2026-02-13, 11:43
Medlem
senderoluminosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yinyang915
Låter som Gillberg.

Jag led av könsidentitesstörning när jag var yngre, fick diagnos och hormoner osv. innan jag tog itu med mina psykiska problem och lämnade trans" vården" bakom mig. Min nya psykolog har konstaterat, efter gedigen utredning, att jag varken är autistisk eller har adhd, utan att mina sociala svårigheter förklaras med den påverkan min traumatiska uppväxt haft på mig. Gillberg är för jävla snäv. Det är sant att det finns samband, men sådana som jag (och många andra jag känner) kommer missas och inte få rätt hjälp om all könsdysfori ska skyllas på autism.

Dock tror jag just att de som har autism och anammar en transidentitet har svårare för att ta sig ur det, pga just det Gillberg nämner. Konkret tänkande, rigiditet osv. Men alla med könsidentitesstörning bör få hjälp att acceptera kroppen och ingen bör få sanktionerat av staten att göra den sjuk med hormoner, kastrering och kirurgiska ingrepp i en frisk kropp.
Förlåt för off-topic, men intressant att du delar med dig. En fråga, när var det här du led av det? Nyligen eller länge sedan?Är du kille eller tjej från början? Hur mår du idag?
Citera
2026-02-13, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Ja, tyvärr är det ju nästan 100% säkert att fler mord och massakrer kommer att begås av "transsexuella" under 2026.

Media och politiker har bidragit till att skapa ett monster.

Och efter trans-styckmordet i julas så verkar media ha tänkt över hur de skall skriva när det gäller den här typen av mördare.

Tidigare verkade de ha som policy att skriva "hon" och "henne" när det gällde transvestiter i nöjessammanhang, men att - kanske av respekt för offren - inte hålla på och tramsa så i frågor som gällde liv och död.

Men nu går de all in på pronomen.
Buffalo Bill i "När Lammen Tystnar" är numera HON, inte endast för ETC men även för TV4 , Aftonbladet, mm
Historian talar sitt tydliga språk. Ed Gein hade ju samma tendenser. Att klä upp sig i kvinnokläder.
Även BTK. Osv osv.
Buffalo Bill är väl iofs byggt på Gein delvis. Men vid det här laget borde vi insett att det är något som är fel i huvudet va?
Citera
2026-02-13, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Finns fler lagliga vapen i Kanada än usa.
Definera vapen, jaktgevär?
Citera
2026-02-13, 12:57
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ja detta är något av det mest svårbegripliga i dagens samhälle.

De kallar män för kvinnor, fast de vet att det är män, vi vet att det är män, och de vet att vi vet att det är män och vi vet att de vet, osv...
De kastar bort all sin trovärdighet utan att vinna något över huvud taget på det.

Är det en långsiktig plan som handlar om att skapa ett maximalt förakt mot det nuvarande och en längtan efter en stark ledare som kommer och sopar bort det?

Eller vad handlar det om egentligen? Det är obegripligt.

Jag tror det handlar om att skapa ett värde.

Man har en hel drös med människor som lever ganska ”icke-positiva” liv, som i grunden det mesta är skit omkring.

Hela den här rörelsen kan dock få alla dom här negativa sakerna man lever i att inte bara uppnå jämlikhet, utan faktiskt övertrumfa, vara BÄTTRE än vanligt folk.
Vi har sett det även här på forumet.
Folk som vänder totalt skit till att framstå som om man sitter på svaren, inte bara övertrumfa naturliga tillstånd rent biologiskt, utan där samhället förtrycker, normer och regler är orättvisa, och så vidare.

Dom är helt enkelt i grunden psykiskt sjuka.
Och en hel hög med (ändå förhållandevis) normala människor spelar med i detta, och gullar och vyssjar dom till sömns.

Lika rättigheter och sådant är redan uppnått.
Det här är skadade individer som vill ha mer och mer.
Citera
2026-02-13, 12:58
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lashback
Definera vapen, jaktgevär?

Han har redan blivit bemött och inte återkommit.

Det finns inte fler vapen i Canada oavsett hur man räknar.
Citera
2026-02-13, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Han har redan blivit bemött och inte återkommit.

Det finns inte fler vapen i Canada oavsett hur man räknar.
Jag bara stör mej på människor som inte kan skilja mellan mordvapen och jaktvapen.
Citera
2026-02-13, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Jag tror det handlar om att skapa ett värde.

Man har en hel drös med människor som lever ganska ”icke-positiva” liv, som i grunden det mesta är skit omkring.

Hela den här rörelsen kan dock få alla dom här negativa sakerna man lever i att inte bara uppnå jämlikhet, utan faktiskt övertrumfa, vara BÄTTRE än vanligt folk.
Vi har sett det även här på forumet.
Folk som vänder totalt skit till att framstå som om man sitter på svaren, inte bara övertrumfa naturliga tillstånd rent biologiskt, utan där samhället förtrycker, normer och regler är orättvisa, och så vidare.

Dom är helt enkelt i grunden psykiskt sjuka.
Och en hel hög med (ändå förhållandevis) normala människor spelar med i detta, och gullar och vyssjar dom till sömns.

Lika rättigheter och sådant är redan uppnått.
Det här är skadade individer som vill ha mer och mer.

Ja, det ligger mycket i det.

Om man inte är snygg, inte är smart, inte är rolig... då kan antagandet av en udda sexualitet upplevas som en "genväg" till att bli "inne" och "trendig".

Plötsligt börjar högstatuspersoner visa uppskattning och säga "Du är så modig".

Inte konstigt att vissa trasiga individer lockas av det.

Att de dessutom upplever att de har makten på sin sida och att ovänner nu kan brännmärkas som "hatare" och "fober" är väl en extra bonus.

Nu är det mobboffrets tur att mobba och hata och se till att få klasskamrater "cancelled" för "hatbrott"...
Citera
2026-02-13, 13:12
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ja, det ligger mycket i det.

Om man inte är snygg, inte är smart, inte är rolig... då kan antagandet av en udda sexualitet upplevas som en "genväg" till att bli "inne" och "trendig".

Plötsligt börjar högstatuspersoner visa uppskattning och säga "Du är så modig".

Inte konstigt att vissa trasiga individer lockas av det.

Att de dessutom upplever att de har makten på sin sida och att ovänner nu kan brännmärkas som "hatare" och "fober" är väl en extra bonus.

Nu är det mobboffrets tur att mobba och hata och se till att få klasskamrater "cancelled" för "hatbrott"...

Mycket hat och inbillade oförätter som ligger och kokar, kanske under många år..
Citera
2026-02-13, 13:49
Medlem
yinyang915s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senderoluminosa
Förlåt för off-topic, men intressant att du delar med dig. En fråga, när var det här du led av det? Nyligen eller länge sedan?Är du kille eller tjej från början? Hur mår du idag?

Jag är kvinna. Jag hade en transidentitet från tonåren och en bit in i 20-års åldern. Jag var precis innan den stora vågen. Fick förstås idéerna online, men på den tiden fanns de inte överallt så som nu. Jag hade otur att exponeras för dem.

Idag mår jag bättre. Jag är inte självdestruktiv längre. Kämpar fortfarande med mitt mående, men är på rätt väg (livsstil, träning, sömn, natur, balans, återhämtning, meditation, inre processer osv). Önskar verkligen jag hade fått det hjälpen innan min kropp förstördes, idag jobbar jag med acceptans av det som gått förlorat och mina skador.
Citera
2026-02-13, 14:10
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det är en familj som jagar (enl. div källor) och har vapen, vilket inte är ovanligt i Kanada. Lagstiftningen är väl inte skräddarsydd för att kunna hantera en vrickad familjemedlem.
Är med på ditt resonemang, men dels borde lagstiftarna ha hanterat olämpligt folk, dels borde väl familjens vapen ha varit oåtkomliga för gärningsmannen.

Gärningsmannens biologiska pappa säger att mamman hindrade honom från att umgås med sonen redan från födseln. Mamman har flyttat mellan olika kanadensiska delstater, verkar bara ha bott något eller några år på varje ställe, har använt två olika efternamn (men inte ”Rootselaar”) och låtit sonen skolka från skolan i fyra år, sitta hemma och spela dataspel, och, vad det verkar, stöttat honom i hans övergång till kvinnlig identitet. Favoritspelet har tydligen varit att gå omkring i en shopping mall och skjuta ihjäl folk. Spelföretaget har stängt ned hans konto. Hade mamman ingen koll alls, eller tyckte hon att det var ok?

Polisen har gjort ett antal besök hos familjen, och inte bara pga sonens ohälsa.

Jag vet inte om jag är ensam om att tycka det, men om allt detta stämmer så var väl mamman kanske en starkt bidragande orsak.

Citat:
A 2015 B.C. Supreme Court decision in a dispute between the shooter's parents describes Jennifer Jacobs, moving with her children between Newfoundland and Labrador, Grande Cache in Alberta and Powell River, B.C., in the previous five years.

Hon verkar ha valt små, isolerade ställen och så har hon flyttat ofta. Alla varningssignaler lyser rött, men såna typer kan vara svåra att få grepp om. Innan de lokala myndigheterna hinner reagera så är de borta, och alla drar en lättnadens suck.

https://www.timescolonist.com/local-news/court-ruling-describes-nomadic-lifestyle-of-tumbler-ridge-shooters-family-11875003
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2026-02-13 kl. 14:14.
Citera
2026-02-13, 15:06
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yinyang915
Jag är kvinna. Jag hade en transidentitet från tonåren och en bit in i 20-års åldern. Jag var precis innan den stora vågen. Fick förstås idéerna online, men på den tiden fanns de inte överallt så som nu. Jag hade otur att exponeras för dem.

Idag mår jag bättre. Jag är inte självdestruktiv längre. Kämpar fortfarande med mitt mående, men är på rätt väg (livsstil, träning, sömn, natur, balans, återhämtning, meditation, inre processer osv). Önskar verkligen jag hade fått det hjälpen innan min kropp förstördes, idag jobbar jag med acceptans av det som gått förlorat och mina skador.

Vad upplevde du som det värsta under HELA tiden, både före/efter med andra människor?
Citera
2026-02-14, 02:10
Medlem
Iaghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayeso
Det är inte en slump att den här typen förekommer och begår dåd i länder som Sverige och Kanada.

Kanada har ju en lång lista med mord av "transsexuella". Toppat av dåren som begick det här dådet: https://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Jun_Lin

Slumpens skördar, nope inte alls.

Men sk outcasts I tidig ålder kan agera ut I nationer där skjutvapen förekommer som vardag.
Senast redigerad av Iagh 2026-02-14 kl. 02:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in