2026-02-19, 06:37
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickenyfik007

Ja, det finns rapporter från 2023 baserade på data från ONS och Ministry of Justice i England och Wales.

Vita män utgör omkring 87 % av gärningsmännen som begått sexuella övergrepp mot barn, vilket visar på en tydlig överrepresentation. Denna siffra är kanske inte helt förvånande i sig, med tanke på att vita är majoritet i både Skandinavien och Storbritannien. Men eftersom invandrare är kraftigt överrepresenterade i många andra brottskategorier så blir det ögonbrynshöjande.

Läs Sid. 39
https://www.olscb.org/cms-data/depot/hipwig/Child-sexual-abuse-in-2023-24-Trends-in-official-data.pdf

Sverige är försiktigare med rapporter som dessa precis som du säger.

Fast den där statistiken ger jag inte mycket för. Bland stora delar av muslimer är barnäktenskap norm, tystnadskulturen inskriven i lagen/koranen, och imamerna förbjuder våldtagna och misshandlade att kontakta myndigheterna. Så nä.
Citera
2026-02-19, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harren79
Bara jag som reagerar på att det verkar vara lite märkliga figurer inom polisen som dras till att jobba med barnsnusket? Utom han spanjoren då, som är med för att de ska kunna genomföra tillslag.

På vilket sätt var de märkliga?
Citera
2026-02-19, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Ja, mellan myndigheter. Exempelvis att Skatteverket får meddela Försäkringskassan om en skensepparation för begå bidragsbrott. Paragrafen gäller inte information från en myndighet till en privat aktör.
Nä det vet jag men jag har uppfattat tråden som att det är många som är fundersamma över att myndigheterna inte kan informera varandra. Har dock inte sett dokumentären än
Citera
2026-02-19, 07:32
Medlem
Kan det bekräftas att det är bögar med pedofil läggning/störning som håller på i den där gruppen?
Senast redigerad av FLASHBACKE 2026-02-19 kl. 07:34.
Citera
2026-02-19, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackTomtar
Underligt att polisen inte får bryta sekretessen pga att han den där jobbar på privatskola.

ännu ett problem med privatskolor... det är privatskolorna själva som inte vill omfattas av offentlighetsprincipen och sverige som vanligt som lyder, denna gång på barnens bekostnad, eller rättare sagt, även denna gång på barnens bekostnad
Citera
2026-02-19, 07:58
Medlem
Flashshits avatar
Är det bara jag som inte kan sluta glo på polismannens tänder (han med stålbågade runda glasögon)?
Han är inte lastgammal, utan uppväxt med gratis tandvård, varför har ingen förklarat för honom vad tandställning är?

Däremot måste jag säga att det är fantastiskt att polisen nu verkar satsa på det här!
Så att vi i framtiden förhoppningsvis kan slippa sidor som "Dumpen" och personer som den före detta höjdhopparen och hans kompis den före detta prostituerade knarkaren, som leker både polis, åklagare och domstol alldeles själva...
Senast redigerad av Flashshit 2026-02-19 kl. 08:56.
Citera
2026-02-19, 08:13
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Var det inte Diamant Salihu som gjorde bort sig fullständigt som Expressenreporter en gång i tiden, när han trängde sig in på Fabian Fjällings egendom i syfte att "sätta dit" Granskning Sverige. Men kunde själv inte svara på en endaste motfråga när han fult konfronterade Fjälling vid hans ytterdörr med mick och filmkamera.

Är denne Diamant bättre idag, eller är han fortfarande en lika stor idiot? Han har ju ett bra ämne denna gången åtminstone. Bura in pedofilerna och kasta bort nyckeln!
Citera
2026-02-19, 08:22
Medlem
GregerAfGyllensties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabka
Någon? En man som figurerar i media och uttalar sig som expert i/ på området …?

Vilket efterblivet svar på min fråga. Tack för inget.
Citera
2026-02-19, 08:26
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diama
Fy fan, en viktig dokumentär.

Bevisligen har många människor dragning till barn. Hoppas att de i högre grad kommer söka hjälp. Sexuella övergrepp är oerhört skadligt för den som blir utsatt (detta är fakta).

Jag kan ha fel, men det verkar bli vanligare dessutom?

Hade varit intressant att se faktisk statistik över om det ökat och faktorerna som gör det.

Sexdockorna som liknar barn gav ju lite rubriker för ett tag sedan, men det finns ju även sexdockor som liknar Manga/Furries/WTF nuförtiden. 😆
Citera
2026-02-19, 08:50
Medlem
Euripidess avatar
Dödsstraff för dömda pedofiler hade varit en bra dellösning. Hade ju reducerat antalet äckel på våra gator och är du avrättad kan du ju inte våldta fler barn. Alla hatar pedofiler, samhällets uslaste mänskliga avskräde
Citera
2026-02-19, 09:01
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Leif Frithiofsson har säkert kunnat få bånge av barn under ett av sina vinrus.
Är det nån bror till Bengt?
Citera
2026-02-19, 09:10
Medlem
Kebabkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Vilket efterblivet svar på min fråga. Tack för inget.

”Någon?” = vet någon vem det är?
Jag ställer följdfrågor om mediamannen
Jag citerade fler användare än dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in