2025-02-11, 02:16
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DieselnDust
Ja för det är ju typ det enda ni verkar tänka med. Inte alla dock, men många av er.

Det var en feminist som provade att vara man för en kort period, hon blev snabbt kvinna igen för hon insåg hur priviligierad man är som kvinna.
Citera
2025-02-11, 02:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Det var en feminist som provade att vara man för en kort period, hon blev snabbt kvinna igen för hon insåg hur priviligierad man är som kvinna.
Ok.. 👍🏻
Citera
2025-02-11, 22:19
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Anhängarna firar väl alltid om deras kandidat vinner. Och det var väl Kamala som hade de första av kvinnorna.

Brudarna är egentligen inte några anhängare av hans politik. Dom tänder på hans miljarder och hans kändisskap. Vi snackar om dom snygga, som vi Herrar är attraherade av.
Citera
2025-08-04, 21:53
Medlem
HemligaVargens avatar
-----------

Håller med rubriken, kvinnor får det de vill. De kan vara kräsna i dejtandet.
Citera
2026-02-22, 21:46
Medlem
Ballerinan-15s avatar
testa vara en 12 årig tjej i 24 timmar och bli sexualiserad av varje man du ser
Citera
2026-02-23, 15:29
Medlem
Citat:

Det var en kvinns som testade att vara en man under en längre tid. Tog livet ett tag efter sitt experiment. Hade tydligen inte varit en angenäm upplevelse.
Citera
2026-02-23, 16:04
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Det var en kvinns som testade att vara en man under en längre tid. Tog livet ett tag efter sitt experiment. Hade tydligen inte varit en angenäm upplevelse.

Där var en manlig reporter i Egypten som gjorde ett reportage om de omfattande trakasserierna mot kvinnor i Egypten och som del i det blev han omgjord till kvinna......för en dag....tror jag det var. På den korta tiden hann han bli förföljd och trakasserad otaliga gånger. Detta var bara när han var ute och gick på stan' och gjorde vanliga ärenden. Efter det förstod han kvinnors rädsla fullt ut och hur kvinnors liv formar sig och anpassar sig efter denna rädsla och det är så för i stort sett alla kvinnor över hela jordklotet.

Män är rädda för att bli avvisade och det förstår jag, det tar hårt som fan. Men det finns olika grader i helvetet.

Den här rädslan kvinnor bär på i stort sett hela livet är mycket befogad och ständigt närvarande för kvinnor, speciellt för unga flickor och kvinnor. Det är därför som kvinnor svarar "björnen" och det är därför som kvinnor svarar "jag skulle gå ut utan att vara rädd" på frågan om vad de skulle göra om alla män försvann över dag.

Jag hittade den faktiskt. Manlig skådespelare, inte reporter tydligen

Citat:
In 2013, Egyptian actor Waleed Hammad dressed as a woman and walked the streets of Cairo to experience firsthand the rampant sexual harassment faced by women in Egypt. The experiment was part of an episode for the TV documentary series Awel el Khayt ("The Thread").

Here are the key details of the experiment:

The Experience: Dressed both veiled and unveiled, Hammad was subjected to harassment, propositioning, and stalking by men in cars.

Targeted Harassment: Even while wearing a traditional niqab (full face veil), he found himself targeted, proving that clothing choice was not a deterrent to harassers.

The Takeaway: Hammad reported that the experience was physically and psychologically exhausting, describing it as feeling "besieged". He noted that walking the streets for a woman requires immense effort due to the constant fear of abuse.

Context: The report, a co-production with ONTV, aimed to highlight the severity of sexual harassment, a persistent social problem in Egypt.

This experiment was a direct effort to create empathy and shine a light on the "eye-opening" reality of sexual harassment in public spaces in Egypt

Nu är ju Egypten extremt gällande detta, männen där beter sig sämre än djur, men det är i stort sett samma på många ställen och länder i världen. 2018 låg tex USA på 10e plats över vilka av världens länder som är farligast för kvinnor.
Senast redigerad av Jenny9 2026-02-23 kl. 16:17.
Citera
2026-02-23, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Där var en manlig reporter i Egypten som gjorde ett reportage om de omfattande trakasserierna mot kvinnor i Egypten och som del i det blev han omgjord till kvinna......för en dag....tror jag det var. På den korta tiden hann han bli förföljd och trakasserad otaliga gånger. Detta var bara när han var ute och gick på stan' och gjorde vanliga ärenden. Efter det förstod han kvinnors rädsla fullt ut och hur kvinnors liv formar sig och anpassar sig efter denna rädsla och det är så för i stort sett alla kvinnor över hela jordklotet.

Män är rädda för att bli avvisade och det förstår jag, det tar hårt som fan. Men det finns olika grader i helvetet.

Den här rädslan kvinnor bär på i stort sett hela livet är mycket befogad och ständigt närvarande för kvinnor, speciellt för unga flickor och kvinnor. Det är därför som kvinnor svarar "björnen" och det är därför som kvinnor svarar "jag skulle gå ut utan att vara rädd" på frågan om vad de skulle göra om alla män försvann över dag.

Vi lever inte i Egypten, ditt pucko. Egypten är ett extremfall.

Kvinnors rädsla? Högre sannolikhet att kvinnor tar självmord än blir dödade av en man i Sverige. Det sätter den irrationella rädslan i perspektiv .
Senast redigerad av Pellefant775 2026-02-23 kl. 16:23.
Citera
2026-02-23, 16:38
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius

Varför ljuger du?
Citera
2026-02-23, 17:08
Medlem
Kvinnor får ofta både priveliger och förtryck..
Samma för de flesta män.
Vilket resultat en får beror på vad en mäter.
Kvinnor har oftare inga problem att träffa en man. Behöver inte vara långa eller ha hög inkomst för att lyckas träffa en man och få barn.

Dagens skola verkar vara bättre anpassad för kvinnor vilket ledet till att mer Kvinnor än män har en examen från högskola/ universitetet. Vilket I sin tur gör att de mer sällan drabbas av allvarligare arbetsplatsolyckor och dödsfall i arbetet.
Kvinnor lever längre.

Det finns dock vissa kvinnor som har väldigt få privilegier eller inga.. Men det handlar ofta om en kombination av att vara kvinna och något mer. Tex att en har en funktionsvariarion av något slag.
Citera
2026-02-23, 17:18
Medlem
Citat:
Varför ljuger du?

Det gör jag inte. Nedanför är ett.citat från journalisten som testade arr vara man I 18 månader.

Men are suffering. They have different problems than women have, but they don't have it better. They need our sympathy, they need our love, and they need each other more than anything else. They need to be together."

Googla norah vincent, eller the self-made man..
Citera
2026-02-23, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Jag hittade den faktiskt. Manlig skådespelare, inte reporter tydligen

Nu är ju Egypten extremt gällande detta, männen där beter sig sämre än djur, men det är i stort sett samma på många ställen och länder i världen. 2018 låg tex USA på 10e plats över vilka av världens länder som är farligast för kvinnor.

Går inte riktigt att jämföra usa med Egypten.
Usa är så stort att det nästan är en världsdel. Och olika delar i usa innebär olika risker.
Och vad gäller utsatthet för våld så brukar män generellt vara mer utsatta. Eller på samma nivå. Enda kategorin där kvinnor brukar vara mer utsatta i västvärlden är sexualbrott.
I Sverige så är män i 7 av 9 kategorier av brott generellt mer utsatta. Och av de siffror jag läst så verkar rättsväsendet lägga mer krut på att utreda kvinnor som utsatts för olika grövre brott. Vilket resulterar i att kvinnor har större chans att få sin förövare till domstol än män vas gäller både våldtäkt och misshandel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in