2026-02-06, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
Skönt att ordningen är återställd. Minus 8% inklusive efterhandeln. Snart kan man inte ge bort Klarnaaktier gratis.

Ja, lite gratis klarna aktier tackar man inte nej till. Skulle tro att siffrorna kommer börja se lite bättre ut under andra kvartalet. Finns ju alltid en risk att fintech kommer fortsätta sälja av också
Citera
2026-02-06, 09:45
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frokenoken
Ja, lite gratis klarna aktier tackar man inte nej till. Skulle tro att siffrorna kommer börja se lite bättre ut under andra kvartalet. Finns ju alltid en risk att fintech kommer fortsätta sälja av också

När det vänder så kommer det vända fort, men eftersom tillväxtbolag är svår räknade och eventuell kreditmarknad som skakar så kan klarna gå ner till under 5 usd eller varför inte konkurs, men med historiken av döma så kommer klarna gneta på pch minsta antydan till ökad eps så är det raket upp. Ta också i beaktning att klarna var med 2008 krisen och sakta men säkert erövrar världen.
Citera
2026-02-12, 00:07
Medlem
11:e februari
5 månader efter noteringen på 40 USD
Nu mindre än hälften 19.11 USD.

Trenden är vikande....
Citera
2026-02-12, 00:19
Medlem
BamseVarBoegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattaskallar
11:e februari
5 månader efter noteringen på 40 USD
Nu mindre än hälften 19.11 USD.

Trenden är vikande....

Det jag ser är möjligheter till ett köp i världens bästa framtida fintech/Betalningsnätverk/bank som tar tex USA med storm, till skillnad från PainPal så äger Klarna sitt interna betalnätverk (the railway), Painpal gav bort sitt och marknaden ser det. Vad det ger att äga sin järnväg får du räkna på själv, men det är det som de stora kreditbolagen lever på...

Klarna är framtiden.
Och att se till nuvarande kurs så kostar det att ligga i framkant, det gör ont att utmana stora giganter (du får själv lista ut vilka) men Sebbe kommer fixa detta.

En sak till som jag reagerat lite på är att brudar fullkomligt älskar Klarna, det är bra. Det gillar vi. 50% av befolkning som oftast inte räknas in eller ses ner på, gammalt patriarkat? Hur som haver så generar det dollars till Klarna, och där vill vi vara som ägare.

Med det sagt och summa summarum, så vill vi vara ägare av Klarna, då kursen just nu inte har sentiment att räkna på så måste varje investerare bilda sin egen uppfattning om framtida värde, jag ser klarna vara en av giganterna inom en snar framtid, men det är långt ifrån säkert, Sebbe måste exekutera vinst och sedan är historian om Klarna skriven i guld.
Senast redigerad av BamseVarBoeg 2026-02-12 kl. 01:17.
Citera
2026-02-12, 01:55
Medlem
9:e september skrev jag att jag tänkt lägga ett bud på 40 usd, men då gick den upp. I dag fem månader senare, lägger jag ett på mindre än hälften. Sedan dess har dessutom dollarn sjunkit med dryga fem procent.

Om ett år kommer jag nog ångra att jag inte köpte fler.
Senast redigerad av Stiffinger 2026-02-12 kl. 01:58.
Citera
2026-02-12, 05:41
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Dags att lasta in igen. $26 per aktie och dollarn nere på 8,82 kr.

Nu två veckor senare så står den i $19.11 och är ännu i en fallande trend.

Verkar vara svårt att privka botten. Ligger den under $10?
Citera
2026-02-12, 09:05
Medlem
DenverAirports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Nu två veckor senare så står den i $19.11 och är ännu i en fallande trend.

Verkar vara svårt att privka botten. Ligger den under $10?

Mycket möjligt.

Rapport om en vecka.
Citera
2026-02-19, 13:46
Medlem
DenverAirports avatar
NEW YORK, February 19, 2026 - Klarna, the global digital bank and flexible payments provider,
today reported fourth quarter 2025 results that demonstrate accelerating momentum in its
evolution from payments network to global digital bank. The company delivered its first
billion-dollar revenue quarter, with GMV reaching $38.7 billion, above the top end of the
guidance range, while revenue grew 38% to $1.082 billion, also beating guidance.

"We've been executing on a clear plan: acquire customers through seamless payments,
then deepen those relationships into banking," said Sebastian Siemiatkowski, CEO&
Co-Founder of Klarna. “Q4 showed that people want a bank that works for them, not against
them. The number of our banking consumers has doubled in the past year, generating more
than three times the revenue of our average consumers. Consumers are moving away from
predatory revolving credit and we’re building the transparent alternative they deserve.”

Q4 2025 Highlights
● Revenue $1.082 billion (+38% YoY, +58% U.S.) – first billion-dollar quarter, above
guidance
● GMV $38.7 billion (+32% YoY, +43% U.S.) – above top end of guidance
● 4.2 million active Klarna Card users
● 15.8 million banking consumers, up 101% YoY
● Fair Financing +165% increase in GMV – taking market share from revolving credit
● 118 million active consumers (+28% YoY) and 966,000 merchants (+42% YoY, record
115,000 added in Q4)
● Provisions for credit losses declined to 0.65% of GMV in Q4 from 0.72% in Q3
Citera
2026-02-19, 13:51
Medlem
DenverAirports avatar
Minus 10% i premarket...
Citera
2026-02-19, 13:53
Medlem
BamseVarBoegs avatar
Citat:
Minus 10% i premarket...

Deras enda problem är att dom inte tjänar pengar, thats it, tillväxten är MYCKET BRA. Men dom måste tjäna faktiska pengar för just nu kan det se ut som adderad risk att växa. (utan pengen pengen i fickan)

Jag antar att det är det som marknaden ser, eller så kan någon mera intelligent fylla in här.
Citera
2026-02-19, 14:41
Medlem
DenverAirports avatar
Vore trevligt om de taggade ner lite med växandet och redovisar lite vinster. För de stackars aktieägarnas skull. Minus 16% i premarket nu.
Citera
2026-02-19, 15:37
Medlem
DenverAirports avatar
Minus 24%. Buy the dip.
Senast redigerad av DenverAirport 2026-02-19 kl. 16:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in