Citat:
Vad ger det att fokusera på något som inte går att stoppa? Det enda sättet att stoppa globalismen är att inte engagera i deras spelregler. Och då är alternativen att flytta härifrån till länder som inte bedriver globalism eller att bli kriminell. Svenskarna kommer välja det förstnämnda i framtiden.
Citat:
Okej, var anmäler jag mig till utvandringsprogrammen för att flytta till dessa länder? Enligt dig ska det finnas bidrag och program för detta då det är många svenskar som vill detta. Länka till det och visa svenskars möjligheter. Om du menar att jag måste sköta precis allting själv så ljuger du.
Citat:
Det finns mängder av europeer som invandrar till andra länder. Sen kan du inte ta "europa" som en egen grupp. Just Sverige har tagit emot folk som flytt från krig, dom bryr sig inte vart dom flyr, bara dom kommer i väg från kriget. Tror inte så många vill komma hit nu längre, kanske enbart för att få tillstånd att vara inom eu isåfall.
Du menar att flyktingar som har passerat mängder med säkra länder för att slutligen ta sig till Sverige inte brydde sig om vilket land de hamnade i? Tror du själv på det? Anledningen till att färre vill till Sverige nu är helt enkelt för att landet har blivit sämre. Det blir så när man tar in 3-4 miljoner människor från tredje världen.