2026-02-07, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Ja du lär förbli singel lång tid.

Det är exakt det jag vill vara så det passar ju mig perfekt. Har fått nekat ändlöst med tjejer i mina tidigare år för att skydda mitt välmående
Så det är bara bra om dem börjar se mig som en loser
Citera
2026-02-07, 16:36
Medlem
Dom vägrar betala för dom som dom tjänar pengar på.

Det är bara pengar dom kan tänka.
Antagligen så enkel skara.

När du står med mössan i handen och noll kronor i fickan då hjälper dom dig och ger dig en gratis praktik på heltid

Skapar slavar med mössan i handen.

Det enda sättet en nolla att få respekt på.

Nä men det var ju taskigt nu måste ju cheferna anställa dig igen.

Men dom vill bara ha fattiga riddare så du får vänta ett tag

För dränkter man personen och och sen drar man upp personen och står upp som en hjälte

Tillochmed Magda har blivit inlurad i kristersons tänkande

Men är du stark så tar du bara ett jobb helt enkelt.

Och tråden var igentligen påhittad av en politiker med hög lön
Senast redigerad av troligengud 2026-02-07 kl. 16:57.
Citera
2026-02-07, 16:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pazmatic
Söker försörjningsstöd? Vilket är det jag funderar på nu
Om du skulle få det beviljat kommer du att ha råd att bo kvar i samma bostad när din mamma gått bort?
Har du räknat på det också?
Citera
2026-02-07, 16:37
Medlem
KANGFLAKKAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Tänk om alla var så.
Inga krig, ingen kapitalism, ingen tillväxt... TS är så... existentiell... som en hund... helt i det glada nuet...
Citera
2026-02-07, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cebej
Om du skulle få det beviljat kommer du att ha råd att bo kvar i samma bostad när din mamma gått bort?
Har du räknat på det också?

I hennes bostad??? Fick jag det beviljat och hon dog så hade jag väl tagit den billigaste och risigaste uppehållet jag kunnat hitta? Låter ju annars som att SOC ordnar det åt en
Citera
2026-02-07, 16:39
Avslutad
Citat:
I hennes bostad??? Fick jag det beviljat och hon dog så hade jag väl tagit den billigaste och risigaste uppehållet jag kunnat hitta? Låter ju annars som att SOC ordnar det åt en
Nej, det gör de inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KANGFLAKKA
Inga krig, ingen kapitalism, ingen tillväxt... TS är så... existentiell... som en hund... helt i det glada nuet...

Spot on, min vän. När indoktrinering runnit av en och man börjar tänka för sig själv så blir det ofta som det blivit i mitt fall
Citera
Medlem
Citat:
Söker försörjningsstöd? Vilket är det jag funderar på nu
Ja det är nog rimligt. Efter du har gjort dig av med dina tillgångar. Tänk dock på att Tidö har infört aktivitetskrav från i sommar. Så du lär få plocka skräp om du inte duger till nåt annat.
Citera
2026-02-07, 16:43
Medlem
Dishys avatar
Citat:

Räkna inte med det, bara i Sthlm finns det över 5000 hemlösa.
Citera
2026-02-07, 16:43
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Ts är för lat. För allt.

Det där är rätt typiskt med en ung vuxen med bokstavsdiagnos. Man får för sig att inget funkar för att man inte vill göra vissa saker. Det är dålig självinsikt för att man är såpass ung.

Sanningen är att med ADHD och autism är det nog runt 50 % chans att du inte är arbetsför alls. Att du inte klarar jobb. Att du bränner 90 % av din energi på att komma ihåg att man ska ha sockar på sig innan man går ut. Noll förmåga till multitasking. Man kan göra vissa saker under vissa förutsättningar. Men om någon sätter arbete i ens händer så vet man inte vad som ska göras. Förstår inte instruktioner.

Självklart låter det då coolare att man vill stå utanför samhället. Men det handlar om att det inte finns plats för en på arbetsmarknaden. Lite som att anställa en downsare. Är man kroppsligt frisk kan man jobba på Samhall och städa. Det är ändå hyfsad lön.
Citera
2026-02-07, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Räkna inte med det, bara i Sthlm finns det över 5000 hemlösa.

Tur jag inte bor i stockholm då. Har bara sett 1 hemlös i staden jag bor i. Och han VILLE bo på gatan, trots det så fixade dem en bostad åt han
Citera
2026-02-07, 16:55
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Det finns många som inte arbetar som fortfarande äter Tänk alla som har tur att få bidrag tex!
Näh, klippa mig kan jag göra.
Det handlar inte om lathet. Jag kan vara ute och springa 3h sträckor, träna varje dag, göra vissa saker extremt disiplinerat. Men att vara med i ett system som inte är byggt för ens sätt att vara på för 5 öre har ingenting med lathet att göra. Det handlar om självrespekt och att skydda sig själv, att vägra låtsas passa in och känna sig som en imposter.

Nej, senaste gången jag röstade så röstade jag SD vad jag vill minnas. Så tydligen tokhöger!

Det var ju lite tråkigt och trist att höra att du skulle tillhöra och rösta på Sverigedemokraterna.
Annars har jag gärna kunnat ställa upp och hjälpa dig med lite tips.

Men Sverigedemokraterna har jag inte mycket överst för så du får väl helt enkelt se till att börja söka dig ett arbete det är dags att börja röra på kroppen nu efter så många år i vila. Upp och marschera. Stöveltrampen skall eka igen!

Ni aspisar är inte de smartaste personerna när det verkligen gäller eller hur?

Du säger att du avskyr systemet och att du bara vill vara ifred och leva i din egen värld och kunna vara för dig själv och träna och så vidare och sedan säger du att du samtidigt rösta på Sverigedemokraterna som är det partiet som verkligen är vill tvinga in dig "hjulet" .
Ett hjul som är konstruerat för du skall arbeta in i döden och alla skall älska det. Sedan dör du troligtvis innan du får chansen till att få Europas lägsta pension ändå.

Fan tänkte du där egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in