2026-02-23, 04:49
Medlem
Julskinkatos avatar
I artikeln står det att det gäller "regeringens stöd till regimen i Syrien". Innan styrdes Syrien av Assads blodiga diktatur. Tycker GW att det var bättre? Vad menar han egentligen?
Sen tycker han att "Maggan ska säga ifrån". Ja att sossarna stödjer olika diktaturer är inget nytt men vad gaggar GW om?
Citera
2026-02-23, 05:24
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Den dagen vi förlorade demokratin var när covid kom. Jag kände av överföringen. Men ibgen trodde på mig.
Citera
2026-02-23, 06:38
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
”Ni vänstermänniskor” - jag är opolitisk ditt tragiska klappmongo. Jag ser ner på alla er veka undermänniskor som saknar autonom tankeverksamhet och kapacitet att förstå att du är ett manipulerat djur under ett gäng sociopater.
Självklart är du det. Aftonbladets nya radiokanal ska också vara oberoende..
Citera
2026-02-23, 06:40
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Man bör se det som att terrorkurderna lämnar en kraftfull insändare, de är obetalda lobbyister och till skillnad lobbar de inte i det fördolda. De smög inte med vem de var och deras syfte är klart och tydligt.
De är inte obetalda och de är kopplade till en terrororganisation (pkk) så att få deras insändare vid dörren är inte samma sak som att skicka in den till aftonbladets insändarsida.
Citera
2026-02-23, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmjuk
Som dessa ministrar misshandlar vanligt folk får dom nog ta ett äpple med en mustasch på, så är det bara. Helt rätt GW!

Buhuhu, stackars dessa borgarbrackor till skitministrar!
Dina åsikter gör hemma i sopkorgen. Alltså kändes det bra när S regeringen la ner lite kärnkraftverk?
Citera
2026-02-23, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmjuk
Ja hon kan nog ta ett äpple utan att gråta som dessa klena borgarbrackor som är rädda för vanligt folk och deras missnöje.
Vafan snackar du om?

Det hade varit ett hot mot demokratin, jävla tomte
Citera
2026-02-23, 07:20
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
En korg med äpplen är inte något hot. Möjligtvis för snöflingor som hatar yttrandefrihet.
Vid biståndsminister Benjamin Dousas (M) bostad stod en docka i naturlig storlek, utformad för att likna en IS-terrorist och hållandes ett avhugget huvud och en kniv.

Hot eller helt okey, enligt dig? Dousa har barn, inte för att du bryr dig.
Citera
2026-02-23, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
I artikeln står det att det gäller "regeringens stöd till regimen i Syrien". Innan styrdes Syrien av Assads blodiga diktatur. Tycker GW att det var bättre? Vad menar han egentligen?
Sen tycker han att "Maggan ska säga ifrån". Ja att sossarna stödjer olika diktaturer är inget nytt men vad gaggar GW om?

man kan avsky både Assad och HTS och till ex stödja kurderna i Irak. Eller avsky i princip alla grupper i Syrien.

Jag tycker i den frågan att man ska ge HTS en chans. Dock ska man få protestera med äpplen. Dockan kan diskuteras.

Vidare det stora problemet här är inte GW, MGM, BO eller TS. Det får domstolen lösa och vanligt folk får tycka bu eller bä. Utan det är när ministrar och suspekta partiledare, som inte är offer, försöker styra rättegången genom att uttala sig. Antag att med rätta att MGM blir fälld i domstolen av nämndemän från vissa partier. Vad kommer folk säga om rättssäkerheten? Nämndemän och politiker ska vara som Cesars fru.

PS Det är ingen direkt hemlighet var BO bor. Det går i princip att hitta båda ministrarna efter 1-10min på nätet.
Citera
2026-02-23, 07:42
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taeronai
Nu styrs Syrien av de facto Al Quaida och ISIS som bytt kostym. Grattis!
Jag föredrar en pragmatisk diktator framför jihadistiska galningar. Massmord & våldtäkt på druzer, alawiter & kurder har bara börjat.

Al-Jolani kommer styra genom terror några år och sedan börjar kriget igen när folk tröttnar på sharialagar & sunni-extremism.

USrael har siktet klart. Härska genom att söndra. Kan du inte styra en region så slå sönder den istället. Sen får EU reparera kaoset & absorbera flyktingarna. Fy fan säger jag bara.

De vill göra samma sak med Iran. Störta regimen under HBTQ-flagg, medvetna om att fraktionerna som utgör oppositionen kommer starta inbördeskrig efteråt. En avdankad monark, kurdiska separatister, gangstersekten MEK och en massa förvirrade ungdomar som inte vet vart de är påväg. Det är lätt att krossa en stat men svårt att få nån ordning efteråt. Vilket USrael är medvetna om. De skiter fullkomligt i Irans breda befolkning, sålänge de kan plocka en konkurrent. Precis som i Irak, Afghanistan, Libyen....

(Ska tillägga att både Irans regim, Hezbollah & Hamas är ganska pragmatiska nu för tiden. De har sedan länge lämnat sin revolutionära fantasism bakom sig. De försöker faktiskt bygga nån form av stabilitet, vilket dock kräver att den zionistiska terror-entiteten oskadliggörs först. Det faktum att sunnitiska Hamas och shiitiska Iran kommer så bra överens är ett tydligt bevis på att man vill lämna sekterismen bakom sig och ingå i den kinesiskt drivna Belt & Road-gemenskap som är Eurasiens framtid, genom diplomati & handel.)

Och åter igen, sedan kommer flyktingströmmarna upp hit till Europa, medan USAs deep state & vapenföretag skrattar hela vägen till banken, på andra sidan Atlanten.

För att återknyta till topic: trots att han är gammal, fet & alkad så är nog GW tillräckligt insatt & intelligent för att se igenom hyckleriet hos den parasitära politikerklassen i Väst.

Visst, det finns en massa hyckleri så långt håller jag med dig.

Men sen menar du att GW stödjer Assad, Ryssland och iran och är emot Israel. Och det är då sossarnas hållning. Ok.
Citera
2026-02-23, 07:45
Medlem
Jag har alltid gillat GW:s rättframma sätt, delar dock inte hans politiska åskådning. Det verkar nu som att åldern börjar ta ut sin rätt, och att den gode GW börjar tappa i omdöme när han uttalar sig. Trots att han uttalar sig som privatperson, så är han att betrakta som offentlig, och som opinionsbildare.
Citera
2026-02-23, 07:46
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
man kan avsky både Assad och HTS och till ex stödja kurderna i Irak. Eller avsky i princip alla grupper i Syrien.

Jag tycker i den frågan att man ska ge HTS en chans. Dock ska man få protestera med äpplen. Dockan kan diskuteras.

Vidare det stora problemet här är inte GW, MGM, BO eller TS. Det får domstolen lösa och vanligt folk får tycka bu eller bä. Utan det är när ministrar och suspekta partiledare, som inte är offer, försöker styra rättegången genom att uttala sig. Antag att med rätta att MGM blir fälld i domstolen av nämndemän från vissa partier. Vad kommer folk säga om rättssäkerheten? Nämndemän och politiker ska vara som Cesars fru.

PS Det är ingen direkt hemlighet var BO bor. Det går i princip att hitta båda ministrarna efter 1-10min på nätet.

Politiker som lägger sig i rättegångar är naturligtvis fel men det är inte det GW kritiserar ju.
Sen kan man tycka att politiker får tåla kritik, jag kan inte uttala mig om just det här fallet.
Citera
2026-02-23, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Kriminella vänsteraktivister har alltså riktat hot mot ministrarna Dousa och Forsell där man har målat Hitler-ansikten på äpplen och placerat dessa vid ministrarnas bostäder. 99.9 procent av alla poliser/krimenologer hade såklart fördömt detta, men inte GW inte. Den dementa trötta gubben uttalar offentligt om att han stöttar deras hot mot ministrarnas familjer och att han är beredd att betala de kriminellas rättegångskostnader.

Utrikesminister uttalar sig om detta: ”Leif GW Persson har alltför ofta visat prov på bristande omdöme. Att han nu ställer sig bakom misstänkta gärningsmän som genomför hotfulla aktioner mot politiker vid deras hem är att passera en skarp gräns”, skriver Malmer Stenergard på X.

”Som en offentlig person som uttalar sig i rättsfrågor har Leif GW Persson ett särskilt ansvar att hålla sig till sak och inte hemfalla åt löst tyckande. Det ansvaret har han brustit i. I stället har han relativiserat hot som har lett till åtal mot två statsråd och deras familjer”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RjrJLW/leif-gw-persson-om-ministerhoten-stodjer-det-till-100-procent

Vad tycker ni om GW:s agerande? Märks att han börjar närma sig dödsbädden och att hjärnan är på väg att tackla av fullständigt.

Det är nog dags att sluta ge honom mer utrymme i media så att han inte ger någon farlig person sjuka tankar som är ännu värre än detta.

Nej här var gränsen nådd, gubben har blivit tokig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in