Citat:
Ursprungligen postat av
Loraael-Beautyy
Lyssna inte på folk som inte varit utanför Sveriges gränser. I Sverige får jag vinet glaset slängd i ansiktet för dubbla priset som man betalar i Spanien och Frankrike. I Frankrike får man nötter/oliver när man beställer vin, ett brett leende och ett halverat pris för samma vin.
Tittar man ut ifrån fönstret så är det deprimerade människor, is och snö året runt. Det är högre utvandring ifrån Sverige än invandring enligt forskare
Sedan är det som Sverige där det är vi och dom samhälle utan franska befolkningen har stark sammanhållning. Sätter du dig vid fransmän så börjar alla babbla med dig direkt.
Kan du inte språket kommer man dock hålla sig undan och det är inte konstigt. Vi kan inte ens le mot varandra ute på gatan
Hehe, ja La France har sin korruption, men det där med visa dina hooters för vin var inte så farligt eftersom båda var med på det.
Det finns schyssta svenskar också, men jag är megatraumatiserad av alla år i Stockholm.
Omänskligt otrevliga människor, av alla raser.
Ja, det sägs att Paris är kyligt och asocialt, men jag hade det trevligt dom gångerna jag var där.
På några veckor fick jag mer leenden och samtal än vad jag får på flera år i Sverige.
Plus flörtande från vackra fransyskor som var fan tio år yngre än jag.
Jag var 37 när jag reste dit några ggr. Är 45 nu. Är man.
På Rivieran lär ju folk vara ännu öppnare och vänligare.
I Spanien var jag 2017 och 2021. Madrid och Barcelona.
Dom flesta var okej men sen så var jag ju där 4 dagar första resan och två dagar andra resan.
Var det så att du hade varit flera år där?
Var nånstans och är det verkligen normalare att los españoles beter sig oftare som gilipollas ( idioter ) än är schyssta ?
Kan du ge exempel på hur folk i Spanien beter sig som dickheads?
Mina enda negativa minnen från mina sex dagar är en lokal tjej på strandområdet i BCN som hånskrattade när jag talade svenska med min svenske polare som bor där.
Sen tog jag flyget från El Prat till Kastrup, Köpenhamn och den spanske eller sydamerikanske flygvärden var skitotrevlig och respektlös.