2026-02-10, 15:34
Medlem
Om personen inte får ett grovt straff kan de seriöst dra åt helvete.
Citera
2026-02-10, 15:35
Medlem
Jag jobbade en kort period på arbetsförmedlingen som mjukvaruutvecklare och trots att jag tyckte om mitt team och de var duktiga så var mellanchefen och hans chef två av de mest inkompetenta personerna jag någonsin stött på. Kompletta idioter och korrupta jävlar.
Citera
2026-02-10, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
5000 kr per natt är inget lyxhotell i Las Vegas, lägg på en nolla.

Venetian är helt klart ett lyxhotell. Antagligen fick de rejält rabatterad rumskostnad som en del av konferenspaketet. Det brukar vara så.
Citera
2026-02-10, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blacklodge77
Tänkte samma, något lyx är det då inte
Att få åka till Las Vegas för dina pengar är definitivt att betrakta som lyx.
Citera
2026-02-10, 18:26
Medlem
Att åka på konferenser är en sak, det räknas som utbildning. Men det här har karaktären av mutresa och att medverka i marknadsföring av leverantörerna är pricken över i:et. Otroligt olämpligt.
Citera
2026-02-10, 18:33
Medlem
Som vanligt i denna typ av trådar kommer det en massa lågpannade arbetarhjon som inte förstår att resor, konferenser och utbildningar är en del av yrket när man är tjänsteman.

Sossemedia vill rikta dumsvenskens uppmärksamhet mot småsaker för att avleda uppmärksamheten mot de verkliga utgifterna som orsakats av sossarnas vanvettiga politik och de lyckas galant.
Citera
2026-02-10, 20:44
Medlem
bergsdals avatar
Man är inte seriös här i sverige det som är problemet. I dessa situationer borde man ta fram piskan och sen sparka. Måste bli mer konsekvent
Citera
2026-02-10, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Som vanligt i denna typ av trådar kommer det en massa lågpannade arbetarhjon som inte förstår att resor, konferenser och utbildningar är en del av yrket när man är tjänsteman.

Sossemedia vill rikta dumsvenskens uppmärksamhet mot småsaker för att avleda uppmärksamheten mot de verkliga utgifterna som orsakats av sossarnas vanvettiga politik och de lyckas galant.
Undrar vem som är dum?

Precis allt har flyttat ut på nätet, din ekonomi, din utbildning, ditt sociala liv, men dessa konferenser måste absolut bestå av att frakta snyltares fysiska rövar från A till B? Du är inte bara en dumsvensk, du är även en sorglig stövelslickare som förtvivlat försvarar girighet med förhoppningen att även du någon gång får chansen att kunna leva med händerna i andras fickor.
Citera
2026-02-10, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrabKore
Att få åka till Las Vegas för dina pengar är definitivt att betrakta som lyx.
Las Vegas är, eller har iaf varit, en plats för stora konferenser. Det finns inte så många ställen som kan hantera tillställningar med tusentals deltagare. Och dessa resor är normalt inga lyxresor, det tar lång tid att ta sig dit från europa, man kommer kvällen före, åker hem efter sista föreläsningen osv. Har man tur kan man lägga några semesterdagar i anslutning till tjänsteresan och hitta på något när man ändå rest dit.

Och det är alltid dina pengar som betalar, de som har utvecklat telefonen eller datorn du skrivit det här inlägget på har varit på konferenser som du betalat när du köpt produkten.
Citera
2026-02-10, 21:18
Medlem
RitchieBlackmores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Vad kan vi förvänta oss för repressalier?
Kommer någon få sparken?

https://www.publikt.se/nyhet/myndigheten-har-betalat-en-halv-miljon-kronor-resor-till-las-vegas-27635
Nope, hade beloppet varit mångfallt större hade någon blivit befordrad.

When you're dealing with other peoples money you're dealing with your own money.
Citera
2026-02-10, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Las Vegas är, eller har iaf varit, en plats för stora konferenser. Det finns inte så många ställen som kan hantera tillställningar med tusentals deltagare. Och dessa resor är normalt inga lyxresor, det tar lång tid att ta sig dit från europa, man kommer kvällen före, åker hem efter sista föreläsningen osv. Har man tur kan man lägga några semesterdagar i anslutning till tjänsteresan och hitta på något när man ändå rest dit.

Och det är alltid dina pengar som betalar, de som har utvecklat telefonen eller datorn du skrivit det här inlägget på har varit på konferenser som du betalat när du köpt produkten.
Och hästar har varit det primära transportmedlet i evigheter, det betyder inte att de fortfarande måste vara det. Vilka är dina argument mot digitala konferenser (förutom att riskera tappa tillgång till horor och sprit på gemene mans bekostnad)? Att det är jobbigt att åka på mutresor, man måste ju sitta som en sill på planet jäääättelänge? Kånferenser, svenne. Kånferenser - hur skulle världen klara sig utan dem?

Men hur som helst. Mobilen jag skriver detta inlägg med har jag valt att köpa för mina egna pengar efter att Pappa Staten tagit sitt, till skillnad från Las Vegasresorna åt främlingar som jag tydligen också köpte utan att ens veta om det. Käftar du bara i brist på annan sysselsättning eller är du trög på riktigt?
Senast redigerad av KrabKore 2026-02-10 kl. 21:27.
Citera
2026-02-10, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrabKore
Och hästar har varit det primära transportmedlet i evigheter, det betyder inte att de fortfarande måste vara det. Vilka är dina argument mot digitala konferenser (förutom möjlig tillgång till horor och sprit på gemene mans bekostnad)? Att det är jobbigt att åka på mutresor, man måste ju sitta som en sill på planet jäääättelänge?

Men hur som helst. Mobilen jag skriver detta inlägg med har jag valt att köpa för mina egna pengar efter att Pappa Staten tagit sitt, till skillnad från Las Vegasresorna åt främlingar som jag tydligen också köpte utan att ens veta om det. Käftar du bara i brist på annan sysselsättning eller är du trög på riktigt?
Varför ska jag argumentera för det ena eller andra? Jag bara konstaterade att Las Vegas är ett populärt ställe för stora konferenser och att det i sig inte är konstigt att åka dit och inte är några lyxresor.
Det är omständigheterna i det här fallet som är anmärkningsvärda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in