrån. Jag är så pass gammal att jag kan se den enorma negativa påverkan invandringen haft på Sverige så kan tycka att vi har rätt att se misstänksamt på invandrare från Menaområdena. Och ni invandrare av vilken generation det än är ska se till att era” landsmän” sköter sig och visar tacksamhet istället för att begå brott och att man assimilerar sig kulturellt! Först då kan vi mötas utan misstänksamhet.

Berätta gärna hur det ska gå till!
Hur ska en invandrare eller en svensk se till dessa invandrare slutar skjuta, våldta eller spränga? Det går inte! Ingen kan se till att någon annan "sköter" sig. Hade det funkat så hade det med din logik inte funnits svenskar som begår brott. Då menar jag alltså svenskar inte har kunnat se till att "landsmännen" inte våldtagit och mördat osv. Med din logik!

Summa summarum så är det systemet det är fel på, en invandrare eller vafan som helst som begår brott ska få känna på ett hårt straff.
Ett skott, så ska du ut! En sprängning, ut! Våldtäkt? Det ska bestraffas med dödstraff. Det är det ända sättet!

Svenskar har varit för slappa, svenskar har låtit dessa kriminella begå brott och sen klagar sånna som du på andra invandrare för att de inte har tagit sitt "ansvar" över andra kriminella invandrare .. wtf?

De skötsamma invandarnna hatar redan de icke skötsamma invandrarna, det är självklart! Så som du hatar de kriminella svenskarna som våldtar och mördar!
Citera
2026-02-27, 01:26
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Min pappa och min farfar/farmor var från Sundsvall med långa generationer bakåt.

Deras släkt kom från Tyskland (Preussen) till Sverige long ago..

Min mamma var däremot norsk. Kom hit som flykting efter andra värlskriget som 5-åring, för hennes föräldrar hade inte råd att behålla henne! Fick adoptivresa till Borås av alla städer! Träffade min far där och så blev jag till.

Hennes släkt kom oxå från Preussen.

Min mamma HATADE HITLER/TYSKLAND ända tills hennes död, för att hon ofriviligt fick skiljas från sina biologiska föräldrar.

Hon hade dock ett fint förhållande med sina biologiska föräldrar livet ut.

Så oxå jag med mina norska kusiner.

Slut på lilla biografin.

Vem skriver du till? Svarar du TS? Har någon anklagat din mor för att stödja hitler? VAD SNACKAR DU OM?
Citera
2026-02-27, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Vem är svensk, det finns två sätt att se det på. Antingen är man svensk medborgare och har det på papper eller så är man svensk helt enkelt för att man är svensk.
Kan det inte vara en känsla också? Finns massor av folk här som inte känner sig som svenskar, de ska ut. Men sen finns det andra som också ska ut, de som begår brott etc.
Finns massor av människor som känner som svenskar och fungerar normalt i samhället. De ska givetvis få bo här, resten är ohyra som ska bort. Sorry
Citera
2026-02-27, 01:29
Medlem
Är väl ungefär samma typ av människor som inte vet vad en kvinna är.
Citera
2026-02-27, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitigaharry
Jag håller med. Lösningen är inte politisk, utan man får bygga sitt eget samhälle. Jag har inget emot invandrare men förstår inte varför hela europa ska likna mellanöstern och varför svenskar inte får ha rätt till ett eget land.

Det kommer att komma lösningar. De svenskar som inte vill vara med på detta kommer kunna emigrera till länder som erbjuder bättre förhållanden i framtiden. För det kommer finnas en efterfrågan på sådana samhällen. Det är definitivt många människor som inte vill leva i mångkulturella skithålor och dessa behöver nya ställen att bo på framöver.

I framtiden kommer länder att tävla om att få nordeuropéer till sina länder. Sverige har gjort valet att sätta människor från tredje världen först. Man kan förutse vad resultatet av det blir i framtiden.

Det finns ingen anledning för svenskar att ha lojalitet till ett land som inte värnar om det svenska folket.
Citera
2026-02-27, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Berätta gärna hur det ska gå till!
Hur ska en invandrare eller en svensk se till dessa invandrare slutar skjuta, våldta eller spränga? Det går inte! Ingen kan se till att någon annan "sköter" sig. Hade det funkat så hade det med din logik inte funnits svenskar som begår brott. Då menar jag alltså svenskar inte har kunnat se till att "landsmännen" inte våldtagit och mördat osv. Med din logik!

Summa summarum så är det systemet det är fel på, en invandrare eller vafan som helst som begår brott ska få känna på ett hårt straff.
Ett skott, så ska du ut! En sprängning, ut! Våldtäkt? Det ska bestraffas med dödstraff. Det är det ända sättet!

Svenskar har varit för slappa, svenskar har låtit dessa kriminella begå brott och sen klagar sånna som du på andra invandrare för att de inte har tagit sitt "ansvar" över andra kriminella invandrare .. wtf?

De skötsamma invandarnna hatar redan de icke skötsamma invandrarna, det är självklart! Så som du hatar de kriminella svenskarna som våldtar och mördar!

Sverige och dess lagar och regler var gjort för svenskar och det svenska folket. Det är därför samhället fungerade väldigt bra tidigare med de låga straffen som fanns. Anledningen till att det inte fungerar längre är för att Sverige har tagit in helt andra folkgrupper som inte fungerar som svenskar, och som du säger vägrat anpassa sig efter dessa då man felaktigt har sett alla människor som lika. Fast det är vi ju såklart inte.

Och nu har vi de stora problemen vi har i dagsläget. Och detta går aldrig att lösa så länge någon tror att människor är lika. Först när vi inser detta går det att jobba mot en lösning. Jag tror personligen aldrig Sverige kommer att nå dit, utan Sverige kommer att fortsätta på illusionen att "alla kan bli svenskar" tills landet totalt har kollapsat. Det här landet har ingen framtid. Iallafall ingen där svenskar vill bo frivilligt.
Citera
2026-02-27, 01:40
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Samer och tornedalingar är erkända minoriteter, många av dem är samtidigt svenska medborgare.
I praktiken bygger dessa identiteter på härkomst, kultur och egen identifikation. Det är alltså inte något man "byter till" hur som helst.

Ordet "svensk" används som medborgarskap, nationell identitet eller etnicitet. Det är inte ett förnekande av att svenskar finns!

Och vad menar du med blod? Hur långt tillbaka är ok att gå? Är kungahuset svenskar? Kan man säga att de är franska, tyska eller brasilianare? När blir de svenskar? Tre av mina kollegor har finska rötter, är de inte svenskar än?

Eftersom du tydligen inser att det finns etniska identitet borde inte samma regler som gäller för samer gälla för svenskar? Att vara svensk är inte identiskt med att vara svensk medborgare, fråga en same. Eller menar du att det är olika regler för vem som är etniskt svensk och etnisk same? Det skulle ju vara rasism att värdera olika beroende på härkomst.

På samma sätt brister ju programmet som diskuteras i tråden, de kan identifiera samer, judar och romer, men inte svenskar. Antingen är det ju anti-sveoism eller så är det rasism. För man kan ju inte ha olika regler för hur man definierar människor? För de frågar ju inte vem som är svensk medborgare, de frågar vem som är svensk. Och utan att veta det svarar du ju själv på frågorna du ställer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in