2026-02-17, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoJohan
De kor som forslades bort skickades till slakt. Det var redan bokat innan Länsstyrelsens besök. Övriga djur är kvar på gården, enligt Djurrättsalliansens information:

https://www.facebook.com/photo?fbid=1292912509536145&set=a.358073196353419& locale=sv_SE

Inte enligt de som känner bonden och bor grannar med dom.
Citera
2026-02-18, 08:30
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klararara

Det finns inga som skvallrar så mycket som grannar. Det är långt ifrån alltid det finns någon sanning i det.

Inte heller ska man sätta alltför mycket tilltro till vad någon som försöker rädda sitt eget skinn påstår.
Citera
2026-02-25, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faktan
https://mrkoll.se/person/Benny-Karl-Gustav-Danielsson-Norra-Norrbyvagen-14-Kopingsvik/mUxacYfrsqqkmUxakyqRaQbTAQmsqqkcYfrkyqRaQdYQakyqRa QuerA

Här är adress och telefonummer.¨

Var är alla djurvänner och aktivister nu?
Killen borde brännas på bål!

Jag instämmer! Försökte nyss ta reda på kontaktuppgifter till Arlas vd men det var inte lätt. Ska maila stämningsansökan till Arla och ställa frågor.

Fruktansvärt. Stackars stackars djur.
Citera
2026-02-25, 09:49
Medlem
Citat:

Vad säger grannarna?

Rättegång inledd mot dessa svaga individer:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/ska-ha-slagit-och-sparkat-kor-nu-inleds-rattegangen-om-mjolkgarden-pa-oland
Citera
2026-02-25, 10:02
Medlem
LoJohans avatar
Citat:

Vad har du hört?

Länsstyrelsen har ännu inte fattat beslut om djurförbud eller omhändertagande av djuren.
Citera
2026-02-25, 11:49
Medlem
Var är korna nu
Och vem sköter dom
💔❤️‍🩹
Citera
2026-02-25, 11:50
Medlem
Cecilia.kocken@arla.se

Citat:
Ursprungligen postat av KumJing23
Jag instämmer! Försökte nyss ta reda på kontaktuppgifter till Arlas vd men det var inte lätt. Ska maila stämningsansökan till Arla och ställa frågor.

Fruktansvärt. Stackars stackars djur.
Citera
2026-02-25, 12:29
Medlem
Mommysnewtitss avatar
https://via.tt.se/pressmeddelande/4263275/djur-misshandlades-pa-olandsgard-idag-halls-rattegangen?publisherId=3236673&lang=sv
Citat:
... visar bland annat en ko som blir slagen, sparkad och hoppad på när hon inte kan resa sig upp. I en annan sekvens syns en anställd när han för in skaftet på en gödselskrapa i halsen på en ko, samtidigt som han skrattar och har sin mobiltelefon i handen. Även en film från mobiltelefonen ingår i bevisningen, där personen har placerat en tänd cigarett i munnen på en kalv som fått lugnande medel.

Citat:
I förundersökningsprotokollet finns vittnesmål från en granne samt en tidigare anställd som uppger att personen även tidigare varit våldsam mot djuren. Till exempel säger vittnena i förhör att den åtalade ofta har slagit djuren så hårt med gödselskrapan att den har gått av och att han en gång knöt fast ett rep runt halsen på en ko som inte kunde gå, släpade henne efter en traktor och sedan lämnade henne utomhus i stekande sol i tre dygn innan han till slut sköt henne.

Vilka jävla as!!
Är det någon som har FUPen?
Citera
2026-02-25, 13:52
Medlem
En sån sadist!! Man ser på bilderna på fejsbook att han inte verkar särskilt smart. Tyvärr har han stängt av alla kommentarer så man kan inte skriva till honom.

Undrar om det är morsan som tar hand om djuren nu eller vad som sker…
Citera
2026-02-25, 13:55
Medlem
enfindams avatar
Jag har sett en del hemska saker på film men det här är bland det värsta jag har sett. Jag blev fysiskt illamående och gråtfärdig när jag såg det. Jag trodde inte att ett sådant här systematiskt grovt djurplågeri förekom i Sverige, det här ska inte få hända. Det har tydligen varit känt länge, varför har ingen reagerat tidigare? En ko som inte kan skydda sig får hårda slag med ett redskap mot sin kropp. En ko oförmögen att resa sig upp blir sparkad och slagen på, han ser ut att ha gett upp och vill bara dö. Jag hoppas att dom skyldiga får kännbara straff. Det mest kännbara straffet väntar dom när dom har lämnat jordelivet. Vet någon vad som har hänt med dessa kor nu? Nu blir det bojkott av alla Arla produkter för gott.
Senast redigerad av enfindam 2026-02-25 kl. 14:51.
Citera
2026-02-25, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sesamsmaland1986
Cecilia.kocken@arla.se

Tack! Skriver nu.
Citera
2026-02-25, 19:53
Medlem
enfindams avatar
Jag såg att Rapport hade ett inslag ikväll om Arlas nya ostmejeri i Götene och 40.000 nya mjölkkor, dom behöver nog all publicitet som dom kan få nu. Jag tänker inte köpa några Arla produkter så länge jag inte är säker på att djuren har det bra.
Senast redigerad av enfindam 2026-02-25 kl. 19:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in