Citat:
Ursprungligen postat av
Ballesteros
Jag hade en topp på 2 miljoner. Idag är allt borta. Olika högriskinvesteringar som jag gifte mig med. Dödststöten var förra året då jag tappade mina sista slantar när jag blev svindlad av Claes Lindahl. Jag hade tidigare bestämt mig för att sprida brett men jag blir för lätt exalterad och köper mer av det som är bra. Man lär sig antar jag och aktier är inte min grej. Får spara på nytt. Tänker att jag ska investera i fonder vid nästa börskrasch. Får se när och om den kommer.
Allt är ju tyvärr inte guld och gröna skogar. Man tycker att man är smart men det visar sig ju att man gör korkade val. ^^
Man är tydligen aldrig för gammal för att bli bränd. Beklagar.
Men jag bygger upp stabilt nu... låter mig inte leka med mer än max 10% av det totalt investerade beloppet. Resten får proffsen hantera. Finns ändå en del möjligheter med fonder och ETF:er. Regioner, branscher, small eller medium cap om man är rädd för AI-bubblan.
Får se om det i slutändan räcker till för att hjälpa barnen när de växer upp, själv lägga pengarna på en insats till något bättre boende och om det finns något kvar till ålderns höst som man kan använda som pensionär. Ser ut som att pensionen får lida eller så får jag bara släppa drömmen om större boende.