Citat:
Ursprungligen postat av
4CoS
Jag producerar inte mer avfall, problemet är inte relaterat till det. Det handlar inte heller om 4-åringstrots, vilket du nog egentligen vet även om du vill sätta mig i något slags antagonistperspektiv. Försök förstå istället.
Men då funkar ju inte invändningen om mycket avfall speciellt bra, eller hur? För producerar du inte mer avfall så blir där ju inte mer avfall heller.
Enkelt uttryckt: mycket av det du anför funkar ju inte som argument med mindre än att du faller ner till 4-åringstrots.
Citat:
Man har satt två stora kärl på min uppfart, jag fick slänga "inbyggnaden" av det mindre gröna kärlet jag hade, man kräver mer jobb av mig sett till sortering, man sköter inte schemat i min kommun vilket gör att maggots föds i kärlen på sommaren, det luktar unket när man passerar tomter i augusti/september (det känns till och med in i bilen), råttor har kommit till området och man kräver mig på mer betalt.
Ja, skall man se till TS' förslag till alternativ lösning av källsorteringen så var det ju att köra till tippen istället för att bara gå ut och lägga det i rätt fack. Sett ur det perspektivet är det ju inte frågan om merarbete utan snarare frågan om att man bara ogillar att ha en bekväm lösning på källsorteringen.
Eller är din tes att du minsann inte skall behöva källsortera som skon klämmer?