Citat:
Ursprungligen postat av
Diama
Du läser inte vad jag skriver "att man ska arbeta på flera plan".
Du låter ju inte direkt som en person som värnar om kvinnor direkt, med tanke på hur nedlåtande du uttrycker dig.
Tjejtycka är motsvarigheten till killgissa och mansplaina. Det betyder inte mer än så.
Ja det låter nedlåtande eftersom ni aldrig fattar att ni inte förstår de våldsamma/förtryckande/sjuka männen men ändå ska envisas med att anse er veta bättre hur män ska hanteras.
Det finns hjälp att få. För missbrukare, kvinnomisshandlare, pedofiler osv. Har alltid funnits men nästan ingen vill ju hjälp med något man går igång på. Man ska alltså lägga ner ännu mer pengar på något som inte används. Hur ska du tänka dig att en uppsökande verksamhet för att hjälpa pedofiler ska se ut? En pedofilbarack på Stureplan?
Det lustiga är att bara för att man säger ngt negativt om ngt som ”ni” gör fel så är man kvinnohatare. Tror snarare att jag värnar mer om kvinnors välmående och hur de ska skyddas från våldsamma män än vad du gör.
Kvinnor vill ha kvinnliga vårdare, terapeuter, behandlingspersonal, handläggare, läkare osv för att ni vet att de förstår era problem bättre. Självklart är det ju så. Men om jag säger att ni ska hålla er långt borta från män som ni aldrig kan förstå er på .. då är det fel. Ni har bättre lösningar, ni kan förstå de bättre o behoven. Hör du inte hur fel det låter?