2026-02-20, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Du slänger dig med alldeles för svepande anklagelser. Du behöver specificera vad exakt du menar ”ta emot islam med hull och hår” är fritt att tolka. Tratta ner vad du menar så ska du få ett svar. Jag är inte homosexuell så jag är inte med i den gruppen (om den ens existerar).

Vad då, det ingår inte i din älskade värdegrund att särskilja islam från islamism?
Citera
2026-02-20, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMotorCityCobra
S****n R***e

Som stalledräng?
Citera
2026-02-20, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Nån mer än jag som fick peddo-vibbar från den flintskallige utredaren/polisen med glasögon? Också kul hur vissa poliser sitter med pride-nyckelband vid skrivbordet. De tror på riktigt inte att priderörelsen är associerad med pedofili. Tragiskt och historielöst.

Det kan vara en tillgång om homosexuella jobbar med den här typen av brott. Dina vibbar är väldigt ickerelevanta.
Citera
2026-02-20, 09:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Den stora efterfrågan på sexfilmer med barn kan inte skapas bara av pedofiler utan även av "vanliga" män med sadistiska tendenser och sexuellt gränslösa som söker nya stimuli, det kan också vara äldre män som börjar bli impotenta och söker något förbjudet som kan egga upp de.

Det "vanliga" männen du snackar om som sprider och tittar på detta är ju de facto pedofiler också?
Citera
2026-02-20, 09:36
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filuren80
Dödsstraff för återfallsförbrytare av sexualbrott mot minderåriga ska inte verka avskräckande. Det är en behandling. Dessutom är det ur säkerhetsperspektiv ett nödvändigt. Efter avtjänat straff (och återfall) kommer det nya kostnader för samhället.

Kan väl se det som en investering, både ur ekonomiskt och säkerhets perspektiv.
Då måste vi först ändra hela vår filosofi kring brott och straff och acceptera att brott och straff skall handla om vilka man vill bli av med från samhället snarare än fokus på rehabilitering.

En grundläggande förändring i Sveriges "företagsbeskrivning" med andra ord. Vi behöver många val och många grundlagsändringar innan vi kan komma dit. Jag kommer att hinna dö av ålderdom innan vi får se frukterna av det förslaget.
Citera
2026-02-20, 09:40
Avslutad
Söker man på olämpliga fraser ska man flaggas av internetleverantörerna och få ett hembesök omgående av polisens tekniker. Hur svårt kan det vara att skriva en AI som flaggar alla kodord och misstänksam trafik för en extra titt av polisens tekniker? Kunde jag få ett samtal 2003 av min internetleverantör för att jag laddar hem för mycket musik (då det var en gråzon/ej straffbart) borde det 20+ år senare inte vara några problem. En dömd sexförbrytare ska 1. inte ha tillgång till internet 2. en smartphone. Precis som när man söker känsliga tjänster ska man hos telefon och internetombud granskas med utdrag från registret.

Sedan en tid tillbaka ska samtliga kontantkort till mobil eller mobila bredband registreras med uppgifter om abonnentens namn och adress, vore således inte svårt att få igenom detta och reggar man på bekanta, eller anhöriga och detta flaggas ja då får man väl samtidigt i anslutning till detta passa på att göra det straffbart att av oaktsamhet undsätta abonnemang/internetuppkoppling.

Nej det är inte synd om dessa att de inte kan swisha eller använda bank id. Fungerar alldeles utmärkt att betala räkningarna med kuvertgiro. Jag har sagt detta i minst 10 år, men sanningen är att ingen bryr sig.

Plocka bort deras internet och de kommer grina som djur.
Senast redigerad av Nittiotva 2026-02-20 kl. 09:49.
Citera
2026-02-20, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
Exakt är det ingen som vet något om friskolelären och mediemannen?

Första mannen som de gör tillslag mot i avsnitt ett vet jag.
Även Helix.

Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Öppet? De agerade i sluten grupp eller såg du dem på stan agera?

Citat:
Ursprungligen postat av starkZenap
Som stalledräng?
Exakt!
Citera
2026-02-20, 09:48
Medlem
esprit21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Det är därför jag inte riktigt lutar på pöbeln runt Dumpen..

Snacka om effektivt,,att rikta fokus helt bort ifrån sig själv.
Sen tycker jag att det Dumpen gör är bra generellt.

Keep your enemies close ungefär, ja sant. Dumpen behövs och man ska absolut inte misstro folk som jobbar ideellt med detta. Problemet är ju att en fiskare hos dumpen får ju inte bara fritt diskutera om att ha sex med barn men också få övergreppsmaterial skickat till sig, vilket sker ibland.

Dumpens fiskare skriver ju rätt grafiskt om barn och vad man bör göra med dem för att "accepteras" av gäddan, och har på nåt sätt tagit sig rätten att ensamma få göra så. Skulle någon annan skriva sådant så hade Dumpen sagt att de är pedofiler och hade aldrig godtagit ursäkten att den bara ville skildra verkligheten som de själva gör.

Men Dumpen är ju ingen polismyndighet som kan undantas från lagen (till skillnad från poliserna på ISÖB) så de begår samma överträdelser själva när de diskuterar om att förgripa sig på barn, även om deras avsikt är att motverka sådant och fånga upp de män de chattar med.

Det verkar dock inte vara olagligt att skriva sexuellt OM barn eller diskutera övergrepp för då hade ju fiskarna också åkt dit. Sverige har en väldigt hög ribba uppenbarligen, för inget brott har begåtts innan det finns ett riktigt offer eller om det delas övergreppsmaterial. Fantasier och chattar verkar tydligen gå bra, vilket man kan ifrågasätta. Men utan det kryphålet hade inte dumpen heller kunnat infiltrera pedofilnätverk eller hitta gäddorna.

En pedofil skulle ju helt klart trivas som fiskare eftersom den skulle kunna få skriva vad den vill nästan och då kunna gömma sig bakom Dumpen. Sen kan man ifrågasätta syftet med det?, Men de är nog rätt noga med vilka de tar in som fiskare, det får man anta!

Att pedofili är ett "västerländskt problem" som det ofta påstås är förstås det mest korkade man kan säga. Pedofili är delvis accepterat i stora delar av den tredje världen, inte minst arabvärlden och i muslimska länder och sexualitet i sig är så stigmatiserat att nästintill alla övergrepp tystas ner. Barn pratar inte om sådant, och även om de vågar säga något som kommer föräldrarna aldrig ta det vidare. Det är så det fungerar där.

Glöm inte heller att barnäktenskap fortfarande förekommer med hela släktens godkännande i många länder där. Det skulle aldrig ske här.
Senast redigerad av esprit21 2026-02-20 kl. 10:03.
Citera
2026-02-20, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Det har jag aldrig påstått mig veta. Och det gör jag inte. Men jag tror att om det finns sådana inom poliskåren och de skulle hålla på med den här typens brottsutredningar så skulle de avslöja sig själva ganska snabbt.

Hur då? De har fri tillgång till miljontals bilder och filmer och behöver inte söka upp materialet som en random pedofil.
Citera
2026-02-20, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Nån mer än jag som fick peddo-vibbar från den flintskallige utredaren/polisen med glasögon? Också kul hur vissa poliser sitter med pride-nyckelband vid skrivbordet. De tror på riktigt inte att priderörelsen är associerad med pedofili. Tragiskt och historielöst.

Lite så kände jag också. Jag kollade upp honom: Jonas Göthner heter han.
Föga förvånande har han en bakgrund inom RFSL. Han var med och grundade Uppsala Pride.
Dock lever han ihop med en kvinna i dag och han verkar ha barn, så han är troligen bi.
Citera
2026-02-20, 09:55
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nittiotva
Söker man på olämpliga fraser ska man flaggas av internetleverantörerna och få ett hembesök omgående av polisens tekniker. Hur svårt kan det vara att skriva en AI som flaggar alla kodord och misstänksam trafik för en extra titt av polisens tekniker? Kunde jag få ett samtal 2003 av min internetleverantör för att jag laddar hem för mycket musik (då det var en gråzon/ej straffbart) borde det 20+ år senare inte vara några problem. En dömd sexförbrytare ska 1. inte ha tillgång till internet 2. en smartphone. Precis som när man söker känsliga tjänster ska man hos telefon och internetombud granskas med utdrag från registret.

Sedan en tid tillbaka ska samtliga kontantkort till mobil eller mobila bredband registreras med uppgifter om abonnentens namn och adress, vore således inte svårt att få igenom detta och reggar man på bekanta, eller anhöriga och detta flaggas ja då får man väl samtidigt i anslutning till detta passa på att göra det straffbart att av oaktsamhet undsätta abonnemang/internetuppkoppling.

Nej det är inte synd om dessa att de inte kan swisha eller använda bank id. Fungerar alldeles utmärkt att betala räkningarna med kuvertgiro. Jag har sagt detta i minst 10 år, men sanningen är att ingen bryr sig.
Ni "rent mjöl i påsen"-muppar är sjuka i huvudet. Följer ni inte nyheter om hur det ser ut med yttrandefrihet i Europa? Gissningsvis är hela dokumentären betald av staten med bidrag från EU.

Det här är alltså gärningsmän som agerat helt öppet. Det behövs inga ytterligare verktyg för att hitta och gripa dem. Kanske dags för polisen att gå med i den där "Stolt pedofil"-gruppen istället för "Stolt patriot"-gruppen?
Citera
2026-02-20, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse94
Det kan vara en tillgång om homosexuella jobbar med den här typen av brott. Dina vibbar är väldigt ickerelevanta.

Hur menar du att det skulle vara en tillgång att homosexuella jobbar med den här typen av brott? För att de är vana vid att verka i det fördolda? Din fördomsfulle fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in