2026-02-10, 16:04
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Så tjejen ska vi inte lita på för att….?
Men Josef ska vi lita på trots att han betett sig så extremt klandervärt?
Finns ju betydligt mer anledningar att lita på henne än på honom

Tror att du med största sannolikhet är bosatt på ön och antagligen då känns som partisk i målet. Det kanske framkommit tidigare men jag har i alla fall inte uppfattat det tidigare.
Citera
2026-02-10, 17:01
Medlem
Citat:

Frågan är snarare vad det finns för anledning att lita på henne?
Citera
2026-02-11, 02:36
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:

Som sagt, med all respekt. Varför finns det betydligt mer anledning att lita på henne?

Att smyga in på ett ställe som du vet att du inte får vara på.

Borde inte det till att börja med vara en signal om att samma person är beredd att korsa gränser?
Citera
2026-02-11, 11:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Som sagt, med all respekt. Varför finns det betydligt mer anledning att lita på henne?

Att smyga in på ett ställe som du vet att du inte får vara på.

Borde inte det till att börja med vara en signal om att samma person är beredd att korsa gränser?

Sa att det finns betydligt fler anledningar att lita på henne - eller snarare fler anledningar att inte lita på honom.
Skrev ju en lista på alla sätt han va klandervärd på precis innan , men de enda ni kan säga om henne är att hon inte slagits/skrikit, att hon druckit alkohol under 18 och att hon inte betett sig traumatiserad på det sätt ni tycker att hon ska?
Citera
2026-02-11, 11:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Tror att du med största sannolikhet är bosatt på ön och antagligen då känns som partisk i målet. Det kanske framkommit tidigare men jag har i alla fall inte uppfattat det tidigare.

Haha jag känner inga av de inblandade.
Varför skulle jag då vara mer partisk bara för att jag bor på ön?
Citera
2026-02-11, 11:14
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Haha jag känner inga av de inblandade.
Varför skulle jag då vara mer partisk bara för att jag bor på ön?
Det ökar väl ändå sannolikheten att du känner tjejen? Är bekant med tjejen? Eller håller du inte med om det? Är du ungefär i hennes ålder så ökar ju sannolikheten än mer.
Citera
2026-02-11, 12:42
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Haha det va inte mitt inlägg hon citerade för det första.
Och för det andra så kan du sluta lägga ord i min mun och börja läsa mina svar ist. Då kanske du också kan sluta upprepa frågor du fått svar på.

Jag har heller ALDRIG sagt att det inte finns människor som blivit felaktigt dömda, det finns det inom alla olika typer av lagar.
Tror jag Josef är en av dem? Absolut inte.

Det gör inte heller att jag tycker att denna lag är rättsosäker, för det gör jag inte. Och ingen med hjärna gör det. Ni tycker bara synd om er själva som män att ni får börja ta lite ansvar för att fråga/läsa in er partner ist för att tänka enbart med huvudet mellan benen.
De flesta män har noll problem med denna lag - men ni är några få som inte kan hantera att behöva ha samtycke för att ligga.

Citat:
Jag skulle iaf inte vara solklar på att det va en våldtäkt om han sa att han fått samtycke, nej.
Jag skulle se det som ord mot ord och ja då hade jag bedömt att det inte fanns nog för en dom.
Men han säger inte ens det.

Så det här är inte dina ord alltså? Du är ju tämligen lögnaktig eller så är det så att du egentligen inte vet vad du tycker och inte har ordning på vad du skriver i tråden.

Vad säger du nu då? Vad menar du med ovanstående inlägg som är ditt? Han har ju sagt i förhör att han fått samtycke det har du fått bevisat för dig av andra skribenter. Håller du kvar vid vad du skrivit ovan eller har du ändrat dig igen?
Citera
2026-02-11, 14:05
Medlem
Citat:
Så det här är inte dina ord alltså? Du är ju tämligen lögnaktig eller så är det så att du egentligen inte vet vad du tycker och inte har ordning på vad du skriver i tråden.

Vad säger du nu då? Vad menar du med ovanstående inlägg som är ditt? Han har ju sagt i förhör att han fått samtycke det har du fått bevisat för dig av andra skribenter. Håller du kvar vid vad du skrivit ovan eller har du ändrat dig igen?
"Tämligen lögnaktig"
Citera
2026-02-11, 15:25
Avstängd
Citat:
Det ökar väl ändå sannolikheten att du känner tjejen? Är bekant med tjejen? Eller håller du inte med om det? Är du ungefär i hennes ålder så ökar ju sannolikheten än mer.

Haha inte i närheten av hennes ålder och känner henne inte. Känner som sagt ingen av de inblandade.
Citera
2026-02-11, 15:29
Avstängd
Citat:

Men vad snackar du ens om ditt lufthuvud? 😂
Jag har sagt att om det är ord mot ord kanske det inte är tillräckligt för dom.
Men då krävs ju också att båda orden är lika pålitliga.
Josef har betett sig skumt och ljugit från start.

Om en person ljuger från start är det ganska självklart att de ordet inte väger lika tungt.
Men jag låter lagen ha sin gång så kan ni gråta ut här vid nästa dom med om hur fel alla insatta har och hur rätt ni har
Senast redigerad av Purplepanic 2026-02-11 kl. 15:34.
Citera
2026-02-11, 16:55
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Men vad snackar du ens om ditt lufthuvud? 😂
Jag har sagt att om det är ord mot ord kanske det inte är tillräckligt för dom.
Men då krävs ju också att båda orden är lika pålitliga.
Josef har betett sig skumt och ljugit från start.

Om en person ljuger från start är det ganska självklart att de ordet inte väger lika tungt.
Men jag låter lagen ha sin gång så kan ni gråta ut här vid nästa dom med om hur fel alla insatta har och hur rätt ni har

Du har sagt att om han hade sagt att han fått samtycke (ord mot ord) så skulle du tycka att det som framkommit i förhör inte skulle vara tillräckliga bevis för en våldtäkt och att han inte skulle dömas.

Nu har du fått se att han har sagt att han fått samtycke så då undrar jag varför du inte anser att domen är felaktig?
Citera
2026-02-11, 17:13
Avstängd
Citat:
Du har sagt att om han hade sagt att han fått samtycke (ord mot ord) så skulle du tycka att det som framkommit i förhör inte skulle vara tillräckliga bevis för en våldtäkt och att han inte skulle dömas.

Nu har du fått se att han har sagt att han fått samtycke så då undrar jag varför du inte anser att domen är felaktig?

Och jag har svarat på det flera ggr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in