2026-02-26, 18:57
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Vi debatterar inte med länkar på Flashback. Sammanfatta "beviset" här eller knip käft.
???
Citera
2026-02-26, 18:59
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Vi debatterar inte med länkar på Flashback. Sammanfatta "beviset" här eller knip käft.
(FB) Ateister vs kristna debatt

ÄNNU en gång.
Citera
2026-02-26, 19:02
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC6172100/

Det är nu fjärde gången jag skickar den.
I "Evidence 3" citeras vittnesmålet: “Everything seemed so much more colorful and brighter than normal” och liknande som "bevis". Men det bevisar ju bara precis det som jag har förklarat för dig. Detta är någon typ av hallucination. Förekomsten av NDE-hallucinationer eller andra märkliga tillstånd i en mänsklig hjärna, har ingen förnekat någonsin. Men det bevisar inte att Gud finns. Varför drar du den helt sanslösa slutsatsen?
Citera
2026-02-26, 19:04
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
I "Evidence 3" citeras vittnesmålet: “Everything seemed so much more colorful and brighter than normal” och liknande som "bevis". Men det bevisar ju bara precis det som jag har förklarat för dig. Detta är någon typ av hallucination. Förekomsten av NDE-hallucinationer eller andra märkliga tillstånd i en mänsklig hjärna, har ingen förnekat någonsin. Men det bevisar inte att Gud finns. Varför drar du den helt sanslösa slutsatsen?
Därför att det STÅR I SLUTSATSEN I STUDIEN! Jösses vad är det med dig.
Citera
2026-02-26, 19:07
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Den slutsatsen är en fantasifull tolkning, det är inte ett bevis för någonting.

Jag tog upp ett bra exempel på ett dåligt bevis som tydligt visar varför slutsatsen inte håller.
Citera
2026-02-26, 19:09
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Den slutsatsen är en fantasifull tolkning, det är inte ett bevis för någonting.

Jag tog upp ett bra exempel på ett dåligt bevis som tydligt visar varför slutsatsen inte håller.
VA? ÄR DU PÅ RIKTIGT? du skrev 1 citat från studien, som inte var ett bevis, och säger sedan att det var ett dåligt bevis??

Alltså jag håller på att få ett nervsammanbrott, snälla var normal.
Citera
2026-02-26, 19:35
Medlem
Citat:
Det är många studier som görs om detta överallt i hela världen. Till vem ger du nobelpriset?

Ett nobelpris kan delas ut till fler än en person.
Men man har alltså låtit bli att dela ut ett nobelpris för en upptäckt som slår hål på hela neurovetenskapen, såväl som biologi och i princip hela vår verklighetsuppfattning, därför att det finns för många kandidater att välja bland?
Citera
2026-02-26, 19:41
Medlem
Citat:

Står det i slutsatsen att Gud finns?
Citera
2026-02-26, 19:41
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
VA? ÄR DU PÅ RIKTIGT? du skrev 1 citat från studien, som inte var ett bevis, och säger sedan att det var ett dåligt bevis??

Alltså jag håller på att få ett nervsammanbrott, snälla var normal.
Evidence = bevis
Citera
2026-02-26, 19:43
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solivagus
Står det i slutsatsen att Gud finns?
Självklart inte. "Baken" ljuger som ett rövhål, som vanligt.
Citera
2026-02-26, 19:49
Medlem
Citat:
Självklart inte. "Baken" ljuger som ett rövhål, som vanligt.

Det står i och för sig i slutsatsen att det är ”medicinskt oförklarligt”, så det kan väl tolkas som ett bevis för Guds existens med lite välvilja, med tanke på att Gud allltid enbart existerat i kunskapsluckorna.
Citera
2026-02-26, 20:00
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solivagus
Det står i och för sig i slutsatsen att det är ”medicinskt oförklarligt”, så det kan väl tolkas som ett bevis för Guds existens med lite välvilja, med tanke på att Gud allltid enbart existerat i kunskapsluckorna.
Nja.. hallucinationer är ju medicinskt förklarade. Om vi undersöker något som verkar vara hallucinationer, då är det den rimligaste slutsatsen att det är en hallucination, som är ett medicinskt dokumenterat fenomen som inte kräver någon högre makt. If it quacks like a duck..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in