2026-02-06, 10:15
Medlem
MongoHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Mette-Marit var en ökänd knarkande partytjej i Oslos nattliv när hon träffade kronprins Haakon på en ravefest. Hennes pappa gifte sin med en strippa. Mette-Marit fick barn (Marius) med finansanalytikern Morten Borg som satt inne för knark och rattfylla. Marius står f.n. inför rätta för mer än 30 olika brott, bl.a. fyra våldtäkter, knark och div. våldsbrott. Mett-Marits syster Märtha Louise är gift med en neger och shaman efter ett tidigare äktenskap med problematikern Ari Behn som tog liver av sig.

Märtha-Louise är Haakons syster. Det innebär att det är helt kört för norska kungahuset nu. Både kronprinsen och hans syster är ju körda, ingen av dem visar någon som helst stil och klass. Hur fan ska ett kungahus överleva när kungens båda barn är gifta med skit som MM och BögDurek? Jag tycker det är tragiskt och en katastrof för Norge som monarki.
Vi har definitivt problem inom det svenska kungahuset också med prinsessan Utviket och CP. Madde och Chris är inte toppen men inga skandaler. Kronprinsessan Victoria är däremot fantastisk, hon är ett föredöme och kungen borde lämna över till henne nu. Där ligger framtiden för Sveriges monarki.
Citera
2026-02-06, 10:16
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstrong
Kolla nyheterna på SVT i stället för att fantisera ihop en världsbild så ser du att de rapporterar om Jagland och utredningen om korruption som inletts. Den som tittar bort är du.
Finns inget i nuläget på Svt. Men jag är öppen för förslag
Citera
2026-02-06, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MongoHasse
Märtha-Louise är Haakons syster. Det innebär att det är helt kört för norska kungahuset nu. Både kronprinsen och hans syster är ju körda, ingen av dem visar någon som helst stil och klass. Hur fan ska ett kungahus överleva när kungens båda barn är gifta med skit som MM och BögDurek? Jag tycker det är tragiskt och en katastrof för Norge som monarki.
Vi har definitivt problem inom det svenska kungahuset också med prinsessan Utviket och CP. Madde och Chris är inte toppen men inga skandaler. Kronprinsessan Victoria är däremot fantastisk, hon är ett föredöme och kungen borde lämna över till henne nu. Där ligger framtiden för Sveriges monarki.

Det kan förvåna en del, men det har hänt förr att man underkänt kungens arvtagare och helt sonika valt en ny kung istället för den som var tänkt att ärva tronen.

Det finns förmodligen en lista där olika personer står på tur som man kan följa också, eller så gör man som Sverige gjorde och letar en helt ny person som man vill ha till kung eller drottning istället när nuvarande kungen dör.
Senast redigerad av SecretGarden352 2026-02-06 kl. 10:47.
Citera
2026-02-06, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, det var olämpligt och korkat. Man kan inte begära att en ung tjej ska gå ut och direkt ta avstånd från sin mor och bror, men hon kunde väl bara ha hållit tyst? Nu blev det ju som att hon STÖDER våldtäktsmän och pedofiler...

Vilket Ingrid A också gör, alltså stödjer våldtäktsmannen och kvinnomisshandlaren tillika knarkaren.

Dock knarkar hon själv.

Hon kallas ju snöprinsessan i Norge.
Citera
2026-02-06, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Ja, hur rådgivarna agerar är obegripligt. Enda förklaringen jag har är att kungafamiljen inte lyssnar. Men då borde de lämna.

Jag tror inte vi kommer att höra MM uttala sig om frågan. Enda anledningen till att göra det är om det skulle hjälpa hennes situation. Men det har gått för långt nu. Varför ska någon tro på henne? Vad har man för försvar till att man hänger med (och kanske är otrogen med) sexbrottslingar? Samt uppfostrar en annan sexbrottsling. Det finns ju inget. Så därför inget försvar. Det går inte att ”ta ansvar”. Eller ”äga” frågan. Hon har fuckat upp bortom räddning.

Jag tror inte ens att hon skulle behöva "ta ansvar" i slutändan är det ju så att föräldrar inte alltid kan påverka vart barnen hamnar, det är tyvärr den bistra sanningen och det tror jag att de flesta skulle ha förståelse för. Nån form av publikt uttalande kring rättegången vore ju det minsta man kunde begära för att visa att de tar avstånd från de brott Marius misstänks gör, att man tänker på offren och litar på att rättsystemet gör sitt.

Att däremot bara hålla käften och låsa kommentarsfälten på sociala medier är ju om möjligt den sämsta mediestrategin.
Citera
2026-02-06, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Det är inte helle första uttalandet hon gör om Marius. Han har ju varit hennes förebild trots detta som hänt. Vem vet, han kanske t om försett henne med droger.

Garanterat har han gett henne droger. De har ofta festat ihop på samma ställen redan när hon var 16 år gammal. Det är många år.

Hennes öknamn i Norge är ju snöprinsessan.
Citera
2026-02-06, 10:51
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Vilket Ingrid A också gör, alltså stödjer våldtäktsmannen och kvinnomisshandlaren tillika knarkaren.

Dock knarkar hon själv.

Hon kallas ju snöprinsessan i Norge.

Ja, och jag är inte förvånad, för missbruksgener är ärftliga. Ännu en sak som Kronprinsen inte tog hänsyn till vid sitt val av mor till sina barn. En monark som dyker upp påverkad på konseljen eller statsbesöket är... inte bra.
Citera
2026-02-06, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
När Mette skulle gifta sig med prinsen hörde jag att hon tydligen var väldigt vild och att det finns bilder på när hon står naken (?) framåtböjd över ett bord och snortar kokain samtidigt som hon blir ….bakifrån.

Det är ju länge sedan jag hörde det, men jag hörde det från en man som umgås i de kretsarna så att han skulle kunna veta det. Efter det som nu kommit fram så känns historien som fullt möjlig.

Jag tycker nog hennes son är ett större problem än hennes bristande omdöme, men man undrar hur mycket hon vista. Tiderna var ju annorlunda, och även om man såg och visste saker så kunde man anmäla det som man kan i dag. Allt tystades hela tiden ner.

Dessutom var hon en mamma då. Hon lämnade sitt lilla barn varje helg för att knarka, festa och knulla. Det är så hon träffade Haakon. Och han valde henne hahahaha.
Citera
2026-02-06, 11:05
Medlem
swimmingpools avatar
Vad var det Mette-Marit troligtvis kände till om Epatein? Att han köpt sex av en 17-åring och blivit dömd för det? Eller hade han blivit dömd eller anklagad för fler saker?
Citera
2026-02-06, 11:20
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MercedesDeAcosta
Hovet i Luxemburg har ännu inte kommenterat Mette Marits recension av arvprinsen Guillaumes bröllop. Men hur reagerar de övriga monarkierna? Blir Mette Marit med make inbjudna till kommande kungliga evenemang eller blir de isolerade i sin bubbla i Oslo?
Mette lär ju inte bli inbjuden till några kungligheter eller tillställningar där de medverkar.
Citera
2026-02-06, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Jag tror inte ens att hon skulle behöva "ta ansvar" i slutändan är det ju så att föräldrar inte alltid kan påverka vart barnen hamnar, det är tyvärr den bistra sanningen och det tror jag att de flesta skulle ha förståelse för. Nån form av publikt uttalande kring rättegången vore ju det minsta man kunde begära för att visa att de tar avstånd från de brott Marius misstänks gör, att man tänker på offren och litar på att rättsystemet gör sitt.

Att däremot bara hålla käften och låsa kommentarsfälten på sociala medier är ju om möjligt den sämsta mediestrategin.

Men det är ingen som numera tror på att man tänker på offren, om man pratar om Marius. Eftersom hans mamma hänger med dömda sexförbrytare utan problem. Hon visste dessutom om det (smiley!). Om hon tänker på offer för sexförbrytare kanske hon inte ska ha dem som kompisar. Marius syster ”ser upp till honom”. Och hela familjen besöker honom. T o m Haakon! Man kan inte göra allt det och sen säga att man ”tänker på offren”.

Det faktum att hon hänger med sexförbrytare, vill tapetsera rummet med nakna damer gör ju att de flesta tror att MM är en av anledningarna till att det gått illa för Marius. Så även om det är sant att hon inte påverkat Marius så är det inte så det förefaller.
Citera
2026-02-06, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MercedesDeAcosta
Hovet i Luxemburg har ännu inte kommenterat Mette Marits recension av arvprinsen Guillaumes bröllop. Men hur reagerar de övriga monarkierna? Blir Mette Marit med make inbjudna till kommande kungliga evenemang eller blir de isolerade i sin bubbla i Oslo?

Men snälla du det där är familjens allra minsta priblem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in