2024-07-16, 20:47
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Det kan vara så. Hokus pokus är det i alla fall.
Hokus pokus får dom gärna hålla på med. Där bryr jag mig inte. Däremot så är det inte okej att skära halsen av t ex kor utan bedövning.
Citera
2024-07-16, 20:47
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Hokus pokus får dom gärna hålla på med. Däremot så är det inte okej att skära halsen av t ex kor utan bedövning.
Håller med, det är barbari.
Citera
2024-07-16, 21:36
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Att det finns ingen "bra" sätt döda djuren ? 😔
Kraftigt slag mot huvudet, om man måste äta kött, är ok!
Citera
2024-07-16, 22:03
Medlem
Onanikrems avatar
Man vill väl för fan inte vara med och medverkar för muslimifieringen i Sverige och andra civiliserade länder? Är det halacertifierat går det bort om det inte är något absolut nödvändigt! Vad som än sägs så skall ingen inbilla mig att någon får något gratis av musslorna! Vill jag vara med och betala? NEJ!!
Citera
2024-07-17, 03:08
Medlem
MalexanderPedofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Är detta efterstävansvärt eller är det bara fegsvensken (den ängsliga) som inte vågar sätta ned foten och säga NEJ av rädsla för att bli kallad xenophob, rasist eller något annat mindre smickrande ord?

För den som inte vet så innebär t.ex Halal-slakt att djuret måste vara vänt mot Mecka nar halsen skärs av och djuret töms på blod. Detta samtidigt som en imam rabblar en religiös ramsa. Haha, man kan ju tro att detta är medeltid, men nej nej nej, det är dagens Sverige.

Kosher, ja det är nästan ännu knepigare än halal. Massa magiskt tänkande som att fåglar måste slaktas si och så och får inte blandas med mjöl osv.

Jag försöker alltid undvika terrorslaktat kött. Dels p.g.a. djurens onödiga lidande och dels för att man vet med 100% säkerhet att smutsiga terrorister hanterat ens mat.
Citera
2024-07-17, 08:02
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Politik: inrikes --> Integration och invandring
/Moderator
Citera
2026-02-10, 05:32
Avstängd
Muslimerna säger ju att halal är nyttigare och mindre farligt. Stämmer det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in