Citat:
Ursprungligen postat av
CC75
Inte så konstigt egentligen. Hon har delvis rätt då vi män frivilligt idag ger av vårt arbete till staten och staten har tagit över mannens roll till ganska stor del i form av att ge kvinnor de resurser som de behöver och kräver. Vi män har till del gjort oss själva orelevanta för kvinnor. Lägg därtill att kvinnors kärlek till män i mycket högre grad grundar sig på de resurser en man kan bidra med än vad män behöver för att känna kärlek till en kvinna, så är det inte konstigt att hon och många andra kvinnor har den åsikt de har. Behovet av män kommer inte att öka förrän civilisationen går in i det sista steget som är kaos där våld kommer att bli den mest eftertraktade egenskapen. Då kommer värdet av mäns sällskap att öka igen.
// CC
Grejen är väl den att precis som hon resonerar kan ju omvänt vi män också resonera.
Hon säger vi är ointressanta och man kan väl rent omvänt säg vad för intressant tillför kvinnor oss män? Mest givande diskussioner har jag alltid haft med män.
Bland män hittar du de flesta nördar i vilket område det än må vara och då ska ju många av oss nuförtiden inte ens ha gått på högskolan, inte i den grad som kvinnor ivarjefall.
Dock finns det ett antal skarpa kvinnliga skribenter här på forumet, men jag skulle säga dessa är nog överlag inte heller några som man kan bunta ihop med övriga kvinnor ute i samhället.
Jag tycker den där artikeln lyser av självgodhet och någon som tycker hon själv säkert är lyckliga än vad hon egentligen är, men det är hennes problem.
Sedan bortskämda låter ju som ren projicering, vem är bortskämda nuförtiden?
Det finns väl inte en enda man idag som går och skaffar ett fruntimmer och tror att hon ska laga mat, tvätta och städa till honom.
Synd att artikeln är bakom betalvägg, men sådant är ju med standard på FB nuförtiden att man ska gissa sig till vad en artikel handlar om och diskutera utifrån det.