2026-02-08, 15:58
Medlem
Victor Lind vore en drömvärvning. Dundersåld på vår strategi och hur spelare vi lyfter upp från HTFF blir nyckelspelare men ibland vill man också drömma om etablerade spelare utifrån.

BP presenterade en ny ytter idag vilket blir bensin på ryktena om Lind till Bajen.
Citera
2026-02-08, 16:38
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
De är även skyldiga Faraj och ett helt gäng klubbar och spelare pengar. Lär inte vara något att räkna med att det kommer in.
Tråkigt, givetvis!
Citera
2026-02-08, 16:58
Medlem
groovesnuss avatar
Marius Lode ryktas bort från Häcken. Underbart om det är sant
Citera
2026-02-08, 18:22
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
De är även skyldiga Faraj och ett helt gäng klubbar och spelare pengar. Lär inte vara något att räkna med att det kommer in.
Förr eller senare kommer pengarna komma in såvida inte klubben går i konkurs. Det blir ett transferban på dom nu inom kort där dom kommer bli tvugna att lösa alla skulder om dom ska handla spelare.
Citera
2026-02-08, 18:53
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Verkar vara många som tror på Göteborg i år om man läser runt på olika ställen. Jag förstår inte det. Har de gjort en massa lysande värvningar som jag missat? Jag var inte alls imponerad av deras spel förra året. Det enda som var bättre var resultatet i matcherna men fotbollen såg inte bättre ut än när de var indragna i kampen för att undvika nedflyttning.
Dom har ju samma trupp plus nyförvärv. Ottosson är nog en av dom bättre nyförvärven hittills på pappret. Inte tappat någon tongivande bortsett från Gustav Svensson då väl.
Citera
2026-02-08, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Dom har ju samma trupp plus nyförvärv. Ottosson är nog en av dom bättre nyförvärven hittills på pappret. Inte tappat någon tongivande bortsett från Gustav Svensson då väl.
Gustav Svensson var en viktig spelare, lika viktig som Heintz och Fenger. Men det är inte spelarna jag kritiserar utan sättet de spelar på som inte imponerar.

Men vad vet jag? I april-maj kan vi säga mer om huruvida det kommer vara ett topplag eller mittenlag, som jag tror.
Citera
2026-02-08, 19:13
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Kommer säkert få denna i röven sen, men tycker Blowit är överskattade på förhand för en gångs skull. Henitz fick feeling mot slutet av säsongen och gjorde några matcher där han fick allt med sig (bland annat mot oss..), och Bishesari är en bra målvakt, men i övrigt är det inte en särskilt imponerande trupp man förfogar över och mina tankar om Billborn är fortsatt låga.

Edit* Tolf är väl en hygglig lirare också.
Citera
2026-02-08, 20:46
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Bajen spänner musklerna.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/JOx1QR/avslojar-hammarby-undersoker-mojligheterna-att-varva-bp-s-victor-lind

Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Victor Lind vore en drömvärvning. Dundersåld på vår strategi och hur spelare vi lyfter upp från HTFF blir nyckelspelare men ibland vill man också drömma om etablerade spelare utifrån.

BP presenterade en ny ytter idag vilket blir bensin på ryktena om Lind till Bajen.

Vi lär också vara sugna, lär ses som ersättare till Hugo Bolin.

Men lär bli svindyr. Dyraste transfern mellan två svenska klubbar?
Citera
2026-02-08, 21:00
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Vi lär också vara sugna, lär ses som ersättare till Hugo Bolin.

Men lär bli svindyr. Dyraste transfern mellan två svenska klubbar?
Intressanta i sammanhanget är att siffran som ska upp på bordet för att BP ska börja lyssna är väl ungefär den samma som Mjällby skulle kräva för Stroud som i mina ögon är en bättre fotbollsspelare.
Citera
2026-02-08, 21:09
Medlem
Skarparattarns avatar
https://fotbolltransfers.com/nyheter/andreas-alm-tror-inte-pa-comeback-i-aik-ganska-omojligt/212513

Haha tror inte ens vi skulle vara intresserade?

Han är numera synonym med Häcken och Trazkes favorit tränare någonsin!
Citera
2026-02-08, 21:11
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Intressanta i sammanhanget är att siffran som ska upp på bordet för att BP ska börja lyssna är väl ungefär den samma som Mjällby skulle kräva för Stroud som i mina ögon är en bättre fotbollsspelare.

Ja, det där är lite konstigt.

Vi avstod Stroud för 20 inför förra året. En miss.
Citera
2026-02-08, 21:21
Medlem
rigbos avatar
Har det inte varit betydligt färre stora värvningar än förväntat hittills? Jag trodde att alla tidigare rekord skulle sprängas det här fönstret. Ett flertal klubbar har både behov och möjlighet att förstärka.

Elfsborg har mycket pengar efter europaspel och stora försäljningar samtidigt som man gick uselt under hösten.

Häcken har också pengar efter europaspel och stora försäljningar. De senaste åren har de kommit åtta respektive tia.

Djurgården hade väldigt mycket pengar sen innan och de senaste året har man gått till semi i Conference League och sålt Gulliksen, Kosugi och Priske. Med bra seedningspoäng i europa har de ett gyllene läge att skapa sig en bra framtid istället för att hamna utanför europaplatser i allsvenskan.

Hammarby hade också en bra ekonomi sen tidigare och har sålt för stora pengar. Europa väntar i sommar samtidigt som man enligt experterna tippas högt upp. Varför inte göra en storsatsning på guld?

Malmö är trots allt fortsatt rikast av alla och kommer från en med sina mått mätt usel säsong. Borde man inte värvat mer etablerat än man gjort hittills?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in