2026-02-12, 12:47
Medlem
geytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackeJocke
Står att det var avancerade transaktioner.
...
Så länge ingen skvallrar så går det, men det brukar spricka.

Precis. Det var lite min poäng. Vem gör så här idag? Allting loggas, mer eller mindre. Någon pratar alltid vid mun. Ett par pilsner in på en fredag kväll och någon ska skryta nere på den lokala puben om vad de "kommit undan med". Jag ser inte att det fungerar. Och nu gjorde det inte det.
Citera
2026-02-12, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Precis. Det var lite min poäng. Vem gör så här idag? Allting loggas, mer eller mindre. Någon pratar alltid vid mun. Ett par pilsner in på en fredag kväll och någon ska skryta nere på den lokala puben om vad de "kommit undan med". Jag ser inte att det fungerar. Och nu gjorde det inte det.

finns ju alltid någon som märker något, medarbetare,"undersåtar" eller konkurrenter

förekommer nog även på högre nivåer där det handskas med miljarder, men dom vet nog hur det ska döljas?
Citera
2026-02-12, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KA-1974
Det här bolaget har dykt upp när det gäller hållplatser och SL.
https://www.teamtejbrant.se/produkter/vaderskydd/

Kan de vara inblandade? Också norrort, som tidigare nämnts.
Det har jag svårt att tro. TV4 nämner mångmiljonbelopp så då tänker jag att det är rimligare med ett större bolag med betydligt större omsättning.
Citera
2026-02-12, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stridstrumman
Fick till mig att en av dom gripna kan vara bosatt i Vallentuna då polisinsats pågått på en adress där, namn skrivet på adressen finns på linkedin som anställd på trafikförvaltningen.

På aftonblaskan står det att en är släppt nu dock!
Menar du MM?
Citera
2026-02-12, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlommandeAsfalt
Det har jag svårt att tro. TV4 nämner mångmiljonbelopp så då tänker jag att det är rimligare med ett större bolag med betydligt större omsättning.

Över 110 miljoner i årsomsättning är väl inte så himla litet, eller?
Citera
2026-02-12, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Jag funderar. Hur går mutor ens till idag? På Swish? Kontanter kan man ju glömma. Hur tror ni att de inblandade har gjort för att göra det de gjorde? Uppenbarligen klantigt.
Penningtvätt.
Citera
2026-02-12, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KA-1974
Över 110 miljoner i årsomsättning är väl inte så himla litet, eller?
Säg att man menar 7-8 miljoner när de nämner mångmiljonbelopp. Då är det stor del av omsättningen. Tycker jag iaf.
Dessutom så läste jag idag att VD'n på bolaget har bekräftat att kvarstad på 6 miljoner. Då tänker jag att VD'n inte kan vara inblandad och då tror jag inte alls på det bolag du nämner.
Citera
2026-02-12, 14:27
Medlem
Citat:
Säg att man menar 7-8 miljoner när de nämner mångmiljonbelopp. Då är det stor del av omsättningen. Tycker jag iaf.
Dessutom så läste jag idag att VD'n på bolaget har bekräftat att kvarstad på 6 miljoner. Då tänker jag att VD'n inte kan vara inblandad och då tror jag inte alls på det bolag du nämner.

Vilket bolags VD är det som har gått ut och bekräftat att dom har kvarstad på 6 miljoner?
Citera
2026-02-12, 14:30
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mearshimer
Fler i högerblocket har dömts för mutbrott i samband med upphandling.

Exempelvis Solna stads starke man och Irene svenonius (som klarat sig undan åtal)
Solna styrs väl av sossarna (tyvärr)? Eller vem tänker du på?
Citera
2026-02-12, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumpangrabben
Vilket bolags VD är det som har gått ut och bekräftat att dom har kvarstad på 6 miljoner?
Det framgår inte i Aftonbladets artikel.
Citera
2026-02-12, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumpangrabben
Gissar att du menade att Trafikförvaltningens förvaltningschef (inte VD) gått ut med beskedet att dom håller 6 miljoner, eller hade du info vilket bolag som fått kvarstad?
Citera
2026-02-12, 14:47
Medlem
Citat:
Det framgår inte i Aftonbladets artikel.
Tror vi blandande ihop VD med Förvaltningschef
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in