Citat:
Ursprungligen postat av
Florman
Men då är ju cirkeln sluten för personalen som är inlåst med galningarna.
Jag kan iofs tycka det är märkligt att på sjukhus så kallas väktare in mot våldsamma patienter, men inte inom LSS för det anses inte hemtrevligt. Styr upp detta istället, liv väger tyngre än hemtrevnad.
Jo, så är det, men det jag menar är av yttersta vikt är att det ALDRIG får förekomma ensamarbete, oavsett vilken tid på dygnet det är. Minst två på jobb och de allra värsta typerna skall ha fler än så på sig. Tyvärr, vet jag att detta är en utopi, men att sluta kämpa för detta, det kan man inte göra.
Sedan anser jag att de värsta äcklen borde tas av daga - finns absolut INGEN anledning till att ex. seriemördare (lustmördare)- och serievåldtäktsmän, samt några andra "creepos" får leva... Även så måste riktiga livstidsstraff och/eller förvaringsstraff på institution införas och inga förbannade förkortade straff för ex. gott uppförande. Detta är dock en annan diskussion - ursäkta för utsvävningen.
Denna kvinna jobbade alltså ensam - hade de varit minst två på denna så hade det mest sannolikt inte skett eller så hade den andre i alla fall kunnat hjälpa kvinnan eller ringt efter omedelbar assistans av polis/ambulans. Hur lång tid tog det innan kvinnans belägenhet uppdagades?