2026-02-16, 22:53
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Allvarligt talat: Tror du Flashbacks Ukrainakrigsforum - med den kvalitet som råder där - är ett viktigt strategiskt ryskt intresse?
Jag har svårt att se hur kommunikationskablar i östersjön kan vara av intresse för ryssen men lik förbannat brukar ryssarnas fartyg tappa ankaren när dom färdas över kablarna...mystiskt...
Citera
2026-02-16, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Det är väl ändå bara jättekonstigt att du skriver här, i detta forum, i ett land med yttrandefrihet.

Samtidigt är det bra att orcherna sysslar med sådant här så folk förstår vad som väntar om de tillåts härja fritt! I Mordor har alla debattforum stängts ned, liksom sociala medier. Mörkret har lagt sig.
Du beskriver Storbritannien. Det finns inget fritt ”Flashback” i Storbritannien, Frankrike. Tyskland, Nederländerna, Italien, Österrike, förutom ”Facebook” och ”X”
Citera
2026-02-16, 23:14
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Jag har som tumregel att alltid lita på att forumets rysstroll ljuger och att det därför alltid ligger till på motsatt sätt mot det rysstrollen påstår.
I tråden har ett par av dom värsta rysstrollen påstått att ryssarna nog är oskyldiga eller att det iallafall saknas bevis mot ryssland, alltså tar jag för givet att Putin är skyldig.

Ok. Jag tror Putin har bättre saker för sig men det finns gott om frilansande proryska grupper som kan tänkas ligga bakom.
Citera
2026-02-16, 23:26
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Ryssarna suger verkligen på allt. Kan inte någon hackergrupp i Sverige göra samma sak i ryssland?

Vi håller på med att bygga upp en av världens fetaste superdatorer i Sverige just nu! Den skulle man vilja kunna använda för att sänka det där patetiska landet i öst genom en stor och utdragen cyberattack…
Citera
2026-02-16, 23:46
Medlem
Kaoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Vi håller på med att bygga upp en av världens fetaste superdatorer i Sverige just nu! Den skulle man vilja kunna använda för att sänka det där patetiska landet i öst genom en stor och utdragen cyberattack…

Inte riktigt så överbelastning/ddos attacker fungerar.
Citera
2026-02-16, 23:48
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaos
Inte riktigt så överbelastning/ddos attacker fungerar.

Nu tänkte jag inte på just ddos utan mer sofistikerade angrepp…
Citera
2026-02-16, 23:54
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ok. Jag tror Putin har bättre saker för sig men det finns gott om frilansande proryska grupper som kan tänkas ligga bakom.

Eller svenska FB-fientliga? Men det kan väl ändå inte vara möjligt!
Citera
2026-02-16, 23:58
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Eller svenska FB-fientliga? Men det kan väl ändå inte vara möjligt!

Nej det är inte möjligt. De har inte den kapaciteten. Banhof har själva kommenterat vilka de misstänker ligga bakom. Det är inte några hasch rökande AFA-muppar som fått för sig något.
Citera
2026-02-17, 00:03
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Om Sverige skulle bli attackerat hade säkerligen fienden försökt stänga Flashback (som kan användas för att sprida information och organisera motstånd).
Citera
2026-02-17, 00:10
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Nej det är inte möjligt. De har inte den kapaciteten. Banhof har själva kommenterat vilka de misstänker ligga bakom. Det är inte några hasch rökande AFA-muppar som fått för sig något.

Fast motiverade hackare är ofta tekniskt kunniga. Det finns många som har arbetar inom IT eller är är självlärda och mycket tekniskt intresserade eller har rekryterats via fora där teknisk kompetens är central. Det är ju inte alls ovanligt att enskilda individer har avancerad teknisk kunskap.

Att genomföra en effektiv DDoS‑attack kräver tillgång till botnät eller hyrda tjänster, kunskap om nätverksarkitektur och förmåga att dölja spår. Det finns många som klarar det!
Senast redigerad av Comitium 2026-02-17 kl. 00:16.
Citera
2026-02-17, 00:35
Medlem
Snapcounts avatar
Ja, det var ett sk-t att den attacken skedde..

..samtidigt så kan jag inte undra över : Vad tror ryssarna att de vinner på att gå mot Flashback ?

För några dagar senare är ju Flashback upp igen, och ryssarna pekas ut igen. Ett pateteiskt beteende !
Citera
2026-02-17, 00:51
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Fast motiverade hackare är ofta tekniskt kunniga. Det finns många som har arbetar inom IT eller är är självlärda och mycket tekniskt intresserade eller har rekryterats via fora där teknisk kompetens är central. Det är ju inte alls ovanligt att enskilda individer har avancerad teknisk kunskap.

Att genomföra en effektiv DDoS‑attack kräver tillgång till botnät eller hyrda tjänster, kunskap om nätverksarkitektur och förmåga att dölja spår. Det finns många som klarar det!

Nej det finns inte många som klarar det. Och det har även Jon Karlung förklarat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in