2026-02-06, 00:07
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Tur att du inte är läkare, för det hoppas jag att du inte är. Det går inte att ställa en medicinsk diagnos utifrån att en fotbollsspelare är svårsåld.

Som Mjällby-supporter är det bara att ställa in sig att det kan bli svårt eller rentav omöjligt att få några större pengar vid en försäljning av Manneh och att det finns något okänt bakomliggande skäl som vi kanske aldrig får klarhet i av integritetsskäl.
Integritet? Det finns två olika saker. Antingen ålder eller hjärtfel. Vore ju bra för alla att veta så att andra klubbar slipper lägga energi på honom då? Är ytterst uppenbart nu att det inte är en slump, den går ingen på nu så det är det ena eller det andra. Vad vet vi inte men det är ju ytterst konstigt.
Citera
2026-02-06, 00:47
Medlem
Citat:
Som Mjällby-supporter är det bara att ställa in sig att det kan bli svårt eller rentav omöjligt att få några större pengar vid en försäljning av Manneh och att det finns något okänt bakomliggande skäl som vi kanske aldrig får klarhet i av integritetsskäl.
Fast Manneh har ju åkt till FLERA EFTER att man kommit överens om kontrakten, bara läkarundersökningar och underskrifter har återstått, så något skumt är det.
Citera
2026-02-06, 06:09
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Tur att du inte är läkare, för det hoppas jag att du inte är. Det går inte att ställa en medicinsk diagnos utifrån att en fotbollsspelare är svårsåld.

Du vet om att medicinsk undersökning är den sista delen, en formalitet, efter att man kommit överens om det personliga kontraktet, med den andra klubben och agenter? Att han bränner två(?) läkarundersökningar handlar inte om att han fått kalla fötter utan mest troligt om att något upptäcks vid läkarundersökningen. Vad tror du att det är?

Mishima har redan skrivit medfött hjärtfel.
Citera
2026-02-06, 07:27
Medlem
QuantumQuills avatar
Man undrar ju varför han inte gjorde läkarundersökning när han gick till Mjällby…
Citera
2026-02-06, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Man undrar ju varför han inte gjorde läkarundersökning när han gick till Mjällby…
Hasse kanske körde en Manuel Lindberg?
Citera
2026-02-06, 08:26
Medlem
trazkeis avatar
Hur ser regelverket ut gällande hjärtfel? När får man inte spela allsvensk fotboll? Minns att Kamara fick flytta till någon liga med lättare krav p g a detta?
Citera
2026-02-06, 10:26
Medlem
Kapten Klännings avatar
Citat:

Svenska klubbar är väldigt underutvecklade på det här området.

Om man kollar på Mjällbys hemsidan så har dem ingen anställd lagläkare. I alla fall inte som visas på sidan nu.

Det kan vara så att dem inte gör den typ av tester som större klubbar gör. Man får hoppas att dem gör ett EKG-test åtminstone. Det gör man ju på en vanlig hälsokontroll.

Men det går att göra mycket mer exempelvis MR-skanning och att undersöka hjärtat med ultraljud. De större klubbarna gör detta garanterat på såhär stora transfers.

I samband med Kevin Ackermanns övergång till Fiorentina (som stoppades) uppdagades att han hade ett allvarligt potentiellt dödligt hjärtfel som krävde operation. Vilket Häcken inte hade någon aning om.
Citera
2026-02-06, 15:03
Medlem
skogsburkans avatar
Bajen hataren Axén menar på att de måste värva 4-5 spelare, helst dyra för att ha en chans i år.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/8pBrGE/axens-utspel-om-hammarby-behover-kopa-fyra-fem-spelare
Citera
2026-02-06, 15:14
Medlem
QuantumQuills avatar
Efter två fönster med, av Bosse, utlovade rekordförsäljningar så säger Siltanen till Fotbollskanalen:
"- Jag är så trött på det här med fucking deadline days"

Till nästa fönster så kommer det pratas om att Siltanen har utgående kontrakt, så får vi se hur det påverkar försäljningspriset. Extra prekärt är det väl med tanke på hur många alternativ Djurgården har på Siltanens position? Är han ens bra nog att vara given i startelvan undrar jag?
Inte övertygad om att det kommer komma så mycket bättre förslag än samma franska div 2 lag då.

https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/allsvenskan/siltanen-stannar-i-djurgarden---bekraftar-fransk-nobb-jag-sa-nej

Priske, Kosugi och Siltanen skulle ju dra in rekordpengar, vad fan hände?
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-02-06 kl. 15:22.
Citera
2026-02-06, 16:17
Medlem
Citat:
Efter två fönster med, av Bosse, utlovade rekordförsäljningar så säger Siltanen till Fotbollskanalen:
"- Jag är så trött på det här med fucking deadline days"

Till nästa fönster så kommer det pratas om att Siltanen har utgående kontrakt, så får vi se hur det påverkar försäljningspriset. Extra prekärt är det väl med tanke på hur många alternativ Djurgården har på Siltanens position? Är han ens bra nog att vara given i startelvan undrar jag?
Inte övertygad om att det kommer komma så mycket bättre förslag än samma franska div 2 lag då.

https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/allsvenskan/siltanen-stannar-i-djurgarden---bekraftar-fransk-nobb-jag-sa-nej

Priske, Kosugi och Siltanen skulle ju dra in rekordpengar, vad fan hände?
Förhoppningsvis krav från styrelse och ny VD att man inte kan vaska bort en hel månad på att kräma ut varenda krona ur försäljningarna utan att truppen i övrigt är på plats.

De senaste åren har vi haft 30 man stora trupper där 4-5 står med en fot genom dörren hela januari, det är ohållbart om man vill vara redo när säsongen börjar.

Hade Bosse fått göra helt som han vill hade han säkert väntat in deadlineday på samtliga och krämat ut mer av framförallt Priskeaffären.

Jag är jättenöjd att det inte är så, det enda pajiga blir ju att han, som du säger har pratat lite väl mycket om hur mycket alla ska säljas för. I sak tycker jag att det är viktigare att få det klart än att vänta in de sista kronorna på spelare som man vet ska säljas.

Att Siltanen blir kvar tror jag är jättebra, han har två år kvar på kontraktet och kommer säkert vara jättebra och 18 månader kvar på kontraktet kommer givetvis inbringa bra stålar i sommar också.
Citera
2026-02-06, 17:23
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Bajen hataren Axén menar på att de måste värva 4-5 spelare, helst dyra för att ha en chans i år.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/8pBrGE/axens-utspel-om-hammarby-behover-kopa-fyra-fem-spelare
Lyssnade på honom, han hade påskrivet kontrakt hos Solna och var även på väg att skriva på för Bajen för något år sedan. Begrep inte riktigt vad anledningarna var att han inte slutförde det hela, men får känslan av att han överdriver allt enormt mycket. Tankarna går till fiskarhistorier.
Citera
2026-02-06, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Hur ser regelverket ut gällande hjärtfel? När får man inte spela allsvensk fotboll? Minns att Kamara fick flytta till någon liga med lättare krav p g a detta?

AC är ju tillbaka och spelar så kan inte tänka mig att vi har särskilt hårda regler.

Man förstår ju att Mjällby inte direkt kommer stå och torgföra det öppet om så är fallet, samtidigt ska det nog väldigt mycket till att klara en läkarundersökningen någonstans alls om inte ens grekerna godkänner. Fast det kan nog vara mer att man ser problemen i andra led, det är säkert fritt fram för honom att spela på många ställen men det blir problem att sälja vidare. Att kuska runt som bosmanspelare blir nog lättare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in