2026-02-23, 00:48
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PovelSvammels
Till att börja med,lagframställan är det något som finns på regeringens agenda?
Om du påstsår det, när/hur ofta sker det?

Dessutom har inte Leif GW lovat att betala rättegången, försök att hålla isär begreppen...
Jag vet att han inte lovat, och det framgår väl av rubriken. Riksdagen har del i lagstiftandet.
Citera
2026-02-23, 00:49
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Nej, det här skrev jag: "Det var inte dig svarade..."
Och jag svarade på den föregående posten. Och det kan du inte hindra mig ifrån. Messa i stället om du vill vara fri från kommentarer.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2026-02-23 kl. 00:52.
Citera
2026-02-23, 00:53
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Det är alltid hotfullt att söka upp någons hem och där placera ut något som kan uppfattas som just hotfullt.

Att göra det hos en minister är att betrakta som extra grovt eftersom man då försöker påverka politiken på högsta nivå.

Det är inget hot, utan tydliga kommentarer till politiska beslut. Då kan man inte hitta på att det är ett hot för att man vill att det skall vara det. Då är det en medveten lögn där man väljer att aktivt misstolka ett budskap till ett annat. Hur är det försvarbart?
Citera
2026-02-23, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Jag vet att han inte lovat, och det framgår väl av rubriken. Riksdagen har del i lagstiftandet.
Jag frågade dig specifikt angående lagframställan...
Sitt inte och försök att svänga dig med ord som inte är relevanta (du kanske inte förstår innebörden i vissa ord som du själv skriver?)
Citera
2026-02-23, 00:54
Medlem
Ankan-mannens avatar
Lite kul, vad lika de är... Bara lite yngre.
https://imageproxy.a2d.tv/?source=https%3A%2F%2Fimages.ctfassets.net%2F4y9sz 8tapgok%2F233Zu2TXO8mPeeM9Np3rad%2F352db11e2029967 39a007a1e2d0bafeb%2Fgwny.jpg&width=1024
Citera
2026-02-23, 00:56
Medlem
Från kuf till idiot. Till slut urholkar alkoholen hjärnan.
Citera
2026-02-23, 00:56
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Jag frågade dig specifikt angående lagframställan...
Sitt inte och försök att svänga dig med ord som inte är relevanta (du kanske inte förstår innebörden i vissa ord som du själv skriver?)
Riksdagen röstar om de framlagda lagarna.
Citera
2026-02-23, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Riksdagen röstar om de framlagda lagarna.
Jaha, du har återigen visat dina otroligt fina kunskaper i hur saker sker i verkligheten.

Du ska få ett litet tips, läs här: https://www.regeringen.se/sa-styrs-sverige/lagstiftningsprocessen/

Sen kan du tex. googla ordet "lagframställan" angånde vad det betyder och när och hur det används...
Citera
2026-02-23, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Varken du eller idioterna som målade äpplena har tydligen inte ens grundläggande kunskaper i historia. På vilket sätt är ministrarnas handlingar att jämställas med Hitler?

Högern vill väl ha ut invandrare, det ville Hitler också
Citera
2026-02-23, 01:59
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är inget hot, utan tydliga kommentarer till politiska beslut. Då kan man inte hitta på att det är ett hot för att man vill att det skall vara det. Då är det en medveten lögn där man väljer att aktivt misstolka ett budskap till ett annat. Hur är det försvarbart?
Om du gjort dessa saker på allmän plats och kommenterat med att regeringen är vad-det-nu-kan-vara så är det ok.

Men det är aldrig ok att söka upp folk - vare sig ministrar eller vanligt folk - i deras hem och placera ut saker som kan te sig hotfulla.

Det är ju inte konstigare än så.
Citera
2026-02-23, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Högern vill väl ha ut invandrare, det ville Hitler också

Nej, men vi ska inte ha sådana här som inte kvalificerat sig.
Citera
2026-02-23, 03:06
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Vad tycker ni om GW:s agerande? Märks att han börjar närma sig dödsbädden och att hjärnan är på väg att tackla av fullständigt.

Han har väl alltid varit ganska säregen av sig och kombinationen en alkoholskadad hjärna och åldersdemens ger att detta är bara något man kan föränta sig. Han har väl ingen brist på pengar iaf.

Det är nog någon form av personlig marknadsföring som är det egentliga syftet bakom detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in