2026-02-06, 19:05
Medlem
Dancer-in-the-darks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noahgubben
Jeg ser at det er flere her som latterliggjør biseksualitet. Jeg derimot, er veldig stolt av vår skjønne, herlige konge som i 2016 offentlig og tydelig forsvarte den grunnlovsfestede friheten til å velge hvem man vil elske, hvem man vil omgås, hvem man vil ha som partner, eller hvem man bare vil bare være venn med. Jeg skulle likt å se den svenske kongen holde en liknende tale. Den dag kommer nok aldri.
Jeg reagerer sterkt på de stygge kallenavnene Kronprinsesse Mette Marit får på dette forum. I min mening er disse merkelappene under enhver kritikk, middelaldersk og minner svært mye om påvirkningsagenda i den hensikt å rive Norge i filler.
Nå tror jeg vi alle skjønner at vårt kongehus har en opprydning å gjøre. Det gjelder i høyeste grad også opplæring av kongehusets medlemmer om fiendtlig påvirkningsagenda.

Jag håller med om att det är riktigt tramsigt att driva med Maude Angelica för att hon är bisexuell. Och givetvis går det att kritisera Mette Marit utan att ta till nedsättande öknamn.

Vad gäller det här med svenska kungahuset och HBTQ - nej, kungen har inte uttalat sig. Men kronprinsessan Victoria delade ut priset till "Årets homo". Känner väl att det räcker.

https://www.youtube.com/watch?v=kMWpmy6WcgE

Synd att du tog bort ditt konto, förresten!
Citera
2026-02-06, 19:05
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Då låter det som att åtminstone Haakon är på hennes sida.
Men hur kungahuset i stort ser på det och folket är en annan femma. Å andra sidan har väl det där kungahuset låtit mycket märkligheter rinna mellan fingrarna.

Känns spontant inte som att Haakon personligen funderar på skilsmässa.

Noterade det också.

När det är sagt, så om en skillsmässa kommer.., så kommer nog tänka sig att den biten kommer när Marius sitter i fängelset, när domen är avsagd och fast. Dvs när "den biten" med rättegången är över.

Det är nog lätt att tänka sig att Haakon har fått en chock, över den sista veckans avslöjanden med korrespondans mellan MM/Epstein. Jag tror inte han visste, och nu har han fått allt upp i ansiktet.

Så om en skillsmässa kommer, så tippar jag om säg ett år.
Citera
2026-02-06, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nywa
nu talar Kronprins Håkon ut:

"När det är mycket som händer på en gång, som det har varit för vår familj nu, är jag lite mån om att vi måste ha prioriteringarna i rätt ordning. För mig har det de senaste dagarna varit viktigast att ta hand om familjen. Och jag måste ta hand om kronprinsessan. Som tur är tar hon hand om mig också. Hon förstår att det är många som vill höra av sig, hon tycker att det är helt naturligt, hon skulle vilja berätta men nu kan hon inte. Och jag säger också att nu får hon inte göra det. Hon behöver tid att samla sig, sedan vill hon gärna berätta mer om fallet."

https://www.svenskdam.se/kungligt/kronprins-haakon-stoppar-mette-marit-det-tillater-jag-inte/11268920

Jäkla cuck. Hade han tänkt att släpa med henne överallt? Låta henne krönas? Ca två min på norska sociala medier ger en fingervisning om att norrmännen inte är helt positiva till det. Eller hennes ursäkt.

Varför måste hon samla sig? Ta reda på vilka mer mejl som kommer att läckas?

”Det är inte den människa jag vill vara”. Nej, men det är den människan du ÄR, Mette Marit.
Citera
2026-02-06, 19:15
Medlem
bralesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Noterade det också.

När det är sagt, så om en skillsmässa kommer.., så kommer nog tänka sig att den biten kommer när Marius sitter i fängelset, när domen är avsagd och fast. Dvs när "den biten" med rättegången är över.

Det är nog lätt att tänka sig att Haakon har fått en chock, över den sista veckans avslöjanden med korrespondans mellan MM/Epstein. Jag tror inte han visste, och nu har han fått allt upp i ansiktet.

Så om en skillsmässa kommer, så tippar jag om säg ett år.

Det har rapporterats om äktenskaps-problem mellan dom, samma år som hon besökte och mailade som mest med epstein. Finns t om en tråd i detta forum startad det året (minns ej om det var 2012 eller 2013).

Jag tror han vetat, men inte förstått exakt hur jävla pinsam och patetisk hon varit i sitt mailande.
Citera
2026-02-06, 19:21
Medlem
Hickerss avatar
Meth-Marit ber om ursäkt, för dåligt omdöme?
Snöprinsessan Ingrid (#snöfreseren) ryter ifrån o försvarar våldsamheterna?
Haakon är tacksam för stödetfrån sin fru?
🤷🏼‍♀️🙈
Citera
2026-02-06, 19:53
Medlem
Fiskarpinnes avatar
Från ”folket” som kungligheterna hittade endast hos Epstein.

Citat:
Ursprungligen postat av padthai241
Hittar ingen egen skvallertråd om norska kronprinsessan Mette-Marit, född Mette-Marit Tjessem Høiby.

Vem är hon?
Gift med kronprins Haakon som tog ”en kvinna av folket”. Mette-Marit är dessutom gudmor till kronprinsessan Victorias son prins Oscar.

Varför aktuell?
Högaktuell nu av två anledningar: Genom ”Epsteinfilerna” kommer det fram att Mette-Marit haft en nära vänskap med Jefferey Epstein genom att de introducerades av Bill Gates tidigare rådgivare Boris Nikolic. De har setts flera gånger, Mette-Marit har bott i hans hus, de mailar varandra ofta, försöker få till att ses och verkar för vad det ser ut ha en väldigt varm och kärleksfull relation. Man blir ju lite fundersam: Var Mette-Marit otrogen mot Haakon med Epstein? Detta ska i sådana fall ha skett mellan 2011 och 2013.

Utöver det är hon mamma till den skandalomsusade ”norska bonusprinsen” Marius Høiby, som hon har från en tidigare relation.

Vad finns det mer att veta om henne?
Citera
2026-02-06, 20:18
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Säga vad man vill om den norska kronprinsessan men sexig är hon. dock verkar hon inte ha alla hästar i hagen, men vem har det?

Sexig? Hade inte tagit i henne ens med en tång. En pudrad wt madrass. Usch och fy.
Citera
2026-02-06, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Har Mette Marit syrgas i hemmet?

Hur ska vi kunna vet det?
Citera
2026-02-06, 20:59
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det håller ju på att segla upp en betydlig politisk skandal i Norge, då i anknytning med Epstein. Det gäller fd. statsminster Jagland.

Man hoppas nog också att detta skall stjäla rubriker i pressen också. Att det skall "spä ut" sk-ten..
Hon gick nyligen ut i media och bad om ursäkt för hennes vänskap med Epstein. Vän av ordning måste ändå fråga sig: Vad i hela friden angår det media vem Prinsessan umgås med?
Citera
2026-02-06, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nywa
nu talar Kronprins Håkon ut:

"När det är mycket som händer på en gång, som det har varit för vår familj nu, är jag lite mån om att vi måste ha prioriteringarna i rätt ordning. För mig har det de senaste dagarna varit viktigast att ta hand om familjen. Och jag måste ta hand om kronprinsessan. Som tur är tar hon hand om mig också. Hon förstår att det är många som vill höra av sig, hon tycker att det är helt naturligt, hon skulle vilja berätta men nu kan hon inte. Och jag säger också att nu får hon inte göra det. Hon behöver tid att samla sig, sedan vill hon gärna berätta mer om fallet."

https://www.svenskdam.se/kungligt/kronprins-haakon-stoppar-mette-marit-det-tillater-jag-inte/11268920

Fortfarande inte ett ord om offren i alla dessa härvor.

De ser sig själva som offren och tycker synd om sig själva.

Patetiskt.

Allt tyder på att Haakon har varit helt införstådd. Han verkar inte varken förvånad eller upprörd.
Citera
2026-02-06, 21:00
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Jag varken försvarar eller ens förstår hur hon betett sig. Men jag kan inte låta bli att tänka på hur dåligt hon måste må just nu.. Ångesten lär vara tung som den tyngsta bly.

Antingen vet hon med sig att hon ställt upp på bilder som är tvivelaktiga, eller så kanske hon varit så påverkad av alkohol eller droger att hon inte ens minns.

Att gå runt och vänta på ett ev nästa släpp.. vilken klump av oro.

Finns det något lyxigt hälso-retreat hon kan resa iväg och gömma sig på?

Det kommer nog. Redan har vi hört rapporter om att hennes lungfibros har förvärrats. Kan inom kort behövs en lungtransplantation.

Sådant lär vi få höra mycket om det närmaste. Norska PR-avdelningen kommer försöka göra att norskarna känner sympati för Mette-Marit. Sedan kanske hon faktiskt inte blivit fysiskt sjukare.
Citera
2026-02-06, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Hon gick nyligen ut i media och bad om ursäkt för hennes vänskap med Epstein. Vän av ordning måste ändå fråga sig: Vad i hela friden angår det media vem Prinsessan umgås med?
Det var ju inte media hon bad om ursäkt utan kungaparet.

Det är det norska folket som hon tjänar. Ingen annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in