2026-02-11, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Du bör lämna in bilen på service när bilen signalerar om det. Men det gör inte alla människor. Och alla människor hanterar inte sina vapen perfekt heller. Jättekonstigt argument, att vapen skulle vara harmlösa bara för att det finns föreskrifter och manualer om hur de bör hanteras.
Det finns lagar och regler, sedan om detta kontrolleras och efterlevs är en annan sak. Men, likt personen vid skjutningen i Örebro, skjutningen i Nashville 2023, så är det inte lämpligt att kombinera vapen med personer som har någon känd form av störning.

Då GM:s störning är av den psykosexuella sorten och gissningvis kanske även en NPF-diagnos så säger det sig självt att någon borde ha reagerat. Dock, personer med HBQT-bakgrund har fått frikort till allt oavsett de har en psykosexuell störning eller ej, eller om de bara är kriminella och använder frikortet för missbruk.
Citera
2026-02-11, 14:09
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigaElementet
Inte förrän jag klickade in mig på Flashback jag fick nys om denna nyhet jag har läst Expressen men såg inget om det där.
Hade det varit i USA känns det som att det hade varit mycket mer av ett nyhetsvärde att det sker i Trumps USA och tråden hade haft 100 sidor vid det här laget.
I övrigt är det uppenbart att könsbyten/operationer osv skapar mer ohälsa än fixar det.
Tragisk händelse.
cnn har det naturligtvis som största nyhet, sannolikt hela dygnet. Det tycker jag är den korrekta nyhetsvärderingen.
Citat:
https://edition.cnn.com/
Nine people killed in one of Canada's deadliest ever mass shootings
Om det hade varit på 1970/80/90-talet hade expressen enbart haft detta på löpsedeln med största bokstäverna.
Citera
2026-02-11, 14:14
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
cnn har det naturligtvis som största nyhet, sannolikt hela dygnet. Det tycker jag är den korrekta nyhetsvärderingen.

Om det hade varit på 1970/80/90-talet hade expressen enbart haft detta på löpsedeln med största bokstäverna.

CNN toppar med det men jag ser inget om transskytten.

Däremot skriver de att skolan skjutningen ägde rum på har en fiskfarm.
Citera
2026-02-11, 14:14
Medlem
Flashshits avatar
”Oberoende”-media förnekar sig aldrig!
För drygt 30år sedan började de mörka invandrarbrottsligheten, nu är det HBTQI-personer som begår brott som skall ”skyddas”.

Så jävla förljuget!
Tröttsamt!
Citera
2026-02-11, 14:24
Medlem
Glödskals avatar
Lokal polis kallar gärningsmannen för ”gun person”

https://x.com/nicksortor/status/2021422026024681595?s=46

Edit: AI?
Citera
2026-02-11, 14:24
Medlem
dude2ks avatar
Man måste sluta dalta och ge frikort till all LGBTQ+ pack. Ytterligare en grej som woke vänstern orsakat. Allting finansierat med skattemedel dessutom. Saft och bullar åt enbart psykfall.
Citera
2026-02-11, 14:27
Medlem
BombaySaphires avatar
Eleven Darian om skräcken på skolskjutningen:

https://www.sverigesradio.se/artikel/eleven-darian-om-skolskjutningen-kandes-som-nagot-pa-tv
Citera
2026-02-11, 14:40
Medlem
Varför måste oskyldiga lida hela tiden. Kan in6dessa dårar bara skjuta sig själv.
Men det är väl det som är problemet.
Dom vill bli ihågkomna.
Citera
2026-02-11, 14:41
Medlem
Transrörelsen drar ju uppenbarligen till sig gravt sinnessjuka individer. Robin (Vilma) Andersson och nu detta.
Citera
2026-02-11, 14:44
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
CNN toppar med det men jag ser inget om transskytten.

Däremot skriver de att skolan skjutningen ägde rum på har en fiskfarm.
Det är lite fishy.

Är jag o-neutral om jag tycker att HUVUDnyheten är att skytten är en transa? Det är ju orsaken till morden på något sätt och det är orimligt att någon kan vara så elak mot helt oskyldiga människor. Dvs högt nyhetsvärde.
Citera
2026-02-11, 14:47
Avstängd
kyrkstockens avatar
Citat:
Det är lite fishy.

Är jag o-neutral om jag tycker att HUVUDnyheten är att skytten är en transa? Det är ju orsaken till morden på något sätt och det är orimligt att någon kan vara så elak mot helt oskyldiga människor. Dvs högt nyhetsvärde.
Att skytten är transa är i alla fall i högsta grad relevant.
Citera
2026-02-11, 14:48
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Det är lite fishy.

Nej du är som alla andra, inklusive mig, men varför trodde du att 9 av 10 masskjutningar begås av vita?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in