2026-02-25, 11:39
Medlem
Jag har lagt märke till att det har varit en del omsättning av personer runt paret Lundell genom åren.

Rasmus filmade tidigare, sedan var det Oliver och nu någon "Fabbe". "Barnflickan" Olivia syntes också frekvent i vloggarna men verkar inte vara med längre.

Parets följare frågar ofta i kommentarsfälten vad som har hänt med personerna som "försvinner", men de verkar inte få några svar. Jag skulle vilja påstå att parets så kallade "kundvård" är under all kritik. De är dåligt engagerade i sina följare, de vill säga uteblivna gillamarkeringar, inga svar på frågor, inte ens ett tack till dem som skänker pengar.

Jag är lite nyfiken på varför Olivia inte längre syns framför kameran. Har det hänt något speciellt? Kanske vill eller får hon inte vara med längre. Folk började ju reagera på att barnen tydde sig mer till henne, men också på att hon verkade arbeta som barnflicka i företaget (något som paret Lundell självklart ska förmånsbeskattas för).

När det gäller de som filmar eller har filmat, det vill säga Rasmus, Oliver och "Fabbe", är de anställda i samma produktionsbolag eller arbetar de som konsulter i Jocke & Jonna AB?
Ett företag som heter RSC Media verkar ha filmat åt paret tidigare. Är det där Rasmus, Oliver och "Fabbe" är anställda? Vilket produktionsbolag är det som anlitas?

Om jag inte minns fel, så var det väl ägaren till RSC Media (Robin) som tog ut en kreditkontroll på Linnea, något som bör vara olagligt.
Citera
2026-02-25, 11:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Jag har lagt märke till att det har varit en del omsättning av personer runt paret Lundell genom åren.

Rasmus filmade tidigare, sedan var det Oliver och nu någon "Fabbe". "Barnflickan" Olivia syntes också frekvent i vloggarna men verkar inte vara med längre.

Parets följare frågar ofta i kommentarsfälten vad som har hänt med personerna som "försvinner", men de verkar inte få några svar. Jag skulle vilja påstå att parets så kallade "kundvård" är under all kritik. De är dåligt engagerade i sina följare, de vill säga uteblivna gillamarkeringar, inga svar på frågor, inte ens ett tack till dem som skänker pengar.

Jag är lite nyfiken på varför Olivia inte längre syns framför kameran. Har det hänt något speciellt? Kanske vill eller får hon inte vara med längre. Folk började ju reagera på att barnen tydde sig mer till henne, men också på att hon verkade arbeta som barnflicka i företaget (något som paret Lundell självklart ska förmånsbeskattas för).

När det gäller de som filmar eller har filmat, det vill säga Rasmus, Oliver och "Fabbe", är de anställda i samma produktionsbolag eller arbetar de som konsulter i Jocke & Jonna AB?
Ett företag som heter RSC Media verkar ha filmat åt paret tidigare. Är det där Rasmus, Oliver och "Fabbe" är anställda? Vilket produktionsbolag är det som anlitas?

Om jag inte minns fel, så var det väl ägaren till RSC Media (Robin) som tog ut en kreditkontroll på Linnea, något som bör vara olagligt.

Det har alltid varit så med människor runt Jocke (och nu även Jonna) att först är de inblandade i allt Jocke gör för att sedan försvinna helt.

För Jocke är det allt eller inget som gäller och svart eller vitt.
Citera
2026-02-25, 13:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Bo Göran Bodin och "Hatet" är nominerad till Guldspaden 2025.

https://ibb.co/WNwMMv1q

Nu sliter nog Jocke det lilla hår han har.
Citera
2026-02-25, 14:32
Medlem
Bo Göran Bodin och "Hatet" är nominerad till Guldspaden!
Ett bevis på att de är rätt ute när det gäller den barnfluktande mytomanen Jockiboooi.

Att sexualisera 10 åringar är aldrig ok. Ned med Jockiboooi
Citera
2026-02-25, 15:08
Medlem
Tycker inte Dokument Inifråns Hatet var så jättebra, som dokumentär överlag.

Informationen i den, och granskningen och helhetsbilden är bra. Avslöjandena är bra. När man även förstår vilket omfattande och yrsigt material SVT försökt framställa på lättförståeligt sätt även för Svea Svensson 75 år gammal, så är även grundarbetet väldigt bra.

Men det finns många Dokument Inifrån program som är långt bättre. Det tycker jag.

Tyckte hatet kändes som dom försökt göra så gott dom kan med ett väldigt omfattande och svårskildrat material, och resultatet känns tyvärr inte rafflande eller gripande. Snarare blev det grått och mellanmjölk, som redigeringen blivit överkokt. Det är ingen feelgood dokumentär.

Hatet var uppdelad i tre delar dessutom, tror aldrig det förekommit förut. Och så hade han värsta pop-musik och långfilmsintrot, och marknadsförde kommande delar med saker som inte fanns i nästkommande del osv.

Kvalitén ligger i grundarbetet, efterforskning, upplägget av arbetet och journalistiken. Ämnet ligger ju verkligen i tiden med. Det var verkligen en behövlig dokumentär för tiden, skulle absolut inte velat ha den ogjord. Den beskrev massor, och visar att SVT tycker att denna nya privata media av vår tid är verkligen samhälleligt problematisk, används som sociala vapen som drabbar mängder oskyldiga.

Men slutresultatet, visst, det är inte dåligt gjort, men överlag mjaa. Har iofs inte sett de andra nominerade förstås. Vet inte vad Guldspaden utnämner ifrån för kriterier heller. För journalistiska arbetet och upplägget, och information för samtiden, ok då kanske.

Att det kommer reta Jocke och sekten till att säga hur korrupt statlig media är, det sa dom ju redan innan dom sett dokumentären, och säger om allt och alla som dom inte gillar. Tittar man bakåt i tiden kan man eventuellt hitta hur Jocke/Ajo/Rask kanske hyllat BGB tidigare. Bodin blev bara ett fruktansvärt avskum till människa först efter han sa något Jocke/Anjo/Rask inte håller med om.
Senast redigerad av Valentin90 2026-02-25 kl. 15:28.
Citera
2026-02-25, 16:08
Medlem
Citat:
Det har alltid varit så med människor runt Jocke (och nu även Jonna) att först är de inblandade i allt Jocke gör för att sedan försvinna helt.

För Jocke är det allt eller inget som gäller och svart eller vitt.
Har du någon aning varför dessa filmare slutar och varför Olivia inte längre syns i vloggarna? Det är lite konstigt att en person som synts i princip varenda vlogg tidigare, helt plötsligt inte syns längre. Dessutom utan förklaringar från paret Lundell.

Filmarna ersätts bara "hux flux" och parets följare frågar "Var är Rasmus", "Var är Oliver", men de får inga några svar.

Vet du om Rasmus, Oliver och den här "Fabbe" arbetar i samma företag, och i så fall vilket?
Citera
2026-02-25, 16:11
Medlem
dr-zekes avatar
Citat:
Nu sliter nog Jocke det lilla hår han har.

Fan va najs! älskar när psykopater strider mot varandra. Hoppas Jocke reagerar så att de fortsätter ödsla sin tid och energi på varandra.

Inte för att dokumentären på något sätt var bra - den var ju ren skit, inte alls i tidsordning och ihopklippt lite hur som helst helt osammanhängande och vinklad på ett sätt bara en psykopat skulle kunna göra. Tittar man enbart på dokumentären, utan att på något annat sätt följt Chrippa-dramat, så får man ju en helt skev och vinklad uppfattning om vad det hela handlar om och vad som faktiskt har skett, som inte alls har något med verkligheten att göra och vad som faktiskt har skett. Typ som ren historie-revisionism. Men det är OK tycker jag att göra så mot en annan psykopat, som Joakim. Hoppas bara Joakim reagerar nu. Håller tummarna.
Senast redigerad av dr-zeke 2026-02-25 kl. 16:19.
Citera
2026-02-25, 17:38
Medlem
Tror ni att jockiboiii är avundsjuk på att hans bror har en större flashback tråd än honom själv?
Citera
2026-02-25, 20:21
Medlem
Skattesskulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa

1 Jag är lite nyfiken på varför Olivia inte längre syns framför kameran ..kolla hennes instagram.

2. Rasmus & Jerre äger produktionsbolaget som J&J anlitar
Oliver ,Fabbe är bara inhyrda utav dom för att filma
Deras säte var i kimstad förr vet inte ifall de ligger kvar där.

3. Ni kommer att få se många gamla vänner i den nya serien som har spelats in nyligen.
Citera
2026-02-25, 20:23
Medlem
Skattesskulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr-zeke
Fan va najs! älskar när psykopater strider mot varandra. Hoppas Jocke reagerar så att de fortsätter ödsla sin tid och energi på varandra.

Inte för att dokumentären på något sätt var bra - den var ju ren skit, inte alls i tidsordning och ihopklippt lite hur som helst helt osammanhängande och vinklad på ett sätt bara en psykopat skulle kunna göra. Tittar man enbart på dokumentären, utan att på något annat sätt följt Chrippa-dramat, så får man ju en helt skev och vinklad uppfattning om vad det hela handlar om och vad som faktiskt har skett, som inte alls har något med verkligheten att göra och vad som faktiskt har skett. Typ som ren historie-revisionism. Men det är OK tycker jag att göra så mot en annan psykopat, som Joakim. Hoppas bara Joakim reagerar nu. Håller tummarna.

Kommer inte hända men snart kommer något annat bli offentligt
Citera
2026-02-26, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joocke9595
Tror ni att jockiboiii är avundsjuk på att hans bror har en större flashback tråd än honom själv?

Dock så är majoriteten inlägg i Chrippa-tråden om Linnea, utan henne hade Chrippa aldrig haft en så stor tråd och då hade han aldrig ”fallit” som han gjort.
Citera
2026-02-26, 13:17
Medlem
dr-zekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesskulder
Kommer inte hända men snart kommer något annat bli offentligt

Nä, jag tror inte det heller. Joakim är ju psykfall, och alla psykfall har ett slags inbyggt hierarki-system i sina hjärnor och kritik från alla som befinner sig lägre än psykfallet själv i det systemet viftas bort non-chalant som obetydligt, psykfallet låtsas att han inte ser, hör eller ens känner till det. Så fungerar alla psykfall, oavsett "nivå" i samhället, och Joakim står ju ganska högt upp och är ett framgångsrikt psykfall så det är ytterst liten mängd kritik han bemödar sig besvara, det måste komma från någon som är ännu mer framgångsrik än han sjäv i samhället vad gäller kontakter osv, för att han ska beräkna att han har något att vinna på att bemöta kritiken.

När psykopater blir kritiserade för något, oavsett vad, så struntar psykopaten i vad kritiken handlar om. Det enda som har betydelse är vem kritiken kommer ifrån, och så agerar psykopaten baserat på det.

Det är för övrigt en stark indikator på om någon är psykopat eller inte. Hur personen bemöter kritik. Tar personen kritiken och bemöter den sakligt utan att gå till motangrepp eller något annat, som att personen låtsas att kritiken inte kommer från en enskild annan person utan från n anonym massa som skulle kunna vara alla från en random snubbe på stan eller från statsministern, så är det sannolikt inte en psykopat. Om personen istället anpassar och skräddarsyr bemötandet av kritiken helt och hållet efter situation och vem som kritiserar, går till motangrepp, utnyttjar situationer för att få den som lägger fram kritiken att känna att den gjorde fel osv osv, eller kanske t.o.m bemöts med total ignorans, ja då är det sannolikt en psykopat.

Det beror ju såklart på situation också, det finns ju extremt många situationer som inte är lämpliga för att hamna i ett kritik och bemötande av kritik läge. Och sker det i en sån olämplig situation, så kan det det istället tyda på att den som lägger fram kritiken är psykopaten.

Vad menar du med att något annat om Joakim kommer bli offentligt?
Senast redigerad av dr-zeke 2026-02-26 kl. 13:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in