Resultat: Vem hoppas du vinner Melodifestivalen 2026?
Iconic - A-Teens
7,48%
8 röster
Dooset Daram - Meira Omar
0%
0 röster
Delulu - Lilla Al-Fadji
11,21%
12 röster
Ain't Today - Saga Ludvigsson
4,67%
5 röster
Hollow - Smash Into Pieces
4,67%
5 röster
Eternity - Cimberly
7,48%
8 röster
Viva L'Amor - Medina
3,74%
4 röster
Half of Me – Greczula
8,41%
9 röster
Honey Honey – Robin Bengtsson
0%
0 röster
My System – Felicia
39,25%
42 röster
Waste Your Love – Sanna Nielsen
0,93%
1 röster
Rakt in i elden – Brandsta City Släckers
12,15%
13 röster
2026-02-08, 11:29
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Sofia Nordin, Andreas T Olsson, Christer Svensson och Stefan Wiik
Andreas T Olsson är en högtravande Dramatenskådis. Övriga är helt okända.
Citera
2026-02-08, 11:38
Avstängd
Rent procentuellt, hur många av er med kuk här är hetero. 2 procent?
Citera
2026-02-08, 11:40
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
De är (f.d) brandmän, så deras kroppar kan mycket väl vara så vältränade.
Det har du iofs rätt i! Det nog trots allt deras kroppar i videon! My bad!

https://postimg.cc/HrR5v3vK
Citera
2026-02-08, 11:45
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Det har du iofs rätt i! Det nog trots allt deras kroppar i videon! My bad!

https://postimg.cc/HrR5v3vK

Fast det ska ju inte ens föreställa samma person. Han som spelar trummor i bandet är musiklärare och är inte ens brandman.
Citera
2026-02-08, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Måste säga att de är oväntat dåliga och jag är faktiskt förvånad. Båda är riktigt duktiga på den tekniska biten, finns ingen nervositet eller osäkerhet men de saknar helt känsla för att leverera skämten med timing, inlevelse och kemi. Gina verkar vara ganska likgiltig inför uppdraget och känns närmast nonchalant. Hampus är duktig men blir väldigt fyrkantig och får ingen kontakt med tittarna.

Det verkar vara en bättre taktik att välja programledare som inte är van vid rollen eller uppdraget. Skapar en helt annan nerv i produktionen.

Nej, det stämmer inte . SVT försöker ju alltid hitta en mix av någon/några som både kan programleda och underhålla. I år är det ganska tydligt att Gina Dirawi skall stå för programledarerfarenheten och Hampus Nessvold för underhållningserfarenheten.

Ser man till Edvin Törnblom och Keyyo Petrushina 2025 så hade ju Edvin programledarerfarenhet av "Bachelorette" och "Edvins lustgård". Dessutom hade han sin podd som han programleder. Keyyo hade ju programlett både "Barncancergalan", "Kristallen", "Talang" och "Morgonpasset i P3". Dessutom hade hon varit konferencier i många olika sammanhang (t ex ABBA-releasen 2021 och Melodifestivalen).

Ser man till Carina Berg 2024 så hade ju hon massiv TV-erfarenhet där hon bl.a programlett "Idol", "The Voice" och massa olika TV-galor. Likaså var det ju 2023 när Farah Abadi och Jesper Rönndahl programledde.

2022 var ju Oscar Zia programledare, som hade programlett en deltävling året innan. I övrigt hade han programledarerfarenhet från olika radioprogram, "Musikhjälpen", och "Rockbjörnen".

2021 var ju Christer Björkman programledare ihop med Lena Philipsson (programlett Melodifestivalen 2000, 2003 samt 2006 och "Konstkuppen"), Oscar Zia/Anis Don Demina (läs ovan), Jason "Timbuktu" Diakité (ingen programledarerfarenhet), Per Andersson/Pernilla Wahlgren (också massiv TV-erfarenhet), Shirley Clamp (har programlett "Folktoppen") samt Måns Zelmerlöw/Shima Niavarani (där Måns programlett Melodifestivalen 2010, Eurovision Song Contest 2016, Allsång På Skansen och massa TV-galor).

2020 var ju programledarna David Sundin (programledare för "Bäst i Test" och "Idrottsgalan", har även varit konferencier i olika sammanhang), Linnea Henriksson (programledare för "Musikhjälpen" och massa olika radioprogram) och Lina Hedlund (programledare för "Copycat Singers".
Citera
2026-02-08, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kockumskranen
Tror tvärtom.
Där är så mycket varumärke kring henne här i Sverige för tillfället, bara hennes medverkan är en snackis och att det var en helt okej låt hjälper självfallet till. Nu vet jag inte alls hur kommande konkurrenter är men rent spontant känns hon som en vinnare, bara den generella responsen nu efter gårdagen säger sitt.

Låten är nog "modern Eurovision" nog för att få en topplacering men hon är också i det stora hela okänd för Europas publik så där måste låten ensamt bära hela vägen. Lågoddsaren är väl också att en politisk låt vinner men visst, skickar vi Felicia så har vi ett starkt bidrag.

Hur som haver, jag tror hon är på väg till något riktigt stort och det kommer vara kul att följa hennes utveckling. Hoppas bara att hon efter hela Snuskfadäsen inte tillåter sig själv ätas upp av Showbiz-Sverige och blir vår nya Miss-Li; hon ska till Tomorrowland, inte Skansen.

Jag håller med om att FELICIA och hennes bidrag är väldigt "Eurovision-kittlande". Det är många separata delar "man känner igen" och som brukar vara både populärt och gångbart i både Melodifestivalen och Eurovision Song Contest...

Det är lite likadan drop som Marcus & Martinus vinnarlåt 2024...
https://www.youtube.com/watch?v=S66cPCnmAsc

Det är lite Klara Hammarström både 2022 och 2025...
https://www.youtube.com/watch?v=-EsxUJfcsWM
https://www.youtube.com/watch?v=XGCQeSZU91Q

Detta är lite "kaxig" och "självsäker" Eurovision-brud, likt Netta 2018...
https://www.youtube.com/watch?v=84LBjXaeKk4

Det är stark och bombastisk sångröst, likt Conchita Wurst 2014...
https://www.youtube.com/watch?v=QRUIava4WRM

Det är ju dessutom både lite techno och eurodance. Detta har ju varit oerhört populärt i Eurovision under senare år (Käärijä, Baby Lasagna, Kaleen, Joost Klein och ukrainska Go_A - Shum mfl). Men det har inte lyckats vinna än. Kanske dags nu?
Citera
2026-02-08, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatrunkaren
Nja nu har du fått mycket om bakfoten här tror jag.

Alla sjunger själva, sånna är reglerna, tror 80% av låten måste sjungas på riktigt eller nått. det är därför många har problem med att nå tonerna. Men att man inte har livemusik är något som gör mig smärre ledsen dock, jag ger dig denna.

Men musiken är ju inte varför man tittar på skiten. Man glor ju för att garva åt hur dålig produktionen är, man glor för att inte skratta åt skämten och istället få nån form av ktarsis åt ilskan av hur dåligt manuset är. Man glor för att hatrunka helt enkelt.

Reglerna säger att det får finnas förinspelad körsång på "backing tracket", men att huvudartisterna måste sjunga live.
Citera
2026-02-08, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TordNyman
Besegrar poängen med detta dravel? Jag skiter egentligen i detta debaclet, om Sverige vinner i en jävla musik tävling bryr jag mig inte mer om än om något Svensk skulle ha världsrekordet i att hålla käften längst....Jag lyssnade i ca 4 minuter under denna tävlingen pga att jag hade någon form av intresse då jag är musiker själv.. Och de flesta sjunger ju för fan inte ens själva, det är playback, så jävla ointressant som det kan bli...

Nej. Reglerna säger att det får finnas förinspelad körsång på "backing tracket", men att huvudartisterna måste sjunga live.
I övrigt använder man sig av kör i kuliss som står för understödet.
Citera
2026-02-08, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Andreas T Olsson är en högtravande Dramatenskådis. Övriga är helt okända.

Stämmer. Han var den enda jag kände till av dom. Dock är det inte bara Dramaten för honom. Han är ju just nu aktuell med "Pjäsen som går åt helvete" på Cirkus...
Citera
2026-02-08, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Fast det ska ju inte ens föreställa samma person. Han som spelar trummor i bandet är musiklärare och är inte ens brandman.

Där har du fel. Han som spelar bas är musiklärare, de andra är/varit brandmänn
Citera
2026-02-08, 13:38
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgLagersBror
Vad har hon gjort dig i verkliga livet egentligen? Ut med språket nu , har hon dumpat eller avisat dig? Du beter dig så vidrigt jävla omoget bakom din skitiga skärm. Aldrig sett nån bittrare .

Ingenting! Brukar inte titta på melodifestivalen och nu förstår jag varför. Programledare med noll känsla och inlevelse.
Programledare måste ha lite känsla och inte vara så konstlade.
Omoget? Då ska du se när jag är bitter.
Citera
2026-02-08, 14:59
Medlem
mensverkets avatar
Har den där Laila några rövbilder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem