Citat:
Ursprungligen postat av
Kattaskallar
11:e februari
5 månader efter noteringen på 40 USD
Nu mindre än hälften 19.11 USD.
Trenden är vikande....
Det jag ser är möjligheter till ett köp i världens bästa framtida fintech/Betalningsnätverk/bank som tar tex USA med storm, till skillnad från PainPal så äger Klarna sitt interna betalnätverk (the railway), Painpal gav bort sitt och marknaden ser det. Vad det ger att äga sin järnväg får du räkna på själv, men det är det som de stora kreditbolagen lever på...
Klarna är framtiden.
Och att se till nuvarande kurs så kostar det att ligga i framkant, det gör ont att utmana stora giganter (du får själv lista ut vilka) men Sebbe kommer fixa detta.
En sak till som jag reagerat lite på är att brudar fullkomligt älskar Klarna, det är bra. Det gillar vi. 50% av befolkning som oftast inte räknas in eller ses ner på, gammalt patriarkat? Hur som haver så generar det dollars till Klarna, och där vill vi vara som ägare.
Med det sagt och summa summarum, så vill vi vara ägare av Klarna, då kursen just nu inte har sentiment att räkna på så måste varje investerare bilda sin egen uppfattning om framtida värde, jag ser klarna vara en av giganterna inom en snar framtid, men det är långt ifrån säkert, Sebbe måste exekutera vinst och sedan är historian om Klarna skriven i guld.