2026-02-01, 22:29
Medlem
JustTrollings avatar
Enbent pundarkärring står och vrålar och vevar leksaksvapen, fast hon är en fullt vuxen människa, så grannar ringer snuten.

Sen blir hon skjuten i benet av snuten. Gråter ut i Aftonbladet.

Klara berättar att hon har haft ett missbruk tidigare och att hon den här dagen tagit sin ADHD-medicin och rökt hasch, och antagligen fått i sig ytterligare något.

Hon upplevde en euforisk känsla och fick en upplevelse av att hon hon var med i en musikvideo när hon började lyssna på musik på mobilen. På väg ut till gräsmattan tog hon med sig en guldfärgad campingyxa och ett plastvapen som en sorts rekvisita.
Ett missbruk tidigare? Som i en timme tidigare eller?
I samband med händelsen i somras blev även Klara polisanmäld för att ha hotat poliserna och två städare. Men ärendet lades ner av åklagare ganska omgående med hänvisning till att hon varit som i trans och inte medveten om sitt agerande.

Beslutet överklagades och en annan åklagare har nyligen, 15 månader senare, gjort en annan bedömning och nu väckt åtal mot henne...
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OknE23/klara-i-vaxjo-blev-skjuten-av-polis-i-sitt-enda-ben
Citera
2026-02-02, 01:34
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Enbent pundarkärring står och vrålar och vevar leksaksvapen, fast hon är en fullt vuxen människa, så grannar ringer snuten.

Klara berättar att hon har haft ett missbruk tidigare och att hon den här dagen tagit sin ADHD-medicin och rökt hasch, och antagligen fått i sig ytterligare något.

Hon upplevde en euforisk känsla och fick en upplevelse av att hon hon var med i en musikvideo när hon började lyssna på musik på mobilen. På väg ut till gräsmattan tog hon med sig en guldfärgad campingyxa och ett plastvapen som en sorts rekvisita.
I samband med händelsen i somras blev även Klara polisanmäld för att ha hotat poliserna och två städare. Men ärendet lades ner av åklagare ganska omgående med hänvisning till att hon varit som i trans och inte medveten om sitt agerande.

Beslutet överklagades och en annan åklagare har nyligen, 15 månader senare, gjort en annan bedömning och nu väckt åtal mot henne...
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OknE23/klara-i-vaxjo-blev-skjuten-av-polis-i-sitt-enda-ben

Det måste vara ett slags rekord, att två gånger bli skjuten i sina båda ben, av polisen.

Då borde man verkligen fundera över knarket man stoppar i sig.
Citera
2026-02-02, 05:59
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Det måste vara ett slags rekord, att två gånger bli skjuten i sina båda ben, av polisen.

Då borde man verkligen fundera över knarket man stoppar i sig.
Jag skrattar så jag får ont i mageen. 2 gånger har polisen skjutit bort benen på henne.
Citera
2026-02-02, 07:48
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Jag skrattar så jag får ont i mageen. 2 gånger har polisen skjutit bort benen på henne.
Ja, den här historien var dråplig!

Påminner lite om Monty Python-sketchen med riddaren som får båda benen och armarna avhuggna och ändå ska fajtas....
Citera
2026-02-02, 13:22
Medlem
Ganonitos avatar
https://www.tv4.se/artikel/6yWfkeWW3oyxPr7GhxGnjG/tony-soemnloes-efter-fyndet-i-fryspizzan-sag-ut-som-en-rattand

Citat:
Det skulle bara bli en snabb måltid – men i stället fick Tony Sundström en chock som hållit honom vaken flera nätter.
I munnen kände han något som inte borde finnas i en fryspizza.
– Storleken säger väl att det var en råttand, säger Tony Sundström.

Tony ligger alltså sömnlös flera nätter över detta och slutar köpa färdigmat och förbjuder sina barn att göra det, men ändå är han för snål för att skicka in tanden till företaget för analys. Och så säger han att företaget inte bryr sig.
Citera
2026-02-05, 21:22
Medlem
Lutheras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
https://www.tv4.se/artikel/6yWfkeWW3oyxPr7GhxGnjG/tony-soemnloes-efter-fyndet-i-fryspizzan-sag-ut-som-en-rattand

Tony ligger alltså sömnlös flera nätter över detta och slutar köpa färdigmat och förbjuder sina barn att göra det, men ändå är han för snål för att skicka in tanden till företaget för analys. Och så säger han att företaget inte bryr sig.
Hej,
"Råttan i Pizzan"
Jag tror Tony har lite andra problem som gör honom sömnlös.

Tack
/Lu
Citera
2026-02-09, 09:11
Medlem
Imnshos avatar
Jag kommer att få skit för den här nomineringen, jag vet. Men den här snubben måste ändå komma med i tråden. Trots att han värmer villan med direktverkande el och har rörligt avtal blir han förvånad över att elräkningen för iskalla januari var dubbelt så dyr.

https://www.expressen.se/ekonomi/arthur-36-fick-elrakning--pa-nastan-14-000-kronor/
Citat:
– Det första som dök upp i huvudet är att det är helt absurt. Man kan väl förvänta sig att det skiljer sig en tusenlapp från månad till månad. Sedan fick vi en räkning på nästan 14 000 kronor.

Elförbrukningen hade visserligen ökat lite, från runt 3 400 kilowattimmar till 4 600.

– Men jag vet inte om det motiverar dubbla kostnaden, säger Arthur Isaksson.

– Varför är det så? Vi vet inte riktigt. Det blåste lite mindre. Men ska elräkningen baseras på hur mycket det blåser? säger Arthur Isaksson.

Han berättar att familjen haft fast elpris tidigare, men bytt till rörligt för att det trots allt är billigare.
Ja, jag vet att elpriserna periodvis är oförskämt höga i södra Sverige. Men kan man som Arthur leva under en sten och sedan fläka ut sig i kvällspressen för att man gör dåliga livsval?
Senast redigerad av Imnsho 2026-02-09 kl. 09:14.
Citera
2026-02-10, 17:04
Medlem
deLuzes avatar
Citat:

Om den första åklagaren gjort sitt jobb och sytt in kärringjäveln, så hade hon kanske åtminstone kunnat erbjudas behandling, och kanske rent av fått behålla sitt andra ben.

Men nej, hon var ju i "trans".

Istället fick hon hoppa runt och vara en fara för andra och sig själv....
Citera
2026-02-10, 19:58
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:

Det måste sannerligen vara årets bedrift. Det var ju otroligt korkat gjort att bli skjuten i benet av polisen första gången så att det fick amputeras. De flesta skulle väl dock ha lärt sig något av det. Men inte den här kärringen. Hon står och hoppar på ett ben och är hotfull mot poliserna så att de anser sig nödgade att skjuta kärringen i andra benet. Hur jävla korkad får man bli egentligen?
Citera
2026-02-10, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det måste sannerligen vara årets bedrift. Det var ju otroligt korkat gjort att bli skjuten i benet av polisen första gången så att det fick amputeras. De flesta skulle väl dock ha lärt sig något av det. Men inte den här kärringen. Hon står och hoppar på ett ben och är hotfull mot poliserna så att de anser sig nödgade att skjuta kärringen i andra benet. Hur jävla korkad får man bli egentligen?

Utan att lägga någon värdering i, eller ha någon info om omständigheterna, men hur i helvete kan konstaplarna känna sig så hotade av en en enbent kärring så att de känner sig tvingade att skjuta verkanseld? Vad är det för pussys till poliser vi har i landet? Var de rädda att hon skulle springa ikapp dom och döda dem med leksaksvapnet? Är väl bara att gå fram och brotta ned henne? Seriöst! Vilka är de verkliga idioterna egentligen? Alltså, min tilltro till farbror blå är inte speciellt hög! Jag hoppas jag kommer ha så lite som möjligt att göra med myndighetspersoner i framtiden!
Senast redigerad av Palkranen 2026-02-10 kl. 20:21.
Citera
2026-02-10, 20:12
Medlem
By the way, ingen mer info om kaprisskjutningen? Den är ju helt underbar! Där kom det ut alldeles för lite information!
Citera
2026-02-10, 20:30
Medlem
Ful svensk gubbe åker till Phuket och äter två kilo ananas per dag i två veckors tid. Blir förgiftad och hamnar på sjukhus. Hemma i Sverige bestämmer han sig för att berätta historien för hela landet.

Jag sammanfattar:

1. Ensam gubbe åker till Phuket.
2. Han äter enorma mängder ananas.

Citat:
Kenneth i Kungälv överdoserade ananas under sin semester i Phuket. Han åt så mycket att han fick läggas in på sjukhus hemma i Sverige, något Kungälvs-posten först rapporterat.

Det är kanske inte så förvånande när man hör honom berätta om sitt dagliga intag. Det blev två kilo ananas om dagen i två veckors tid – totalt 28 kilo av den tropiska frukten.

Idag mår han bättre, men håller sig borta från ananasen.

https://www.sverigesradio.se/artikel/kenneths-overdos-av-ananas-efter-semester-i-phuket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in