2024-02-27, 23:20
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
https://m.youtube.com/watch?v=uq-Znr_jGIg

Arceus får sin välförtjänta uppföljare 2025 utannonserades det idag. Långt dit. Mest troligt crossgen titel då med ”Switch 2”

Fann Arceus vara en intressant början på en ny riktning för Pokemon serien som stagnerat sen lång tid tillbaka och erbjöd ändå något nytt och spännande att se fram emot. Potentialen fanns där. Hoppas dom ut nyttjar den fullt ut nu och inte bara gör en simpel och lag reskin som tyvärr gamefreak är kända för.
Citera
2024-02-27, 23:44
Medlem
Lär knappast vara en riktig uppföljare utan endast en spirituell uppföljare. Pokemon Legends Z-A lär ha koppling till X & Y precis som Pokemon Legends Arceus hade koppling till Diamond & Pearl.

Dock så lär detta bli ännu ett icke-polerat spel med massa problem. Game Freak kan inte fortsätta att skita ur sig spel om de inte utökar sitt team eller förlänger utvecklingstiden. Det funkade att hålla på såhär med svaga Nintendo-bärbara maskiner som Game Boy Advance och DS, men knappast numera med Switch och i synnerhet inte i framtiden med Switch 2.
Citera
2026-02-22, 12:51
Medlem
Någon som har spelat Z/A? Är det troligt att man gillar Z/A ifall man har vuxit upp med gen 3( Ruby, Sapphire & Emerald)?
Citera
2026-02-22, 13:14
Medlem
Sjukt taggad faktiskt. Arceus var ett steg i rätt riktning, så hoppas de bygger vidare på det istället för att köra safe igen. Med Switch 2 borde de kunna trycka upp både scope och polish rejält.
Citera
2026-04-02, 07:36
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagtogdittnamn
Någon som har spelat Z/A? Är det troligt att man gillar Z/A ifall man har vuxit upp med gen 3( Ruby, Sapphire & Emerald)?
Jag har spelat ca 5 timmar på helglånat spel.
Det var utan irriterande buggar och hade bra musik och miljöer i början.
Jag har inte spelat något gen 3 spel, så kan inte jämföra.

När jag tittade på kartan blev jag dock lätt apatisk då det var en enda rund stadskärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in