2026-02-10, 17:16
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Varför ljuger du? Vad får du ut av att sprida rysk statspropaganda?

Diktaturen Ryssland påverkade val redan innan den fullskaliga invasionen av Ukraina. En stor del av Ukrainas territorium är sönderbombat och ockuperat, många ukrainska medborgare lever dessutom utomlands som flyktingar. MAN HÅLLER INTE VAL UNDER SÅDANA OMSTÄNDIGHETER, VATNIK.

Diktaturen Ryssland kan däremot hålla val, dom har ju haft samma gubbe vid makten i 26år, och samhället har bara blivit sämre.

Diktaturen Ryssland har val och om du inte riktigt vet om det så ska du veta att befolkningen har en jäkligt stor tilltro till president Putin som president.

Något man inte kan säga om dvärgen i Ukraina och dessutom kör du bara fortfarande med skitsnack för det går fortfarande utmärkt att hålla val!
Citera
2026-02-10, 17:20
Medlem
Ironiskt att det är lika lågt i tak i Rysslandsfrågan 2026 som det var i invandringsfrågan för 20 år sen. Minsta lilla försök till diskussion eller nyansering så blir man utesluten direkt, oavsett parti.
Citera
2026-02-10, 17:30
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
O

Det går absolut alldeles jättebra att hålla ett val om det är så att man kan hålla fotbollsturneringar och matcher och leva rövare i landet så har man också möjligheten att fixa till ett val.
Men undra varför inte det sker
Fotboll, val??
En av de mest vrickade jämförelserna jag hört.

Trodde först du var en vatnik-dåre men du är ju uppenbarligen gravt förståndshandikappad,
eller båda delarna.
Citera
2026-02-10, 17:31
Medlem
Hon är galen. Jag tänkte rösta moderaterna men nu är jag rädd att det i förlängningen innebär en röst på SD och människor som hon. Sådana människor ska ALDRIG få makt. Hon är en quisling.

Nu blir det att rösta blankt igen.
Citera
2026-02-10, 17:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Jag såg nyligen ett klipp med en britt som flyttat till Ryssland och han ironiserar över hur mycket bättre det var i UK:

I Moved To Russia And It’s A Total Nightmare
https://www.youtube.com/watch?v=KjT-NkUKkiQ

Ja den var bra haha.
Där är det rent, snyggt med ordning och reda.
Går inte ens jämföra med Paris, London, Berlin eller någon fentanylstad i USA.
Har hon Emilie rätt?
Citera
2026-02-10, 17:34
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Fotboll, val??
En av de mest vrickade jämförelserna jag hört.

Trodde först du var en vatnik-dåre men du är ju uppenbarligen gravt förståndshandikappad,
eller båda delarna.

Ja de har haft ett antal större fotbolls matcher där. Har du missat det som alltid verkar vilja de dig som mer upplyst än vi andra?

Kan fortfarande lova dig att jag besitter högre erfarenhet högre utbildning och högre IQ än dig.
Citera
2026-02-10, 17:34
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Ironiskt att det är lika lågt i tak i Rysslandsfrågan 2026 som det var i invandringsfrågan för 20 år sen. Minsta lilla försök till diskussion eller nyansering så blir man utesluten direkt, oavsett parti.
Varför måste ni extremhöger alltid jämföra rysslands krig med invandring?
Det har inget med varandra att göra
men det ger förvisso en inblick i hur ni försöker tänka, eller vad man ska kalla det ni gör.

Hon får väl" nyansera " hur mycket hon vill och SD får väl själv bestämma om dom vill ha henne som representant, eller??
Citera
2026-02-10, 17:36
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Ja de har haft ett antal större fotbolls matcher där. Har du missat det som alltid verkar vilja de dig som mer upplyst än vi andra?

Kan fortfarande lova dig att jag besitter högre erfarenhet högre utbildning och högre IQ än dig.

Folk med iq över fiskmås jämställer inte fotbolls-matcher med nationella val.
Citera
2026-02-10, 17:36
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigaElementet
Ja den var bra haha.
Där är det rent, snyggt med ordning och reda.
Går inte ens jämföra med Paris, London, Berlin eller någon fentanylstad i USA.
Har hon Emilie rätt?

Ja hon har väldigt rätt.
Enbart korkade svenskar som vägrar inse fakta att EU och väst kört våra länder i botten som blir kränkta.

Sanningen är illa hörd som man brukar säga.

Europa valde satsa på negrer och araber och sedan blev de förvånade över att eu är idag bankrutt och snart är befolkningen utbytt.

Grattis Sverige och EU. Ni fick precis som ni ville.
Citera
2026-02-10, 17:37
Medlem
Citat:
Varför måste ni extremhöger alltid jämföra rysslands krig med invandring?
Det har inget med varandra att göra
men det ger förvisso en inblick i hur ni försöker tänka, eller vad man ska kalla det ni gör.

Hon får väl" nyansera " hur mycket hon vill och SD får väl själv bestämma om dom vill ha henne som representant, eller??

Det är relevant eftersom frågan är lika infekterad som invandringsfrågan var fram till alldeles nyligen. Medelsvensson gnäller om att Ryssland är en diktatur, men har själva inget emot total åsiktscensur i Sverige där kontroversiella frågor ska tystas ner med alla medel.
Citera
2026-02-10, 17:37
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Folk med iq över fiskmås jämställer inte fotbolls-matcher med nationella val.

Om du nu hade haft lite IQ så hade du förstått att det här handlar om säkerhetsläget och är det så att man kan garantera ett säkerhetsläge med att ha internationella stora fotbollsmatcher och massa andra fina statsbesök under tiden som det råder brinnande krig.

Då kan man ta mig fan också hålla val.

Och är det inte riktigt konstigt också att de inte har mönstring för en 24 eller 25 års ålder i Ukraina medans I Sverige är det 18 och sedan sticker alla 20-åringar utomlands och flyr från att hjälpa till i sitt eget krig i sitt eget land.

Idiot.
Citera
2026-02-10, 17:38
Medlem
Pilskhammar heter hon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in