2026-02-25, 07:59
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Bra sätt att göra sig känd. Säga något skandalöst för att få uppmärksamhet om man vill slå sig fram som skribent.
Citera
2026-02-25, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Det där låter ju nästan som hon håller på och bli gammal, och karlarna bara spanar in de yngre - och i regel - mycket attraktiva brasilianskorna?

Jag antar att dagen kom då män lät henne få vara ifred.
Citera
2026-02-25, 08:31
Medlem
CC75s avatar
Inte så konstigt egentligen. Hon har delvis rätt då vi män frivilligt idag ger av vårt arbete till staten och staten har tagit över mannens roll till ganska stor del i form av att ge kvinnor de resurser som de behöver och kräver. Vi män har till del gjort oss själva orelevanta för kvinnor. Lägg därtill att kvinnors kärlek till män i mycket högre grad grundar sig på de resurser en man kan bidra med än vad män behöver för att känna kärlek till en kvinna, så är det inte konstigt att hon och många andra kvinnor har den åsikt de har. Behovet av män kommer inte att öka förrän civilisationen går in i det sista steget som är kaos där våld kommer att bli den mest eftertraktade egenskapen. Då kommer värdet av mäns sällskap att öka igen.

// CC
Citera
2026-02-25, 09:08
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
"Män är bortskämda, undvikande och helt enkelt ointressanta. Författaren Wera von Essen noterar att det inte längre är särskilt eftersträvansvärt att leva med en man."

I tidskriften kvartal yttrar sig någon svensk kvinna av adlig bakgrund om dagens förhållande och värdet av det. "Singelkvinnors välbefinnande är högre än hos andra grupper i samhället,"

https://kvartal.se/erikhogstrom/artiklar/man-ar-helt-enkelt-inte-sa-intressanta-langre/cG9zdDo1Mjk0MQ

Jag noterar att ruggugglan är av katolsk bakgrund, ser ful ut, lite som en gammal boxare som fått 20 slag för många i plytet och att hon lever i Brasilien som översättare. Hon har även skaffat katt och kattungar och att hon har ägnat tid åt att skriva brev till Yasin när denne var i häktet.

https://www.etc.se/kultur-noje/wera-von-essen-skrev-brev-till-yasin-i-haektet

1. Gör hon detta bara för lite uppmärksamhet, eller är hon inne på något spår?
2. I kommentarerna på X till sagda verkar en del kvinnor anse att "Wera" är överklasskärring som skriver texter som ingen har tid eller lust att läsa vilket ställer frågan om hon talar mer av självupplevda erfarenheter än generellt intresse?
Vad väntar hon sig när samhället är feminiserat, detta blir resultatet.
Tycker hon borde fira den feministiska segern istället.
Mannen som fanns för 50 år sedan är borta.
Citera
2026-02-25, 09:21
Medlem
Brajias avatar
Av vad jag läser här på FB förstår jag henne. Sicken hög ynkliga ursäkter till människor...
Citera
2026-02-25, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Inte så konstigt egentligen. Hon har delvis rätt då vi män frivilligt idag ger av vårt arbete till staten och staten har tagit över mannens roll till ganska stor del i form av att ge kvinnor de resurser som de behöver och kräver. Vi män har till del gjort oss själva orelevanta för kvinnor. Lägg därtill att kvinnors kärlek till män i mycket högre grad grundar sig på de resurser en man kan bidra med än vad män behöver för att känna kärlek till en kvinna, så är det inte konstigt att hon och många andra kvinnor har den åsikt de har. Behovet av män kommer inte att öka förrän civilisationen går in i det sista steget som är kaos där våld kommer att bli den mest eftertraktade egenskapen. Då kommer värdet av mäns sällskap att öka igen.

// CC

Grejen är väl den att precis som hon resonerar kan ju omvänt vi män också resonera.
Hon säger vi är ointressanta och man kan väl rent omvänt säg vad för intressant tillför kvinnor oss män? Mest givande diskussioner har jag alltid haft med män.
Bland män hittar du de flesta nördar i vilket område det än må vara och då ska ju många av oss nuförtiden inte ens ha gått på högskolan, inte i den grad som kvinnor ivarjefall.
Dock finns det ett antal skarpa kvinnliga skribenter här på forumet, men jag skulle säga dessa är nog överlag inte heller några som man kan bunta ihop med övriga kvinnor ute i samhället.
Jag tycker den där artikeln lyser av självgodhet och någon som tycker hon själv säkert är lyckliga än vad hon egentligen är, men det är hennes problem.
Sedan bortskämda låter ju som ren projicering, vem är bortskämda nuförtiden?
Det finns väl inte en enda man idag som går och skaffar ett fruntimmer och tror att hon ska laga mat, tvätta och städa till honom.
Synd att artikeln är bakom betalvägg, men sådant är ju med standard på FB nuförtiden att man ska gissa sig till vad en artikel handlar om och diskutera utifrån det.
Citera
2026-02-25, 09:35
Medlem
Tomtekukars avatar
Wera, Cissi Wallin och Linda Skugge: tre av hundratusentals kvinnor som mått dåligt och behöver publik, och som lyckats ta sig in i medierna. Ingen av dem har riktigt egen agens – de lever på billiga poänger på andras bekostnad. Wera poserar och ser sur ut, Cissi spelade powertripp tills hon blev ärlig och frystes brutalt ute som könsförrädare, Skugge gick all in – ilska och drama som valuta, visade snippan på OnlyFans för att få ihop till hyran.

Alla tre rider samma gamla trötta häst: “alla män…” är svin, farliga, sexualbrottslingar eller, i bästa fall, ointressanta. Och i det statsfeministiska Sverige odlas massor med sådana halvfigurer fram – kvinnor som lär sig att ilska, offerstatus och provokation ger plattform och uppmärksamhet.

Är någonting någonsin äkta med dessa arga, narcissistiska medialuder – eller är det bara show?
Citera
2026-02-25, 09:57
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Grejen är väl den att precis som hon resonerar kan ju omvänt vi män också resonera.
Hon säger vi är ointressanta och man kan väl rent omvänt säg vad för intressant tillför kvinnor oss män? Mest givande diskussioner har jag alltid haft med män.
Bland män hittar du de flesta nördar i vilket område det än må vara och då ska ju många av oss nuförtiden inte ens ha gått på högskolan, inte i den grad som kvinnor ivarjefall.
Dock finns det ett antal skarpa kvinnliga skribenter här på forumet, men jag skulle säga dessa är nog överlag inte heller några som man kan bunta ihop med övriga kvinnor ute i samhället.
Jag tycker den där artikeln lyser av självgodhet och någon som tycker hon själv säkert är lyckliga än vad hon egentligen är, men det är hennes problem.
Sedan bortskämda låter ju som ren projicering, vem är bortskämda nuförtiden?
Det finns väl inte en enda man idag som går och skaffar ett fruntimmer och tror att hon ska laga mat, tvätta och städa till honom.
Synd att artikeln är bakom betalvägg, men sådant är ju med standard på FB nuförtiden att man ska gissa sig till vad en artikel handlar om och diskutera utifrån det.

Jag säger inte att hon har moraliskt rätt men rätt har hon. Mäns behov av kvinnor har inte ändrats mycket medan kvinnors behov av män har det. Vi män älskar fortfarande kvinnor. Vi män vill ha kvinnor men vi behöver dem inte. Kvinnor har historiskt behövt män för sin överlevnad men de har inte älskat dem. De flesta kvinnor kan inte älska en man så som en man kan älska en kvinna.

Idag, som jag skriver, har staten i mycket tagit över mannens roll som resursgivare till kvinnor och då försvinner en stor del av skälet till att kvinnor vill ha en man. Varför är så många kvinnor politiskt vänster? För att de lovar mer bidrag. En kvinna är hellre beroende av en stat som är beroende av deras röster, än en man som inte är beroende av dem. Inget ont om det. Hade jag varit kvinna hade jag tyckt likadant. Vi män har frivilligt lämnat över våra resurser till staten som ger dem till kvinnorna.

Tittar vi historiskt är det du skriver inte konstigt. Män och kvinnor har i många samhällen levt olika liv och inte minst separerade liv. Män umgicks med män och kvinnor med kvinnor. Att vi bor och lever ihop som vi gör idag är något ganska nytt i mänsklighetens historia. Fakta är dock att män och kvinnor inte direkt gillar varandras sällskap. Undantag finns men tar du bort det gemensamma "uppdraget" barn, vad har du då kvar? Några få par som genuint gillar varandra men dessa är inte många.

// CC
Citera
2026-02-25, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
"Män är bortskämda, undvikande och helt enkelt ointressanta. Författaren Wera von Essen noterar att det inte längre är särskilt eftersträvansvärt att leva med en man."

I tidskriften kvartal yttrar sig någon svensk kvinna av adlig bakgrund om dagens förhållande och värdet av det. "Singelkvinnors välbefinnande är högre än hos andra grupper i samhället,"

https://kvartal.se/erikhogstrom/artiklar/man-ar-helt-enkelt-inte-sa-intressanta-langre/cG9zdDo1Mjk0MQ

Jag noterar att ruggugglan är av katolsk bakgrund, ser ful ut, lite som en gammal boxare som fått 20 slag för många i plytet och att hon lever i Brasilien som översättare. Hon har även skaffat katt och kattungar och att hon har ägnat tid åt att skriva brev till Yasin när denne var i häktet.

https://www.etc.se/kultur-noje/wera-von-essen-skrev-brev-till-yasin-i-haektet

1. Gör hon detta bara för lite uppmärksamhet, eller är hon inne på något spår?
2. I kommentarerna på X till sagda verkar en del kvinnor anse att "Wera" är överklasskärring som skriver texter som ingen har tid eller lust att läsa vilket ställer frågan om hon talar mer av självupplevda erfarenheter än generellt intresse?

med tanke på hur incels växte fram som en cancer på sistone så ligger det såklart ngt i det. Kvinnor, när de inte behöver leva under förtryck eller i behov av män, är fria att inte välja någon vilket leder till att många inte gör det. Skönt att slippa pojkar som inte ens kan städa eller tvätta.

Inget nytt under solen om man inte levt under en sten.

Angående fråga 2 så förstår jag att FB har svårt med nyanser: alla tycker inte likadant och har inte samma åsikter. Världen är inte svart eller vit. Klart hon har sina egna erfarenheter som kvinna som grund men förmodligen också sett på det mer objektivt i väst där kvinnoförtryck minskat och deras frihet ökat. Återigen är det bara sunt förnuft egentligen om man nu inte är konservativt lagt mentalt.
Citera
2026-02-25, 11:52
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Om hon lever i Brasilien så borde hon väl kommentera brasilianska män i en brasiliansk publicering på portugisiska…

Hon får såklart tycka vad hon vill men hon kanske även borde kolla på kvinnors kravlistor samt lösa hur män behandlas t ex Norah Vincent.

Nu tror ju inte jag att någon med självbevarelsedrift gör det? Nej, lättare och mindre farligt att hacka på svenska män.
Citera
2026-02-25, 13:54
Medlem
grungewhores avatar
Ser ut som hon blivit stungen av fem bin.

Född 1986 ser jag. Det är väl den första vågen av kvinnor som fick smaka på män utan testosteron antar jag.
Citera
2026-02-25, 14:05
Medlem
Spännande hur endast en kvinna kan skriva att det andra könet är bortskämt. En man hade blivit totalt slaktad av både kvinnor och män om han gjort detsamma.

Skulle väl vilja påstå att både kvinnor och män är bortskämda idag, vilket för mesta är skönt för individen men problematiskt för samhället.

Det är många idag, kanske framförallt kvinnor, som gillar att ducka för vedertagna sanningar och regelrätta naturlagar, för att istället välja att se dessa som orättvisor. Orättvist eller inte, en sanning för kvinnor är att de är mest attraktiva för män när de är yngre, om de väljer att satsa på karriären och bli klara när de är 35 så kommer deras förväntningar på en partner vara för hög medan männen hellre vill ha en fattig 22-åring. Män å andra sidan brukar grina för att dejtingmarknaden är ”orättvis” och att enbart 10:orna får knulla som djur. Så kanske det är, men en man håller käften och spelar med de kort man tilldelats, att grina är helt jävla uteslutet.

För mycket jäkla grinande av både kvinnor och män nuförtiden. Vem fan bryr sig om att denna kvinna ser ned på män, varför gnäller hon för ens, vad ska bli bättre av det? Allt hon behöver göra är att hålla käften och hitta en enda jävla man på denna jord som inte är ”bortskämd” och se till att han vill ha henne också. Misslyckas hon med det, ja då får hon fan gilla läget med att vara singel eller sänka sina krav.

Jävla gnällsamhälle haha, käft på er hela bunten. Sprid lite jävla glädje istället, hade hon varit en lycklig person så hade hon varit bekväm i att vara singel.
Senast redigerad av lahavana 2026-02-25 kl. 14:05. Anledning: Stäng av smiley
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in