2024-12-29, 20:41
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Ja precis, och jag kan tänka mig att en person som haft en hög position i Vänsterpartiet blir extra värdefull då de inte är en i dussinet som vill sälja ut sig till lobbybranschen. Bra för Vänsterpartiet om de faktiskt lyckas blockera Snecker från att använda sina kontakter. Det blir liksom en prestigefråga för dom.

Jag tycker V bör gå ett steg längre. Utesluta henne OCH sudda ut henne från alla officiella bilder, precis som idolerna Stalin och hans polare gjorde.
Citera
2024-12-30, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Ja precis, och jag kan tänka mig att en person som haft en hög position i Vänsterpartiet blir extra värdefull då de inte är en i dussinet som vill sälja ut sig till lobbybranschen. Bra för Vänsterpartiet om de faktiskt lyckas blockera Snecker från att använda sina kontakter. Det blir liksom en prestigefråga för dom.
Det är dock misstänker jag även ett personligt "problem" här för de verkar angripa Snecker specifikt.

Tidigare i år blev även f.d. V:s kommunikationschef Jenny Lindahl likadant anlitad av Kreab för samma syfte, men här blev det inga personliga påhopp eller hot om uteslutning från partiet eller krav på V:s ledamöter att vägra samtala med henne. Här var det fritt fram.

Snecker verkar dock att trampat i klaveret då hon dels började öppet i SVT prata om att vilja bli av med partibeskattningen som är "frivillig", dock så verkar det vara som att vissa mer än andra blir måltavla för partiets ilska, medan andra kommer undan med det ena än det andra.
Citera
2024-12-30, 16:19
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Du behöver inte "hjärna" för att arbeta för dem, utan en kontakbok och telefonnummer till tidigare partikamrater som du ska "övertyga".

Dock så verkar Vpk reagera på karriärbytet med att vilja utesluta henne från partiet och att tvinga Vpk:s riksdagsledamöter att skriva under en försäkran på att inte ha någon kontakt med henne. Vilket jag antar syftar till att göra hennes kontakter "värdelösa" om hon inte får/kan ringa dem.

https://www.friatider.se/linda-snecker-blir-lobbyist-storfinansen-valjare-kraver-uteslutning-ur-v

Kan detta vara en kapitalistisk trend som är under uppseglande i det forna kommunistiska lydpartiet?
Jag menar, 1500 underskrifter är ju inte många sett till att partiet ligger på runt 8 procent i opinionen?
Citera
2024-12-30, 16:26
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Kan detta vara en kapitalistisk trend som är under uppseglande i det forna kommunistiska lydpartiet?
Jag menar, 1500 underskrifter är ju inte många sett till att partiet ligger på runt 8 procent i opinionen?

Kan tänka mig att det är många som inte röstar V som skrivit under där. Är väl en del som helt enkelt inte tål människan Snecker. Inte svårt att förstå, förvisso.
Citera
2024-12-30, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Det är dock misstänker jag även ett personligt "problem" här för de verkar angripa Snecker specifikt.

Tidigare i år blev även f.d. V:s kommunikationschef Jenny Lindahl likadant anlitad av Kreab för samma syfte, men här blev det inga personliga påhopp eller hot om uteslutning från partiet eller krav på V:s ledamöter att vägra samtala med henne. Här var det fritt fram.

Snecker verkar dock att trampat i klaveret då hon dels började öppet i SVT prata om att vilja bli av med partibeskattningen som är "frivillig", dock så verkar det vara som att vissa mer än andra blir måltavla för partiets ilska, medan andra kommer undan med det ena än det andra.

Linda fick inte gå för att hon ville bli av med partiskatten utan för hur hon sa det, att hon var trött på att leta extrapriser på 35000:- i månaden. Hennes valkrets saknade förtroende för henne.
Officiellt avgick hon för att hon ville.

Linda har ingen roll alls i partiet idag. Hon är inte ens med på medlemsmöten.
Skulle det konstigt nog inledas ett ärende om uteslutning mot henne skulle hon bara sluta betala medlemsavgiften själv. Det är nog lite oklart om hon ens betalar den för 2025.
Citera
2024-12-31, 01:35
Medlem
Lite sorgligt att Snecker lämnat V.

Tidigare kunde jag titta på debatter/intervjuer med Snecker med samma känsla som när jag tittar på 'I en annan del av Köping' (som jag älskar). Vad som helst kunde sägas utan filter.

För övrigt får man statistiskt bättre resultat än Snecker på HP om man chansar på alla frågor.
Citera
2025-08-27, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Linda fick inte gå för att hon ville bli av med partiskatten utan för hur hon sa det, att hon var trött på att leta extrapriser på 35000:- i månaden. Hennes valkrets saknade förtroende för henne.
Officiellt avgick hon för att hon ville.

Linda har ingen roll alls i partiet idag. Hon är inte ens med på medlemsmöten.
Skulle det konstigt nog inledas ett ärende om uteslutning mot henne skulle hon bara sluta betala medlemsavgiften själv. Det är nog lite oklart om hon ens betalar den för 2025.
Inte utan att man undrar varför någon PR-byrå skulle vilja ge ett jobb till henne. Har hon verkligen ett sådant kontaktnät att det kan vara en vettig investering?
Citera
2025-08-27, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Inte utan att man undrar varför någon PR-byrå skulle vilja ge ett jobb till henne. Har hon verkligen ett sådant kontaktnät att det kan vara en vettig investering?

Jag kan faktiskt inte förstå det heller.
Tanken har slagit mig att hon möjligen kan ge byrån uppslag om hur man ska förstå sig på och komma åt vänsterpartier, snarare än att förmedla sitt eget kontaktnät.
Det kontaktnät Linda sitter på är ju främst feministiska organisationer, kvinnojour, hbtq-grupper osv, vilket är helt irrelevant i sammanhanget.
Någon tungviktare inom infrastruktur är hon inte. I synnerhet inte inom vapenindustrin! Och det ska vi nog alla vara tacksamma för, på alla sätt.
Citera
2025-09-30, 13:59
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
Några frågor infinner sig dock.

Är det bara vänsterpartister där?
Är det bara kvinnor?
Varför träffar dom Gambianska politiker och tjänstemän. De har ingen som helst regeringsställning, uppdrag eller mandat från regeringen?

Det var en förspilld möjlighet den där journalisten som sprang på Snecker i Gambia försatt. Så korkat att approacha henne och dessutom ställa en fråga som fick henne att fatta att han inte var vänligt inställd. Han blev väl överraskad och hann inte tänka till får man hoppas.

Givetvis borde han låtsats som han inte ens kände igen henne och sen bevakat V-kvinnornas hotell och sett vart de begav sig om nätterna. Gärna hittat en lokal hjälpare som kunnat komma nära med dold kamera och mikrofon utan att väcka misstankar eller mana till försiktighet.

Jag är fast övertygad att Snecker och de andra V-tanterna hade gett oss motsvarande uppvisning som ett gäng manliga kåta fackpampar i Pattaya hade kunnat bjuda på. Det hade varit årtiondets scoop om man kunnat föreviga något sådant och hela chansen gick till spillo och allt vi fick var en snäsig kommentar från Snecker. Antiklimax.
Citera
2026-01-19, 16:37
Medlem
Nya jobbet nämns i ledare i dagens SvD. Men inte vad hon gör. Bara att lönen är lägre.
Citera
2026-01-19, 18:22
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InomTull
Nya jobbet nämns i ledare i dagens SvD. Men inte vad hon gör. Bara att lönen är lägre.

Lägre än vad? Riksdagslönen? Knappast. Det skulle hon inte sänka sig till.

Men kvar på Rud Pedersen är hon inte, i alla fall inte av den här 404:an att döma.
Citera
2026-02-25, 16:27
Medlem
Snecker fyllde ut lördagstidningen (DN) häromveckan. Bild, text m m.

Mannen ser f ö ut att vara klart äldre än hon. Men är inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in