Alltså skrämmande hur många köper propaganda på vilket håll det än är.
Det är såklart inte bra att Ryssland gick in i Ukraina, samtidigt kan man då diskutera geografiska områden, tidigare överenskommelser, folket som bor på dom platserna. Man kunde för inte många veckor sedan läsa om Ukrainas fortsatta korruption, det är otroliga summor pengar som är borta, men folk här med Zelenskyjs snopp i munnen vägra se den faktan. Se hur han kritiserar EU, trots det otroliga stöd han fått. Ändå är han en hjälte.
Och jag förstår också uttalandet om deras styre, det är en helt annan ordning än i Sverigestan som kommer domineras av mellan-östern och afrikaner om 20 år så som dom sätter barn till världen.
Jag förstår också, tyvärr, att i detta spelet är Ryssland såpass söndermalna i propaganda att det är politiskt självmord att ens nämna någon bra sak med landet lr dess folk. Det borde ej vara så.
Och spelet är som sådant, att bara för en medlem i ett parti säger något, attackeras allas, trots att SD visat mkt stöd till Ukraina:
– Det är allvarligt att Jimmie Åkessons parhäst i Sölvesborg sprider den här rena rysspropagandan, säger partisekreteraren Tobias Baudin, S. (
https://www.expressen.se/nyheter/politik/s-kritik-mot-emilie-pilthammar-och-jimmie-akesson/)
Men Tobias Baudin, 2 av era medlemmar blev för nån vecka sedan gripna för korruption, eko brott.. Och de lär vi får höra om desto närmare valet vi kommer. Jag vet att det ej representerar hela S, även om jag ogillar deras politik.
Är så trött på att politik främst består av pajkastning och smutskastning, varje chans man får. Att kunna ta ut så höga löner för vuxenmobbning..