2026-02-21, 16:36
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Detta stämmer inte. Under Reinfeldt ökade befolkningen med nästan 1 miljon - de senaste åren har befolkningen knappt ökat alls.

Han skriver så bara för att locka tillbaka liberala tidö-väljare som har gått till S och ni som kommenterar här är så dumma att ni gör samma sak.

Att Tidöregeringen fått mer ordning på folkbokföringen och avskrivit en massa människor som bode tillfälligt i Sverige för många år sedan kan i statistiken se ut som massiv återvandring men så fort man går ut på stan så ser man ännu horder av utomeuropeisk dra runt utan hederlig sysselsättning.

Så länge de är där och begår brott, kostar pengar och bara är i vägen för ett fungerande svenskt samhälle så har inte moderater, kristdemokrater och sverigedemokrater levererat vad de gått till val på.

Respekt till liberalerna dock. De lovade byta ut svenskarna mot främnade folk och det är exakt vad de gör.
Citera
2026-02-21, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
För det första så sitter inte SD i regeringen och kan styra som de vill. Allt blir svårare än om de suttit med. För det andra är de volymer vi nu ser välla in historiska skulder, dvs. att det är anhöriga till de lösken som tidigare tillåtits äntra riket, så att lägga detta på SD blir bara för infantilt...

SD är klart största andelen av regeringsunderlaget. Man har ingen som helst plikt att låta sig köras över under 4 år som man gjort och där man röstar för allt M vill och säger utan protester. Klart som fan det är SD:s fel.
Citera
2026-02-21, 16:54
Medlem
RickRozays avatar
Tyvärr är SD för mesiga när det gäller kompromisser och Moderaternas invandringsaktivistiska falang, sen glöm inte Liberalernas jävla flyktingkramande, och KD:s blödande hjärtan så tror jag det börjar klarna varför SD jämt samarbetar med Tidö's höga nettomottagande.

SD måste lära sig hota med utträde ur Tidö.

Tyvärr är Jimmie en konfliktundvikande fegis.
Citera
2026-02-21, 16:57
Avstängd
När Jimmie Åkesson ägnar hela sitt tal till nationen om migranter och invandrare utan med ett ord nämna arbetslösheten, vården och skolan så är det ett enfrågeparti som jag aldrig skulle lägga min röst på! Alla flashbackare som röstat på Sd är så lurade fast för korkade att förstå det!
Citera
2026-02-21, 17:00
Medlem
Man kan inta prata om vilka som kommer utan att samtidigt nämna vilka som lämnar. För den invandring TIDÖ fort över Sverige mot är naturligtvis inte noll utan cirkulär. Om det invandrar 40-50 tusen på studentvisum så kommer det även utvandra väldigt många som har studerat färdigt. Om det invandrar dataingenjörer till Volvo från Indien så kommer de även utvandra många sådana efter några år. Men svagbegåvade personer från AFS klarar bara av att se till antal beviljade uppehållstillstånd per år och tror dels att detta är samma sak som folkökning och dels att samtliga dessa är araber från Gaza.
Citera
2026-02-21, 17:01
Medlem
Karmans avatar
Svårt att förstå att det tar tid att vända utvecklingen? Det sa ju regernigen också när de tillträdde. Nya lagar och regeler tar tid i Sverige att ändra. Striktare regler och hårdare krav på medborgarskap etc. Trenden är starkt minskad asylinvandring och även annan invandring. Jag tror hela den här anti-SD och anti Tidö-kampanjen är orkestrerad av sossarna och deras anhang. Tyvärr är det många lättlurade som går på det.
Citera
2026-02-21, 17:11
Medlem
Hur många av de som här skriker om att de ska rösta på annat än SD som de påstår sig röstat på tidigare är egentligen sådana som röstat på S hela tiden?

Det är så genomskinligt med sådana här trådar där påstådda SD-supportrar helt plötsligt kommer på att det blev inte som de tänkt. Det rör sig inte om några SD-supportrar alls egentligen. Utan taffliga försök att påverka riktiga SD-väljare.

Så patetiskt.
Citera
2026-02-21, 17:13
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mayiy31000
Genomslag för sin politik sker genom kompromisser och samarbeten. Nu denna mandatperiod har SD börjat kunna samarbeta för att få igenom sin politik.

Att byta parti nu vore kontraproduktivt.

Att smälla i dörrar, göra sig omöjlig och skrika sig hesa är ej vad jag önskar, men det kanske ni vill att SD gör som nu ä missnöjda?

Kan ni spola fram till inlägget med lösningen istället?
Du är ju dum i huvudet. SD har en grundvärdering som man naturligtvis inte kan komma runt. eller sa sig ha. Nu vad det ju inte så.

Det är inte så att MP kan kompromissa om kärnkraften. HEla partiet bygger på iden om kärnkraft - dåligt!
V kan inte kompromissa om Laise-fair kapitalism. S kan inte kompromissa om att lägga ner den offentliga sektorn.
Var är SD som annonserade om invandrarstopp i tunnelbanan? Nu tycker SD att det är helt ok att ta in pakistanska flickgroomare och indiska gatubasjare bara de arbetar en timme i veckan i kusinens pizzeria. Vi hade tydligen inte alls tagit in för många??????????

Att man fått vara med och få in aborträtten i grundlagen är ingen kompromiss med grundvärderingar
Citera
2026-02-21, 17:14
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmjuk
- Just nu går man också med på att låta kanske alla upp till 21 år stanna.

- Man överger nu kravet på att dra in permanenta uppehållstillstånd.

Det där har du dragit ur din röv.
Citera
2026-02-21, 17:14
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Svårt att förstå att det tar tid att vända utvecklingen? Det sa ju regernigen också när de tillträdde. Nya lagar och regeler tar tid i Sverige att ändra. Striktare regler och hårdare krav på medborgarskap etc. Trenden är starkt minskad asylinvandring och även annan invandring. Jag tror hela den här anti-SD och anti Tidö-kampanjen är orkestrerad av sossarna och deras anhang. Tyvärr är det många lättlurade som går på det.

Citat:
Ursprungligen postat av videopac
Hur många av de som här skriker om att de ska rösta på annat än SD som de påstår sig röstat på tidigare är egentligen sådana som röstat på S hela tiden?

Det är så genomskinligt med sådana här trådar där påstådda SD-supportrar helt plötsligt kommer på att det blev inte som de tänkt. Det rör sig inte om några SD-supportrar alls egentligen. Utan taffliga försök att påverka riktiga SD-väljare.

Så patetiskt.

Precis.
Citera
2026-02-21, 17:17
Medlem
kyrkstockens avatar
JAg har skrivit att jag röstat SD de senaste 3 valen. Jag var också halvaktiv partimedlem.

Aldrig mer. Jag stannar hemma. Om man har sett mina inlägg och tror att jag är S är man idiot.

Invandringen och förstörelsen av sverige och hela västvärlden fortsätter oavsett vad jag röstar. Då kan jag lika gärna låta bli.
Citera
2026-02-21, 17:18
Medlem
Mailmanss avatar
Sådana här trådar känns som damage control från Sossarna för att skapa splittring.

SD är absolut det bästa valen just NU.
Innan det kommer ett parti som är hårdare, som det går att samregera med, så finns inget annat alternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in