Citat:
Ursprungligen postat av
Rimligsnowflake
Nej men hallå fru Fokusförflyttning och Queen of ältande.
Det var inte jag som fokusförflyttade - utan de som börjar yra om Jacke
Citat:
Om man tittar på någons live och på hur personen beter sig, tycker att personen beter sig som en med borderline, så kan man nog säga att man kan se att personen har borderline.
Utan att du behöver älta, vrida och vända på allt i 723 inlägg.
Nej, det du inte.
Du kan säga att tycker det verkar så, men du kan inte säga att personen har eller att du kan se att personen har ...
Jag kan tycka att du verkar hjärnskadad, det är skilt ifrån att jag kan se att du är det eller att jag kan säga att du HAR en hjärnskada.
Så ska du komma med så dumma argument så blir det givetvis fortsatt ältande.
Sanningen är att detta är ett påstående om Linnea kreerat av ondsinta människor och inget annat. Ni har inget som helst belägg för att det skulle finnas en sådan diagnos, ni kan inte "se" det på henne och inte heller på hennes beteende. Att inte göra som ni tycker innebär inte borderline eller någon annan diagnos.
Citat:
Vad tycker du om det Jacke skrivit i chatten förresten, du som har så mycket klokt att tillföra? Om Linneas pappa och om henne, när Jocke är på väg till Göteborg för att sätta Linnea i en taxi för 5000 kr hem till Malmö och ta med sig Chrippa hem, när de landar från Barcelona, (för kontext, Linneas pappa har hånfullt smsat Jocke: Hej Jocki, nu ger jag mig in i matchen):
Jakob: Säg till gubbkuken att hans borderlinefitta till dotter tar hem vår bror nu.
Jag svär. Jag sänker hela familjen om en sak till händer.
Vad vill du att jag ska säga?
Jacke gick ur spår och har varit helt öppen med det, bett om ursäkt och de har gått vidare. Vad ska jag säga om det?
Att hennes pappa är förbannad är väl inte så konstigt? Eller tycker du det?
Det lilla du tar upp säger däremot att när Jocke låtsades att det fanns någon välvilja mellan honom och föräldrarna och han betalade taxiresan så ljög han tydligen (big surprise)
Citat:
Sen hade de det mysigt på bröllopet tillsammans.
Familjen som inte ville ha nåt drama. Mycket intressant som kommit fram i chatten från deras oskyldiga sida, och då är vi bara på den 18 januari 2024....
Att ha trevligt på bröllopet är att inte hålla på med drama.
Varför drar du ens in bröllopet.
Hur beter du dig egentligen om du är bjuden på bröllop?
Och om du i ett skede är oense med någon - kan du då aldrig komma över det och umgås igen?
Hur fungerar det i så fall i din familj ... är ni väldigt få kvar eller slemmar alla bara runt och är falska mot varandra för inte väcka osämja?
Att två syskon kan bli brinnande osams och sedan sams och stötta varandra är inget konstigt alls.
Att Jocke aldrig kan uppnå det ligger hos honom och inte hos bröderna - och har inget att göra med vad som är naturlig/normal och inte.
Jocke har nog bränt sina skepp .. Jacke och Chrippa kommer nog segla tillsammans, bli osams och sams fler gånger - eftersom de har den dynamiken och närheten.