Citat:
Ursprungligen postat av
ChrisLynch
Antingen arbetar man eller så arbetar man inte. Om man arbetar kan man ha ett närande arbete eller ett tärande arbete. Tärande arbete är sådan som egentligen inte behövs. Det finns tusentals exempel på kommuner, landsting etc som har fått pengar för att skapa lite sysselsättning. Malmö stads koggbyggande är ett utmärkt exempel på att gömma undan arbetslöshet.
Enligt din definition är jag helt klart närande och du tärande. Jag gör enorma samhällsinsatser genom att arbeta ideellt, sopsortera och elcykla. Sen betalar jag procentuellt mer skatt än dig och har inga bidrag. Du får jobbskattebidrag, friskvårdsbidrag och ROT-bidrag på min bekostnad och dessutom bidrar din sunkiga människosyn till det toxiska samhällsklimat som kostar miljarder i konsekvenser som kriminalitet och misär.
Jag försöker alltid se det goda i människor, men av det du har uppvisat här på forumet så har jag svårt att hitta något.
Citat:
Ursprungligen postat av
ChrisLynch
Så länge som det finns lediga jobb så är arbetslöshet ett tecken på lättja och ovilja. Per idag finns minst 100000 jobb att söka enligt statistiken. Lägg därtill alla andra arbetstillfällen som hanteras utanför af.
Men det finns närmare 500'000 arbetslösa, så de jobben räcker inte långt. Dessutom har Platsbanken många spökannonser som bara är kopior av samma tjänst, eller tjänster som redan är tillsatta. För att komma till bukt med massarbetslösheten behöver vi en regering som slutar orsaka företagskonkurser och nedskärningar i offentlig sektor för att stoppa skattepengar i egna fickor.