Citat:
så båda era släkter var uteliggare då eller. Ni har inte förvaltat era tillgångar på ett ordentligt sätt, och nu ska vi hylla er för att ni jobbar.
Jag ärvde ca 10.000 kr från min far och mor. Det var det som blev över när kostnaderna för begravning var betalda.
Vilka tillgångar har jag sålt?
De pengar och villa och sommarstuga jag har är betalda enbart med de pengar jag tjänat själv ihop med frugan. Så har många fått göra om man vill ha sådana saker.
Du kommer med ett påstående som inte stämmer.
Jo jag och frugan har det betydligt bättre ekonomiskt som än många andra. Men beror enbart på eget arbete och sparande. Även nu med pension.
Vilka tillgångar har jag sålt?
De pengar och villa och sommarstuga jag har är betalda enbart med de pengar jag tjänat själv ihop med frugan. Så har många fått göra om man vill ha sådana saker.
Du kommer med ett påstående som inte stämmer.
Jo jag och frugan har det betydligt bättre ekonomiskt som än många andra. Men beror enbart på eget arbete och sparande. Även nu med pension.
Varför skänker du inte bort hälften av din inkomst till utsatta barn? Är ditt behov att sitta själv i sommarstugan och ryggdunka dig själv viktigare .
Vad ska du med ett extra boende till?
Duger inte din stadigvarande boplats, klarar du inte utav att njuta där. Hoppas det är billigt då att bo på ett ställe som tvingar en till att skaffa ett ytterligare boende.
Om du inte trivs i ditt fasta boende så håller du kanske på att bli sjuk. Psykisk ohälsa är rekordstora hos urbaniserade tätortsmänniskor..
Och gör du något vettigt som tillför något i ditt och andras liv när du är i sommarstugan? Eller åker du bara dit och latar dig?
I många länder t,ex Portugal, så är det vanligt att statsbirna har en liten tomt inom cykelavstånd, där odlar man så mycket grönsaker man kan, har hon, kanske någo gris, vin gör man så det räcker för hela året.
Du förstår skillnaden mellan svenskens lantställen och övriga länders, det är ingen lekstuga där utan en förutsättning för självförsörjning och övlerlevnad.
Om ni ändå bara ska lata er och enbart utgöra en direkt hotbild vid ett ev, krig eller zombieapokkalyos.
Varför skänker du inte bort hälften av din inkomst för att stödja hemlösa barn som driver runt i olika storstäder. Är din lathet där du inte odlar tillför något till samhället. Är en direkt hotbild vid ett krig viktigare än en 6 årig flickas liv.
Hon dog ikväll, precis som under alla andra kvällar.