Citat:
Ursprungligen postat av
Magictrix
Helt rätt iakttaget. Skickligt, jag noterade inte ens adressen. Så, där står han skriven med en kvinna i samma ålder. Enligt denna tråd
(FB) Kändisprofil åtalas för snatteri: ”Stammistjuv” (Fredrik Leander) verkar de ha barn ihop. Nu var det väl något år sedan han åkte dit, men det ligger fler än en hund begraven här.
Enligt polisrapporten bodde han i centrala Stockholm med en annan kvinna under äktenskapsliknande former. Det är också där han ska ha smygfilmat sina samlag. Det är en diger samling kändiskvinnor han samlat på sig. Särskilt som haft en sambo under tiden.
Han är dessutom välkänd på Systembolaget Ringen, på södermalm. Så det verkar oerhört korkat att snatta whisky och champagne där man bor och är igenkänd?
Har han möjligen två familjer? En i Stockholm och en i Surahammar? Det kan ju vara praktiskt om man är sexmissbrukare kanske? Eller har han två lägenheter och en sambo? Polisen kan ju ha rört ihop det? Han kanske har familjen i Surahammar och så har han en lägenhet på södermalm där han får knulla av sig under veckorna? Han säger väl till tanten hemma att han har den som kontor och "jobbar"?
Ingen fara, jag misstänkte att du helt enkelt missat det. En address är inte alltid vad man stannar upp vid. Hur som helst, detta är lite intressant. Det står ju som sagt att han bor i Surahammar i domen men enligt Ratsit bor han på en address i Enskede gård och adressen i Surahammar finns ingen annanstans. Det är en enda soppa allt det här.
Därför kan scenariot du beskriver med två familjer, inte anses vara helt uteslutet. Om man gör lite research på adressen i Surahammar
ser det ut såhär. Så ser det ut. Ganska stor skillnad på 30-miljoners kåken på Lidingö och detta torp (eller vad man ska kalla det).
Det luktar mycket unket det här:
1) Antingen har han, så som du beskriver, två familjer.
2) Eller så känner han bara någon i Surahammar och använde den adressen här vilket får anses vara föga troligt.
3) Eftersom det inte går att hitta någon som bor på adressen kan det kanske vara ett sommarhus han äger eller liknande men som han inte är skriven på?
Jag vet inte riktigt vad jag ska tro.