Citat:
Ursprungligen postat av
QuantumQuill
Efter två fönster med, av Bosse, utlovade rekordförsäljningar så säger Siltanen till Fotbollskanalen:
"- Jag är så trött på det här med fucking deadline days"
Till nästa fönster så kommer det pratas om att Siltanen har utgående kontrakt, så får vi se hur det påverkar försäljningspriset. Extra prekärt är det väl med tanke på hur många alternativ Djurgården har på Siltanens position? Är han ens bra nog att vara given i startelvan undrar jag?
Inte övertygad om att det kommer komma så mycket bättre förslag än samma franska div 2 lag då.
https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/allsvenskan/siltanen-stannar-i-djurgarden---bekraftar-fransk-nobb-jag-sa-nej
Priske, Kosugi och Siltanen skulle ju dra in rekordpengar, vad fan hände?
Förhoppningsvis krav från styrelse och ny VD att man inte kan vaska bort en hel månad på att kräma ut varenda krona ur försäljningarna utan att truppen i övrigt är på plats.
De senaste åren har vi haft 30 man stora trupper där 4-5 står med en fot genom dörren hela januari, det är ohållbart om man vill vara redo när säsongen börjar.
Hade Bosse fått göra helt som han vill hade han säkert väntat in deadlineday på samtliga och krämat ut mer av framförallt Priskeaffären.
Jag är jättenöjd att det inte är så, det enda pajiga blir ju att han, som du säger har pratat lite väl mycket om hur mycket alla ska säljas för. I sak tycker jag att det är viktigare att få det klart än att vänta in de sista kronorna på spelare som man vet ska säljas.
Att Siltanen blir kvar tror jag är jättebra, han har två år kvar på kontraktet och kommer säkert vara jättebra och 18 månader kvar på kontraktet kommer givetvis inbringa bra stålar i sommar också.